2004-11-29, 19:54
Medlem
Mysonoxens avatar
Illuminaterna genomfrde sklart mordet. de reste en obelisk p Dealey Plaza fr att hylla mrdarna
Citera
2004-11-29, 20:15
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Mabuse
Se http://www.geocities.com/bigmike_75/...sination3.html dr det anges rra sig om 5,6 sekunder. Dock skall det (framgr inte av just denna webbsida) vara det frsta skottet som missade.

Skulle sjlv uppskatta att det behvs runt 6 sekunder fr att avfyra 3 skott (3 sekunder/skott exklusive det frsta) s 5,6 r ganska kort tid, men lngt ifrn omjligt.
Citera
2004-11-29, 20:39
Medlem
Smockads avatar
Nu hittade jag denna mycket intressanta sida som tar kl p en del av myterna kring JFK-mordet: http://www.jfk-online.com/jfk100timing.html

Dr kan man bl a lsa fljande:
"Based upon an evaluation of the home movie taken by bystander Abraham Zapruder, the Warren Commission concluded that

the time span between the shot entering the back of the President's neck and the bullet which shattered his skull was 4.8 to 5.6 seconds. If the second shot missed, then 4.8 to 5.6 seconds was the total time span of the shots. If either the first or third shots missed, then a minimum of 2.3 seconds (necessary to operate the rifle) must be added to the time span of the shots which hit, giving a minimum time of 7.1 to 7.9 seconds for the three shots. (Emphasis added.)(2)

The growing consensus among assassination researchers is that the first shot was fired at about frame 155 of the Zapruder film, and missed. If correct, this would give Oswald an ample 8.6 seconds to fire three shots."

Allts 4,3 sekunder per skott, fr att ladda om, sikta och skjuta, efter att de frsta skottet slppts ivg. Inga problem mot ett lngsamt rrligt ml p det avstndet.

Sedan r det ju lite kul ocks att Oliver Stone i JFK omedvetet sjlv visar att det GR att skjuta alla de tre skotten p 5,6 sekunder.

S, herr one and again som startade trden, vad betyder "Att det var mer n en skytt verkar ju synnerligen troligt. Vet ingen som klarar av att avfyra de skotten p s kort tid"?

1. Att du r dligt informerad om hur lng tid JFK-skytten tog p sig.
2. Att du r dligt informerad om hur lng tid som krvs fr att skjuta tre skott.
3. Att det i alla fall inte var ngon du knner som skt JFK.
Citera
2004-11-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runars vän
Read it and weep, tydligen har ny teknologi kunnat skerstlla att alla kulfragment som hittades kan knytas till oswalds vapen. Han gjorde det.

http://www.sciencedaily.com/releases...1025131255.htm

den verkar ju serist den lnken
Citera
2004-11-29, 23:43
Medlem
snapcases avatar
Nr ni talar om man kan klara av skotten, har ni funderat p gevret? Det var ju en pissig Mannlicher kpt p postorder. I helvete att man kan klara den skottserien med ett snt billigt gevr.
Citera
2004-11-30, 08:15
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Nr ni talar om man kan klara av skotten, har ni funderat p gevret? Det var ju en pissig Mannlicher kpt p postorder. I helvete att man kan klara den skottserien med ett snt billigt gevr.

Varfr skulle man inte kunna det? Vad jag vet tar det inte lngre tid att ladda om ett "pissigt" gevr. Om du inte tror mig kan du kolla p JFK. Dr visar Oliver Stone att man hinner med en sdan serie p 5,6 sekunder. Ta tid sjlv fr du se.

Eller r det precisionen du tnker p? I s fall kan jag upplysa dig om att 80 meter inte r ett lngt avstnd, i synnerhet inte med kikarsikte. r vapnet bara rtt inskjutet har kvaliteten p det ingen som helst avgrande betydelse p s kort avstnd.

Vad har du sjlv fr vapenutbildning som lter dig uttala dig s tvrskert?
Citera
2004-11-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runars vän
Read it and weep, tydligen har ny teknologi kunnat skerstlla att alla kulfragment som hittades kan knytas till oswalds vapen. Han gjorde det.

http://www.sciencedaily.com/releases...1025131255.htm

Jag lste p ngon sida att det var exakt samma vapen som mrdade statsminister Olof Palme, han gjorde det!
Citera
2004-11-30, 11:14
Medlem
Sg en dokumentr frn "Discovery", tror jag fr ntt r sen.
Dom underskte konspirations teorin om det kunde vara mjligt att LHO var ensam skytt och med exakt lika vapen och liknande frhllanden (kan ju inte skjuta inne i centrala Dallas) s lyckades deras skytt skjuta lika snabbt och trffskert s det r fullt mjligt men mkt svrt.
Citera
2004-11-30, 12:56
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naughtyboy
Sg en dokumentr frn "Discovery", tror jag fr ntt r sen.
Dom underskte konspirations teorin om det kunde vara mjligt att LHO var ensam skytt och med exakt lika vapen och liknande frhllanden (kan ju inte skjuta inne i centrala Dallas) s lyckades deras skytt skjuta lika snabbt och trffskert s det r fullt mjligt men mkt svrt.

Vad r det som r s svrt d?

Jag knner till detta om frhllandena:
Ml: lngsamt rrlig halvfigur (midjan och uppt p Kennedy).
Avstnd: 80 meter.
Vapen: Ganska risigt gevr men med kikarsikte.
Tillten tidstgng: 4,3 sekunder/skott.
Vidfrhllanden: Oknda, men jag har aldrig hrt talas om ngon kraftig vind.
Trffkrav: 2 av 3 skott ska vara trff.

Jag kan rligt talat inte se vari det svra skulle best.
Citera
2004-11-30, 12:59
Medlem
Mannocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken
Nstan allt talar vl fr att LHO mrdade JFK, att han var ensam skytt och inte del av ngon konspiration. Ls tex Norman Mailer - Oswalds Tale an American Mystery eller Gerald Posner - Case Closed. Tv mycket genomarbetade bcker om Kennedymordet.

andra sidan finns det tjugo gnger fler bcker som talar om ngon form av konspiration. Vissa r givetvis helt uppt vggarna galna men den viktigaste pongen som de mer serisa pongerna fr fram r att det i praktiken var omjligt fr LHO att utfra mordet ensam.

Bara att klara av prestationen, 3 skott p 5,6 sekunder, r ett under sig, speciellt med tanke p att det var det sista skottet som trffade bst, och inte det frsta som det normalt sett r. Att han skjuter nr bilen svngt in p Elm r ocks helt ologiskt d det ger honom mycket smre skottillflle.

Fr mig r det ganska uppenbart att LHO inte var ensam om det (om han ens var inblandad, personligen tror jag p honom nr han sa att han var en "patsy"). Sen kan man givetvis diskutera i evigheter om vilka som verkligen lg bakom det och varfr.
Citera
2004-11-30, 13:29
Medlem
Hur mkt av JFK (filmen) r sant. Nr jag sg den blev jag vertygad av att det r en konspiration. Men filmer kan ju verdriva..
Citera
2004-11-30, 13:36
Medlem
Mannocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLinus
Hur mkt av JFK (filmen) r sant. Nr jag sg den blev jag vertygad av att det r en konspiration. Men filmer kan ju verdriva..

Filmen JFK ska vara fel p en del punkter enligt initierade, men jag vet tyvrr inte exakt vad man menar d. Men verlag ska de brister som filmen t.ex. pekar p gllande Warren-kommissionens rapport stmma.

Men vad man n lser eller tittar p nr det gller konspirationer s br man ha ett kritiskt frhllningsstt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in