2007-04-07, 20:45
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankCostello
Jag vet inte om detta blivit nmnt men mordet begicks av Chicago-maffian i order av den dvarande bossen Sam Giancana. Oswald hade blivit handplockad av CIA som syndabock d denne jobbat fr sistnmnda och samtidigt hade skulder av maffian.

Finns det ngon klla p det?

Maffian har jag som en given kandidat, men kopplingar mellan maffian och LHO har vl inte varit ngot som synts vldigt vl.
Citera
2007-04-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Finns det ngon klla p det?

Maffian har jag som en given kandidat, men kopplingar mellan maffian och LHO har vl inte varit ngot som synts vldigt vl.
Jag har ingen aning om det finns ngra officiella kopplingar. Men jag menar, detta handlar om tv mktiga krafter, CIA och maffian, jag tror inte det kan vara s svrt att "sudda ut" ngra bevis. Mrk ocks att maffian skts underjordiskt, det r inte som om ngra dokument kan dyka upp.

Annars tycker jag du kan lsa "Maffians Hmnd" av Sam Giancanas bror, den innehller flera detaljer ur maffians synpunkt, sen r det bara en pusselbit men nd.
Citera
2007-04-07, 21:10
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Jag har ingen aning om det finns ngra officiella kopplingar. Men jag menar, detta handlar om tv mktiga krafter, CIA och maffian, jag tror inte det kan vara s svrt att "sudda ut" ngra bevis. Mrk ocks att maffian skts underjordiskt, det r inte som om ngra dokument kan dyka upp.

Nej, det r sant, men maffian kan inte ignorera skerheten p DP.
Maffian kan inte heller "tappa" bort bevismaterial.
Nr Jack Ruby vcktes av telefonen den 24 november 1963, s var det ingen maffiaboss som ringde och ville se LHO dd, utan en strippa som behvde pengar.

Om maffian var inblandade i mordet s tror inte jag dom gjorde det sjlva utan med hjlp av CIA.

Maffian r faktiskt intressanta i tankarna kring mordet nd.

Nu vet jag inte hur mycket av detta som r helt sant, men nd

* Maffian hjlpte JFK med rster i valet
* Maffian ordnade kvinnor till JFK

Finns skert ngon/ngra punkter man kan lgga till den listan.
Och vad gr JFK, jo han och broder RFK bestmmer sig fr att g in hrt p maffian.

Citat:
Annars tycker jag du kan lsa "Maffians Hmnd" av Sam Giancanas bror, den innehller flera detaljer ur maffians synpunkt, sen r det bara en pusselbit men nd.
Tack fr tipset , ska se om ja kan hitta boken.
Mycket intressant att se maffians uppgifter.
Citera
2007-04-10, 14:56
Medlem
Vicious Edds avatar
Jag tror att Oswald gjorde det, och att han var ensam. Jag r i vrigt ganska misstrogen mot samhlle och politiker osv, ganska konspiratorisk lagd - men i det hr fallet tror jag att sanningen har kommit fram.

Det finns vldigt mycket som talar emot Oswald, om man bara r villig att lyssna. Somliga VILL ju tro p konspirationer, och tycker drmed att det r trkigt nr kalla fakta lggs fram mot Oswald. Faktum kvarstr:

- Han frskte mrda General Walker ett halvr innan. Han skrev en lapp till sin fru innan ddet dr han talade om fr henne vad hon skulle gra i det fall han sjlv skulle d i skottlossningen. Detta ger en bild av en vldsam, psyksjuk och nstintill sjlvmordsbengen Oswald.

- Strax innan mordet anskte han om ett Visum till Kuba fr att ansluta sig till Castros revolution. Han var en kommunistisk fanatiker. Trots att han hade en fru och tv sm barn hemma var han villig att d fr en sn skitsak. Livet var honom inte krt.

- Oswald frvarade ett gevr i garaget under hela 1963. Gevret saknades efter mordet p JFK. Detta fick t.om hans fru att tro att han var mrdaren.

- P morddagens morgon hade Oswald med sig ett stort brunt paket till jobbet, ca 3 fot lngt. Detta innehll troligen det gevr som han tidigare haft i garaget inlindat i en filt. Samma paket (eller mycket likt) hittades i School Book Depository vid fnstret varifrn skotten troligen avlossades. ven ett gevr hittades p platsen. I paketet hittades fibrer frn en filt.

- I Oswalds hem hittades bilder dr han poserar med ett gevr. Detta gevr r av samma modell som det som hittades i School Book Depository och som troligen anvndes vid mordet p JFK.

- Direkt efter mordet p JFK kastade sig Oswald p en buss och stack frn jobbet. Strax drefter stoppas en man mycket lik Oswald i en rutinkontroll av polisman Tippit. Tippit skjuts ihjl med 3-4 skott. Strax drefter grips Oswald ngra kvarter bort. Det r mkt troligt att det var Oswald som skjt Tippit.

Detta r ett utdrag av det som pekar mot Oswald som grningsman. Det finns mera, detta r skrivet rakt ur minnet. Kanske har jag glmt ngot viktigt.

Det jag har lst om Oswald ger mig intrycket att han var psykiskt instabil - eventuell psykiskt sjuk. Han ville st i centrum - bli en hjlte. Han hade gevr. Han hade motiv. Han befann sig p platsen. Han skt JFK.
Citera
2007-04-12, 22:22
Medlem
Slklubbarns avatar
Citat:
Jag vet inte om detta blivit nmnt men mordet begicks av Chicago-maffian i order av den dvarande bossen Sam Giancana. Oswald hade blivit handplockad av CIA som syndabock d denne jobbat fr sistnmnda och samtidigt hade skulder av maffian.
Jaha, d kan vi ju sluta spekulera. Sknt att sanningen kom fram till slut.

rligt talat, s r den teorin mycket trolig.
Citera
2007-04-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Jaha, d kan vi ju sluta spekulera. Sknt att sanningen kom fram till slut.

rligt talat, s r den teorin mycket trolig.

Jag tror att LHO var precis samma lmpliga syndabock som vran alldeles egen Chrille P blev hr - 25 r senare.
Lika sorgliga existenser, lika ofrmgna att freda sig frn ohemula frsk att nita dom fr nt som andra verkstllt!

Och - just drfr - r det meningslst att vidare diskutera saken. Krafter som r kraftigare n privatdeckare kommer se till att allt frblir O-Uppklarat......
Holmr sover djuuupt, liksom Warren - men det finns andra onskans lakejer som garanterar den stora tyssstnaden....

nip
Citera
2007-04-14, 14:37
Medlem
elevators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Jag tror att Oswald gjorde det, och att han var ensam. Jag r i vrigt ganska misstrogen mot samhlle och politiker osv, ganska konspiratorisk lagd - men i det hr fallet tror jag att sanningen har kommit fram.

Det finns vldigt mycket som talar emot Oswald, om man bara r villig att lyssna. Somliga VILL ju tro p konspirationer, och tycker drmed att det r trkigt nr kalla fakta lggs fram mot Oswald. Faktum kvarstr:

- Han frskte mrda General Walker ett halvr innan. Han skrev en lapp till sin fru innan ddet dr han talade om fr henne vad hon skulle gra i det fall han sjlv skulle d i skottlossningen. Detta ger en bild av en vldsam, psyksjuk och nstintill sjlvmordsbengen Oswald.

- Strax innan mordet anskte han om ett Visum till Kuba fr att ansluta sig till Castros revolution. Han var en kommunistisk fanatiker. Trots att han hade en fru och tv sm barn hemma var han villig att d fr en sn skitsak. Livet var honom inte krt.

- Oswald frvarade ett gevr i garaget under hela 1963. Gevret saknades efter mordet p JFK. Detta fick t.om hans fru att tro att han var mrdaren.

- P morddagens morgon hade Oswald med sig ett stort brunt paket till jobbet, ca 3 fot lngt. Detta innehll troligen det gevr som han tidigare haft i garaget inlindat i en filt. Samma paket (eller mycket likt) hittades i School Book Depository vid fnstret varifrn skotten troligen avlossades. ven ett gevr hittades p platsen. I paketet hittades fibrer frn en filt.

- I Oswalds hem hittades bilder dr han poserar med ett gevr. Detta gevr r av samma modell som det som hittades i School Book Depository och som troligen anvndes vid mordet p JFK.

- Direkt efter mordet p JFK kastade sig Oswald p en buss och stack frn jobbet. Strax drefter stoppas en man mycket lik Oswald i en rutinkontroll av polisman Tippit. Tippit skjuts ihjl med 3-4 skott. Strax drefter grips Oswald ngra kvarter bort. Det r mkt troligt att det var Oswald som skjt Tippit.

Detta r ett utdrag av det som pekar mot Oswald som grningsman. Det finns mera, detta r skrivet rakt ur minnet. Kanske har jag glmt ngot viktigt.

Det jag har lst om Oswald ger mig intrycket att han var psykiskt instabil - eventuell psykiskt sjuk. Han ville st i centrum - bli en hjlte. Han hade gevr. Han hade motiv. Han befann sig p platsen. Han skt JFK.

faktan pekar p att han var inblandad, ja, det kan sls fast. med vart i det stora hela av ovanstende fakta skulle peka p att han var ensam?
Citera
2007-04-18, 22:58
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
...

Greer teorin har frkastats av alla serisa forskare, dom flesta r inne p att det var en skytt p kullen. Men hittade fr ett tag sen hemsida som pekade ut Bonnie Ray Williams och Daniel Arce, bda tv befann sig vid tiden fr skotten i TSBD, dock vad jag kan minnas en vldig dlig uppsttning av bevisningen.
Kullen ja.
Det jag tycker verkar befngt med den teorin r tanken p att man skulle planera med tv skyttar varav den ene skulle st mer eller mindre synlig p kulle. TSBD-huset r ju en mycket bttre plats dr kortegen frst kr rakt emot, drefter i lagom vinkel drifrn. OM man hade haft tv skyttar s hade det ju rimligen varit bttre att placera bda tv i huset.

Vidare, om man hade hittat en bra plats p kullen dr man inte kunde ses, varfr skjuta frn en annan plats frst?
D kastar ju presidenten sig i skydd bakom livvakterna och man fr ingen mer chans!
Citera
2007-04-19, 01:42
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jag tror att LHO var precis samma lmpliga syndabock som vran alldeles egen Chrille P blev hr - 25 r senare.
Lika sorgliga existenser, lika ofrmgna att freda sig frn ohemula frsk att nita dom fr nt som andra verkstllt!

Och - just drfr - r det meningslst att vidare diskutera saken. Krafter som r kraftigare n privatdeckare kommer se till att allt frblir O-Uppklarat......
Holmr sover djuuupt, liksom Warren - men det finns andra onskans lakejer som garanterar den stora tyssstnaden....

nip
Ja, och det var inte LHO som frskte skjuta en polis nr han blev gripen inne p teatern/biosalongen...

MVH
/HL
Citera
2007-04-19, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Ja, och det var inte LHO som frskte skjuta en polis nr han blev gripen inne p teatern/biosalongen...

MVH
/HL

Krille var p Sveavgen -JA (som sedligt var...)

Och LHO Var i skolbokslaget - ditlurad - JA.
Att han sedan frskte att "freda sig" efter mordet r frsteligt: den stackaren trodde frmodligen att han lyckats med att skjuta prssidennten.
Men han var Oskyldig - Vit som Sn. Och vilka de verkliga mrdarna var, det kommer ni aldrig att lyckas med att lista ut.....

nip
Citera
2007-04-25, 10:23
Medlem
portnoys avatar
Bra trd.

Jag r egentligen mest insatt i Palmemordet, men har intresse i Kennedymordet ocks. Mste bara sga att de som grundar sina uppgifter p "JFK" (jag gillar filmen!) r helt ute och cyklar. Jag sger som jag sger till de "blinda" anhngarna till christer pettersson och mnlandningsfejk, som bara kper saker bara fr att de lst det i pressen; LS P. Jag menar inte att det r fel att stdja pettersson-spret OM MAN HAR LST P!

OK, det r galet att folk tror att apollo-programmet va fejk, men de ska vi inte g in p hr.

Hr e en intressant lnk till Kennedymordet: http://mcadams.posc.mu.edu/home.htm

Mnga intressanta lnkar finns hr.
Citera
2007-04-25, 20:13
Medlem
Astromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Bra trd.

Jag r egentligen mest insatt i Palmemordet, men har intresse i Kennedymordet ocks. Mste bara sga att de som grundar sina uppgifter p "JFK" (jag gillar filmen!) r helt ute och cyklar. Jag sger som jag sger till de "blinda" anhngarna till christer pettersson och mnlandningsfejk, som bara kper saker bara fr att de lst det i pressen; LS P. Jag menar inte att det r fel att stdja pettersson-spret OM MAN HAR LST P!

OK, det r galet att folk tror att apollo-programmet va fejk, men de ska vi inte g in p hr.

Hr e en intressant lnk till Kennedymordet: http://mcadams.posc.mu.edu/home.htm

Mnga intressanta lnkar finns hr.

ja, jag tycker det hr r en bra trd (ven om jag inte lst ALLA sidor)... kennedymordet r ruskigt fascinerande, men det finns S mycket skriver och sagt om det att det blir s svrt att greppa och slla. till slut fr man vlja ngon del av ngonting man ska stta sig in i. och s r det svrt att lita p kllorna ocks hr p internet, ven om mycket utger sig fr att vara hmtat ur officiella dokument
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in