2007-04-03, 23:54
Medlem
seb-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astroman
vad har ni andra fr bild av LHO?

Mitt intryck av LHO nu r att han inte alls var en sdan kall och mordlysten psykiskt sjuk mnniska ("lone nut assassin") som jag frst trodde, d.v.s. innan jag brjade underska kring JFK:s mord, jag tycker t.o.m. han verkade vara en ganska dmjuk typ, och d baserar jag det uttalandet p det jag har sett av honom i olika filmer, t.ex. TMWKK. Kringen han levde med, och d menar jag inte frugan , tyckte han var en sympatisk och god man samt en krleksfull far till sin dotter.
Citera
2007-04-04, 00:01
Medlem
Astromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seb-
Edit: Sg nu p Wikipedia att "patsy" r en person som utnyttjats, precis som jag misstnkte med "used and abused".

Patsy betyder syndabock. Det r ett intressant ordval. Hller med den som ovan sa att han kan ha menat att dom satte dit honom fr att han r kommunist. Han knde vl sig ditsatt skert, eftersom (KAN man hvda) de pstod sig ha bevis?
Citera
2007-04-04, 00:06
Medlem
Majavas avatar
Ni som tror att Oswald var oskyldig, hur stller ni er till hans (pstdda?) mordfrsk mot Edwin Walker? Syndabock dr ocks?
Personligen har jag ingen direkt sikt i frgan, knner mig alldeles fr dligt insatt fr att ta stllning. Det enda jag vet r att jag inte tror p Mankans chaffr-teori...
Citera
2007-04-04, 00:12
Medlem
Slklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astroman
Patsy betyder syndabock. Det r ett intressant ordval. Hller med den som ovan sa att han kan ha menat att dom satte dit honom fr att han r kommunist. Han knde vl sig ditsatt skert, eftersom (KAN man hvda) de pstod sig ha bevis?
Frgan r frsts vem Oswald menar gjorde honom till syndabock. Menar han (dom icke-konspirerande) myndigheterna som plockade Oswald fr att han var kommunist, eller konspiratrerna som satte dit Oswald fr mordet?
Citera
2007-04-04, 00:15
Medlem
Slklubbarns avatar
Nn som vet nr det bestmdes att JFK skulle till Dallas, och nr det offentliggjordes fr allmnheten?
Citera
2007-04-04, 00:23
Medlem
Astromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Frgan r frsts vem Oswald menar gjorde honom till syndabock. Menar han (dom icke-konspirerande) myndigheterna som plockade Oswald fr att han var kommunist, eller konspiratrerna som satte dit Oswald fr mordet?

Ja, det r intressant det dr. Och man vill ju grna tolka det som att han har blivit ditsatt av CIA med vilka han var med och planerade mordet. Men citatet

Citat:
Question: "Did you shoot the President?"

Answer: No, they've taken me in because of the fact that I lived in the Soviet Union...I'M JUST A PATSY!"

tyder mer p att han menar polisen/myndigheterna som misstnkliggr och frsker stta dit honom fr att han har varit i Sovjet. Svrt att sga vilket dock...

Citat:
Nn som vet nr det bestmdes att JFK skulle till Dallas, och nr det offentliggjordes fr allmnheten?

det dr tycker jag ocks r vldigt intressant. Kan han ha haft insiderinfo liksom?
Citera
2007-04-04, 10:21
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Ni som tror att Oswald var oskyldig, hur stller ni er till hans (pstdda?) mordfrsk mot Edwin Walker? Syndabock dr ocks?
Mest troligen var det han som utfrde attacken mot Edwin Walker, det r en del jag r dlig insatt i dr.
Men det sger ju egentligen ingenting om det var han eller inte.
r ju som Christer Petterson skulle varit automatiskt skyldig till Palmemordet fr att han hgg ner en man med bajonett ngra r tidigare.
Citat:
Personligen har jag ingen direkt sikt i frgan, knner mig alldeles fr dligt insatt fr att ta stllning. Det enda jag vet r att jag inte tror p Mankans chaffr-teori...
Greer teorin har frkastats av alla serisa forskare, dom flesta r inne p att det var en skytt p kullen. Men hittade fr ett tag sen hemsida som pekade ut Bonnie Ray Williams och Daniel Arce, bda tv befann sig vid tiden fr skotten i TSBD, dock vad jag kan minnas en vldig dlig uppsttning av bevisningen.

Citat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Timelin..._assassination

Citat:
President Kennedy's trip to Dallas was first announced to the public in September 1963. The exact motorcade route was finalized on November 18, and announced to the public a few days before November 22.

fast det kan ju ha bestmts tidigare.
Det var ju ven en resa till Miami inplanerad i brjan av november 63.
Denna resan strks d polisen hittade Joseph Millteer

http://mcadams.posc.mu.edu/milteer.htm
http://www.law.uga.edu/academics/pro.../jfk_4did.html

Milteer var ex marinsoldat och hade utalat sig om att ligga p ett tag med ett gevr och skjuta JFK.
Citera
2007-04-04, 12:34
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Mest troligen var det han som utfrde attacken mot Edwin Walker, det r en del jag r dlig insatt i dr.
Men det sger ju egentligen ingenting om det var han eller inte.
r ju som Christer Petterson skulle varit automatiskt skyldig till Palmemordet fr att han hgg ner en man med bajonett ngra r tidigare.

Jag har inte psttt att det har det sger ngonting om huruvida han var skyldig till Kennedy-mordet eller inte, bara att det kan vara vrt att ta i beaktning nr man analyserar hon som person. Det talar ju emot den dr snlla familjefader-bilden...

Citat:
Greer teorin har frkastats av alla serisa forskare, dom flesta r inne p att det var en skytt p kullen.

Det hoppas jag verkligen!
Citera
2007-04-04, 13:02
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Jag har inte psttt att det har det sger ngonting om huruvida han var skyldig till Kennedy-mordet eller inte, bara att det kan vara vrt att ta i beaktning nr man analyserar hon som person. Det talar ju emot den dr snlla familjefader-bilden...
Jag missuppfattade dig lite dr, men det stmmer som du sger att man mste ta mordfrsket p Walker i beaktning, likvl mste man ocks fundera p varfr han frskte skjuta en polis d han greps p teatern.
Citera
2007-04-04, 13:16
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Jag missuppfattade dig lite dr, men det stmmer som du sger att man mste ta mordfrsket p Walker i beaktning, likvl mste man ocks fundera p varfr han frskte skjuta en polis d han greps p teatern.

Mrdade han inte ngon polis ocks nr han flydde?
Citera
2007-04-04, 13:20
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Mrdade han inte ngon polis ocks nr han flydde?

Mordet p J.D Tippit har tillskrivits Oswald men det r nog inte mnga som tror att det verkligen var LHO som ddae Tippit.
Citera
2007-04-07, 20:40
Medlem
Jag vet inte om detta blivit nmnt men mordet begicks av Chicago-maffian i order av den dvarande bossen Sam Giancana. Oswald hade blivit handplockad av CIA som syndabock d denne jobbat fr sistnmnda och samtidigt hade skulder av maffian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in