2019-12-08, 18:12
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Den enda skytten som r lokaliserad p kvadratmetern nr r den som skt det ddande huvudskottet frn det vita staketet p grskullen. Frmodligen avlossades ven skott frn minst tv skyttar bakom limon varav skerligen en skt frn TSBD. DalTex har ocks varit uppe som en kandidat. Det finns ocks mjliga indikationer p en skytt p sdra grassy knoll, ngonstans i anslutning till the tripple underpass, det neo-klassiska parkstrukturerna mellan TSBD och norra grassy knoll, vgbrunnen intill trottoaren rakt nedanfr norra grassy knoll ... alla med skiftande trovrdighet. Samtliga r emellertid fullt mjliga och inte p ngot stt orimliga.

Jag brukar hlla mig till att det utver skotten bakifrn limon tminstone var ett skott snett till hger framifrn, det ddande = konspiration.

Fr enkelhetens skull.

TSBD, Daltex och grassy knoll r dom enda som verkar trovrdiga eller fr den delen enklaste stllen att n sitt ml p.
Citera
2019-12-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
TSBD, Daltex och grassy knoll r dom enda som verkar trovrdiga eller fr den delen enklaste stllen att n sitt ml p.
Instmmer.
Citera
2019-12-08, 20:58
Medlem
Citat:
Det r inte projektilen i sig som skapar impulsmnstren, det r ljudvolymen och drp de ekon som uppstr frn omgivningarna, i det hr fallet strukturerna som omgav Dealey Plaza.

ven det hr har jag i detalj frklarat fr dig bak i trden.
Jag kikade lite i rapporten frn HSCA s. 74 (HSCA_Report_1B_Acoustics.pdf)
In addition, Barger emphasized, the first part of the sequence of impulses identified as
a shot from the grassy knoll was marked by an N-wave, a characteristic impulse caused by a supersonic bullet.
Detta r en av tv definitioner som firman BBN redovisar infr HSCA.
Citera
2019-12-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Jag kikade lite i rapporten frn HSCA s. 74 (HSCA_Report_1B_Acoustics.pdf)
In addition, Barger emphasized, the first part of the sequence of impulses identified as
a shot from the grassy knoll was marked by an N-wave, a characteristic impulse caused by a supersonic bullet.
Detta r en av tv definitioner som firman BBN redovisar infr HSCA.
Bra. Frklara nu hur tv olika kulor som avfyras frn tv olika gevr med hyfsat likvrdiga egenskaper och frn samma plats kan generera olika ekoimpulsmnster.
Citera
2019-12-09, 10:59
Medlem
Professor Weiss och hans assistent har en annan metod fr att pvisa ett impulsmnster som skulle kunna vara ett skott inspelat p Dictabeltet.

S hr skriver man p sidan 6, sin rapport till HSCA:

Prepared for Select Committee on Assassinations, U .S.House of Representatives, by Mark R .Weiss and Ernest Aschkenasy, Department of Computer Science

1.4 Basic principles and methods of analysis
Of the several characteristics that can be used, the most effective and most reliable one is the sequence of delay times of the muzzle-blast echoes.
Weiss och Aschkenasy visar aldrig att deras analysmetod r applicerbar p de andra skottena frn TSBD.
Ingen kan gra detta.
Citera
2019-12-09, 12:44
Medlem
Citat:
Professor Weiss och hans assistent har en annan metod fr att pvisa ett impulsmnster som skulle kunna vara ett skott inspelat p Dictabeltet.

S hr skriver man p sidan 6, sin rapport till HSCA:

Prepared for Select Committee on Assassinations, U .S.House of Representatives, by Mark R .Weiss and Ernest Aschkenasy, Department of Computer Science

1.4 Basic principles and methods of analysis
Of the several characteristics that can be used, the most effective and most reliable one is the sequence of delay times of the muzzle-blast echoes.
Weiss och Aschkenasy visar aldrig att deras analysmetod r applicerbar p de andra skottena frn TSBD.
Ingen kan gra detta.
Bra. Frklara nu hur tv olika kulor som avfyras frn tv olika gevr med hyfsat likvrdiga egenskaper och frn samma plats kan generera olika ekoimpulsmnster.
Citera
2019-12-09, 23:22
Medlem
Citat:
Varfr d?
Ssom jag minns det hela har jag inte psttt detta.
Citera
2019-12-09, 23:52
Medlem
Citat:
Varfr d?
Ssom jag minns det hela har jag inte psttt detta.
Som sagt, ditt minne r inte som det ska ...
Citat:
Varfr godknner du underskningen av Dictabelt inspelningen?

Rekonstruktionen av skyttet utfrd av HSCA upppyller ju inte dina tidigare redovisade krav:
-orginal vapnet anvndes ej.
-orginal ammunitionen anvndes ej.

Citat:
Det hr har du skrivit tidigare om Carcano gevret. Ett axplock, det finns skerligen mera.

Ajd, det lter ju inte alls bra. Ngot mrkligt att Italienarna valde och vgade anvnda detta farliga och oplitliga vapen i tv vrldskrig.

Men uppenbarligen finns det undantag fr vissa.
Citat:
Varfr tycker du pltsligt att det duger med vilket vapen som helst, nr du tidigare ansett att Carcano gevret inte dg fr uppgiften?
Citat:
Det r du som tidigare i trden villkorat omstndigheterna fr nr du godknner en rekonstruktion av skjutningen i Dallas. Orginalvapnet var ett sdant villkor.

// Och d br man vl anvnda orginal vapnet! (Det var ju just ett sdant test som firman BBN gjorde.)
Frklara nu hur tv olika kulor som avfyras frn tv olika gevr med hyfsat likvrdiga egenskaper och frn samma plats kan generera olika ekoimpulsmnster.
Citera
2019-12-13, 13:03
Medlem
Det r du som pstr att en rekonstruktion av skjutningen mste utfras med orginalvapnet drfr "Hr r marginalerna s pass sm att varje liten skillnad i vapnets kvalitet och egenheter kan vara helt avgrande."
Citat:
I tester som avser att replikera de skott som Oswald psts ha skjutit med vapnet, ja. Sikta, skjuta och ladda om ggr 3 p ca 6 sekunder och 2 trff. Hr r marginalerna s pass sm att varje liten skillnad i vapnets kvalitet och egenheter kan vara helt avgrande.
Det du nu sysslar med r att frska tramsa bort detta faktum.

Fr vrigt behver en skytt i TSBD gra mantelrrelse tv gnger inte tre.

Citat:
Nu frgar jag dig fr sista gngen:

- P vad stt menar du att impulsmnsterna skulle pverkas om inte det fregivna originalvapnet anvndes i de akustiska studierna?
(Det r vl tredje gngen du frgar fr sista gngen...)

Jag har inte psttt detta ovan och ser drfr ingen anledning till att gra dig sllskap lngs ytterligare ett stickspr.
Citera
2019-12-13, 20:54
Medlem
Citat:
Det r du som pstr att en rekonstruktion av skjutningen mste utfras med orginalvapnet drfr "Hr r marginalerna s pass sm att varje liten skillnad i vapnets kvalitet och egenheter kan vara helt avgrande."

Det du nu sysslar med r att frska tramsa bort detta faktum.
Ja, jag hvdar att ett frsk till replikering av den skjutsekvens som Oswald psts ha skjutit, med 2 av 3 trff och inom angiven tid p ca 6 sekunder s mste samma gevr anvndas och det i synnerhet fr att Carcano-gevren var gamla och slitna och knda fr att vara av minst sagt tvivelaktig och ofta skiftande kvalitet.

Risken blir annars att det Carcano-gevr som i stllet anvnds r av mycket bttre kvalitet n det gevr Oswald psts ha anvnt och att frsken till replikeringar drfr saknar bevisvrde. Det kan givetvis sl t bda hllen, dr det ven kan vara Oswalds pstdda gevr som r av bttre kvalitet och att replikeringsfrsken ven i detta fall blir missvisande.

Fattar du?

Citat:
Fr vrigt behver en skytt i TSBD gra mantelrrelse tv gnger inte tre.
Ngot jag har varit ondligt tydlig med i nuvarande diskussion genom att skriva ut: sikta, skjuta, ladda om, sikta skjuta, ladda om, sikta, skjuta. Istllet skrev jag nu ggr 3 fr att spara utrymme och tid i frhoppningen om att lsaren nd frstr vad som avses.

Hr glmde jag med Vem jag diskuterar.

Citat:
(Det r vl tredje gngen du frgar fr sista gngen...)
Och du har frskt att svara varje gng men kapitalt misslyckats. Det rcker med att du trots allt frsker vilket gr att jag i s fall bemter.

Citat:
Jag har inte psttt detta ovan och ser drfr ingen anledning till att gra dig sllskap lngs ytterligare ett stickspr.
Helt riktigt. Men du pstr att om (det pstdda) originalvapnet mste anvndas vid replikeringsfrsk av skjutsekvensen s mste i konsekvensens namn detta glla ven vid akustiska testskjutningar fr att avgra om det finns ngra ekoimpulsmnster frn samma testskjutningar som gr att matcha med de misstnkta ekoimpulsmnsterna p DPDs dictabelt-inspelning av channel 2.

S, jag frgar igen. Varfr i hela friden d?
Citera
2019-12-18, 15:35
Medlem
Det r svrt att veta vad du menar.
Citat:
Ngot jag har varit ondligt tydlig med i nuvarande diskussion genom att skriva ut: sikta, skjuta, ladda om, sikta skjuta, ladda om, sikta, skjuta. Istllet skrev jag nu ggr 3 fr att spara utrymme och tid i frhoppningen om att lsaren nd frstr vad som avses.
Du har ju tidigare hittat bde 4 och 5 skott bakifrn. Har du nu landat i tre nu?

Citat:
(En hel del bludder har klippts bort ...)
Helt riktigt. Men du pstr att om (det pstdda) originalvapnet mste anvndas vid replikeringsfrsk av...
Jag pstr inte detta. Det r du som pstr detta.
Citat:
... skjutsekvensen s mste i konsekvensens namn detta glla ven vid akustiska testskjutningar fr att avgra om det finns ngra ekoimpulsmnster frn samma testskjutningar som gr att matcha med de misstnkta ekoimpulsmnsterna p DPDs dictabelt-inspelning av channel 2.

S, jag frgar igen. Varfr i hela friden d?
Ljudimpuls underskningen r inte vetenskaplig utfrd, den saknar bevisvrde. Det som kan vara av intresse r frsket att replikera skyttet frn TSBD. Det gick ju vldigt snabbt, ven fr de amatrer som deltog.

Mot frsket att replikera skyttet kan man anfra att, om jag minns det rtt, det utfrdes mot stillastende mltavlor - sandsckar.
Citera
2019-12-18, 16:07
Medlem
Citat:
Det r svrt att veta vad du menar.
Nej, det r i vanlig ordning DU som har svrt med kognitionen (bludder).

Citat:
Du har ju tidigare hittat bde 4 och 5 skott bakifrn. Har du nu landat i tre nu?
HSCAs tv expert-team hittade fyra gevrsskott bakifrn och ett femte, det ddande huvudskottet, snett till hger framifrn frn det vita staketet p den s.k. grassy knoll p kvadratmetern nr.

Det du citerar handlar om ngot helt annat, hur jag terger den skjutsekvens som WC och HSCA hvdar att Oswald genomfrde frn det s.k. snipers nest p TSBDs vning sex.

Citat:
Jag pstr inte detta. Det r du som pstr detta.
Varfr klipper du bort det helt avgrande stycket frn mitt citat?
Helt riktigt. Men du pstr att om (det pstdda) originalvapnet mste anvndas vid replikeringsfrsk av skjutsekvensen s mste i konsekvensens namn detta glla ven vid akustiska testskjutningar fr att avgra om det finns ngra ekoimpulsmnster frn samma testskjutningar som gr att matcha med de misstnkta ekoimpulsmnsterna p DPDs dictabelt-inspelning av channel 2.
r inte det mer n lovligt listigt ven nr det kommer frn signaturen PekkariP1?

Citat:
Ljudimpuls underskningen r inte vetenskaplig utfrd, den saknar bevisvrde.
Ett pstende som, nr det kommer frn signaturen PekkariP1, fr rakt motsatt effekt n den avsedda, helt riktigt.

Nej, det finns fortfarande ingen studie som har visat att de tv akustiska studierna i HSCAs regi r ovetenskapliga eller har ngon felaktighet. Trots ett mycket stort antal publicerade frsk. Antagligen eftersom de tv studierna genomfrdes av den tidens tv mest framstende expert-teamen p just ballistisk akustik. BBN och W&A frn Queens College, Long Island, NY.

Jo, jag vet, hr r signaturen PekkariP1 stret vassare 😉

Citat:
Det som kan vara av intresse r frsket att replikera skyttet frn TSBD. Det gick ju vldigt snabbt, ven fr de amatrer som deltog.
Nej, ingen av de professionella skyttar som anlitades i frsken att med det fregivna originalvapnet replikera det som psts ha varit den dokumenterat usla skytten Oswalds skjutsekvens, lyckades med det.

Trots:

- Nyservat och insiktat gevr.

- Hlften av hjden.

- Tv frsk.

- Att de fick inleda varje frsk nr de knde sig redo.

- Stillastende ml.

- Att det inte var skarpt lge = ingen stress.

Citat:
Mot frsket att replikera skyttet kan man anfra att, om jag minns det rtt, det utfrdes mot stillastende mltavlor - sandsckar.[min fetning]
nnu ett besked om att du har minne som en guldfisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in