2019-12-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapricornAA
Jod, jag vet, och det r vl ungefr samma sak som andra framstende Kemnedymordforskare har hvdat; Jim Marrs, Robert Groden m.fl. Jag gillar Oliver Stones infallsvinkel. Stone r ju knappast ngon knppgk... och han har lyckats fnga tidsandan p ett bra stt. Jag har drsvis med dokumentrer liggande p DVD, bl.a serien The Men Who Killed Kennedy. Vldigt intressant.

Kan du fr ditt liv fatta hur folk fortfarande n idag kan tro att det var Oswald - ensam - som mrdade Kennedy?
Det r bara titta p vsterlndsk MSM och att tro har en mngd komponenter dr samhllsklass, ideologi, inkomstklla, diverse lojaliteter, etc, spelar helt avgrande roller.

Det jag har funderat en hel del ver r den internationella skeptikerrrelsen och dess roll i att frmst p ntet bekmpa var och en som frsker belysa mordet p JFK och alla andra politiska mord, false flags och andra State Crimes Against Democracy -SCADs.

Om de har en gemensam uppdragsgivare.
Citera
2019-12-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det har fga betydelse i en studie som ska underska hur mnga gevrsskott som avlossades bakom- respektive snett till hger framfr presidenten under kritiskt tidspann.

HSCA anger flera olika skl till underskningen.

Frn HSCA rapporten s. 67.
BBN was asked to examine the channel 1 Dictabelts and the tape that was made of them to see if it could determine:
(4) the time interval between the shots;
Tidsintervallen mellan skottena r av intresse.
Citat:
Trots det s anvndes ett Carcano av samma modell som det pstdda mordvapnet om inte annat n fr att den ligger inom decibelspektrat som de vanligaste knda gevrsmodellerna.
Varfr tycker du pltsligt att det duger med vilket vapen som helst, nr du tidigare ansett att Carcano gevret inte dg fr uppgiften?

Det vore vl intressant om du fick vatten p din kvarn och Carcano gevret exploderade under testet eller inte gick att avfyra p det stt som Warrenkommisionen beskrivit.

Citat:
- ven en pistol avlossades frn grassy knoll, men hr hittades ingen match p inspelningen.
En pistol som avfyrar kulor av kaliber .38, som frdas i en hastighet lngsammare n ljudet, anvndes i underskningen. Dylika vapen kunde avskrivas.
Drimot reserverade man sig fr att en pistol av magnum typ, kunde ha anvnts.

Citat:
- 5 gevrsskott, 4 bakom och ett snett till hger framfr hittades, men det r ett minimum eftersom endast tv positioner testades. Det kan ha avlossats fler skott frn pistol, frn ljuddmpat vapen och/eller frn annan plats.
Du kan tyvrr inte vlja vad en underskning kommer fram till.
Resultatet r publicerat och hr ljuger du igen.

Vi kan ju kika lite p vad HSCA kom fram till:

Firman BBN hittar 3 (tre) impulsmnster som man lokaliserar till TSBD (inte 4). Reultatet vidimeras av professor Weiss och hans assistent Aschkenasy.

Firman BBN anser att det finns 50% chans att 1 (ett) impulsmnster kommer frn Grassy Knoll. HSCA ber Weiss och Aschkenasy att se om det r mjligt att ka p denna blygsamma procenthalt. Och det kan dom.(Det r dock en annan historia).

Reultatet r sledes 3 impulsmnster frn TSBD och 1 frn Grassy Knoll.
Citera
2019-12-02, 20:57
Medlem
deludeds avatar
Jag vill tipsa om en intressant intervju:
Michael Joseph on the Occult Ritual of the JFK Assassination
https://www.podomatic.com/podcasts/tkelly6785757/episodes/2018-10-01T05_35_26-07_00

Citat:
Michael Joseph joins Our Interesting Times to discuss his research into the assassination of John F. Kennedy and the evidence of that event being an Occult ritual with the ultimate goal of an alchemical transmutation of American society.
Michael Joseph is an esoteric researcher connecting Occult doctrines to social movements, trends, art, entertainment, organizations and world events. He is the host of the P2TBP podcast. Michaels YouTube page is Schism206.
Citera
2019-12-02, 22:10
Medlem
Skyttar i Dallas;

En i TSBDB, dock ej Oswald.
En i DalTex Building.
En p Grassy Knoll.

Dr har ni mina ten cents om vart skyttarna frmodligen var placerade. Jag har ingende studerat s gott som alla bilder tagna runt/i/frn omrdet runt Dealey sedan 1980-talet. Kom grna med synpunkter.
Citera
2019-12-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
HSCA anger flera olika skl till underskningen.

Frn HSCA rapporten s. 67.
BBN was asked to examine the channel 1 Dictabelts and the tape that was made of them to see if it could determine:
(4) the time interval between the shots;
Tidsintervallen mellan skottena r av intresse.
P vad stt menar du att impulsmnsterna skulle pverkas om inte originalvapenet anvndes i de akustiska studierna?

Citat:
Varfr tycker du pltsligt att det duger med vilket vapen som helst, nr du tidigare ansett att Carcano gevret inte dg fr uppgiften?
P vad stt menar du att impulsmnsterna skulle pverkas om inte originalvapenet anvndes i de akustiska studierna?

Citat:
Det vore vl intressant om du fick vatten p din kvarn och Carcano gevret exploderade under testet eller inte gick att avfyra p det stt som Warrenkommisionen beskrivit.
I ett test dr det ska avgras om Oswald med sagda Carcano ska ha hunnit med att sikta och skjuta, ladda, sikta och skjuta, ladda, sikta och skjuta, varav tv trff, p ca 6 sekunder s r varje egenhet i det enskilda gamla vapnet tillverkat i Italiens mellankrigstid helt avgrande fr utfallet. Marginalerna r s sm.

Citat:
En pistol som avfyrar kulor av kaliber .38, som frdas i en hastighet lngsammare n ljudet, anvndes i underskningen. Dylika vapen kunde avskrivas.
Drimot reserverade man sig fr att en pistol av magnum typ, kunde ha anvnts.
Om den pistolmodellen ligger p decibelniver liknande ett Carcanogevr eller liknande s vet vi att den INTE avlossades till hger framfr- eller bakom presidenten.

D hade dess ekoimpulsmnster funnits p diktabeltinspelningen. Med reservation fr att vapnet jade ljuddmpare.

Citat:
Du kan tyvrr inte vlja vad en underskning kommer fram till.
Resultatet r publicerat och hr ljuger du igen.

Vi kan ju kika lite p vad HSCA kom fram till:

Firman BBN hittar 3 (tre) impulsmnster som man lokaliserar till TSBD (inte 4). Reultatet vidimeras av professor Weiss och hans assistent Aschkenasy.

Firman BBN anser att det finns 50% chans att 1 (ett) impulsmnster kommer frn Grassy Knoll. HSCA ber Weiss och Aschkenasy att se om det r mjligt att ka p denna blygsamma procenthalt. Och det kan dom.(Det r dock en annan historia).

Reultatet r sledes 3 impulsmnster frn TSBD och 1 frn Grassy Knoll.
Jag har redan dragit det hr i lngbnk med dig och orkar inte gra det igen. Knappa in, lt sga BBN i trdens skfunktion och ta det drifrn.

Skriver jag ngot som du har specifika invndningar emot, citera, frklara, argumentera.
Citera
2019-12-02, 23:59
Medlem
Citat:
Skyttar i Dallas;

En i TSBDB, dock ej Oswald.
En i DalTex Building.
En p Grassy Knoll.

Dr har ni mina ten cents om vart skyttarna frmodligen var placerade. Jag har ingende studerat s gott som alla bilder tagna runt/i/frn omrdet runt Dealey sedan 1980-talet. Kom grna med synpunkter.
Den enda skytten som r lokaliserad p kvadratmetern nr r den som skt det ddande huvudskottet frn det vita staketet p grskullen. Frmodligen avlossades ven skott frn minst tv skyttar bakom limon varav skerligen en skt frn TSBD. DalTex har ocks varit uppe som en kandidat. Det finns ocks mjliga indikationer p en skytt p sdra grassy knoll, ngonstans i anslutning till the tripple underpass, det neo-klassiska parkstrukturerna mellan TSBD och norra grassy knoll, vgbrunnen intill trottoaren rakt nedanfr norra grassy knoll ... alla med skiftande trovrdighet. Samtliga r emellertid fullt mjliga och inte p ngot stt orimliga.

Jag brukar hlla mig till att det utver skotten bakifrn limon tminstone var ett skott snett till hger framifrn, det ddande = konspiration.

Fr enkelhetens skull.
Citera
2019-12-03, 06:55
Medlem
Citat:
Den enda skytten som r lokaliserad p kvadratmetern nr r den som skt det ddande huvudskottet frn det vita staketet p grskullen. Frmodligen avlossades ven skott frn minst tv skyttar bakom limon varav skerligen en skt frn TSBD. DalTex har ocks varit uppe som en kandidat. Det finns ocks mjliga indikationer p en skytt p sdra grassy knoll, ngonstans i anslutning till the tripple underpass, det neo-klassiska parkstrukturerna mellan TSBD och norra grassy knoll, vgbrunnen intill trottoaren rakt nedanfr norra grassy knoll ... alla med skiftande trovrdighet. Samtliga r emellertid fullt mjliga och inte p ngot stt orimliga.

Jag brukar hlla mig till att det utver skotten bakifrn limon tminstone var ett skott snett till hger framifrn, det ddande = konspiration.

Fr enkelhetens skull.

Jag r vertygad om mina ovan sagda positioner, och jag vet inte om du sett hela serien The Men Who Killed Kennedy? I ett av de sista avsnitten dr s tar dom upp ett par oknda fingeravtryck som efter mordet hittades p fnsterbgen i Oswaldfnstret och som lngt senare - utan tvekan - visade sig tillhra Malcolm Wallace, en rkeskurk som sedan lngt tillbaka var starkt kopplad till - Lyndon B Johnson. UTAN TVEKAN. Vad gjorde Wallace dr? Oavsett om han skt eller inte; Vad gjorde HAN dr?
Citera
2019-12-03, 12:16
Medlem
Citat:
Jag r vertygad om mina ovan sagda positioner, och jag vet inte om du sett hela serien The Men Who Killed Kennedy? I ett av de sista avsnitten dr s tar dom upp ett par oknda fingeravtryck som efter mordet hittades p fnsterbgen i Oswaldfnstret och som lngt senare - utan tvekan - visade sig tillhra Malcolm Wallace, en rkeskurk som sedan lngt tillbaka var starkt kopplad till - Lyndon B Johnson. UTAN TVEKAN. Vad gjorde Wallace dr? Oavsett om han skt eller inte; Vad gjorde HAN dr?
Det rder delade meningar inom det kritiska samfundet om fingeravtrycket med skerhet kan knytas till Wallace. Personligen s har jag ett ppet sinne, men vntar fortfarande i s fall p mjlig korroborering av hans nrvaro i byggnaden.

Det har skrivits en hel bok om hur och i s fall varfr Wallace befann sig i byggnaden dr och d.

The Men on the Sixth Floor: https://www.amazon.com/Men-Sixth-Flo...t%2C251&sr=1-1

Hr, en bok som p ett hyfsat vertygande stt talar FR att fingeravtrycket r Wallaces. The Deep State in the Heart of Texas: https://www.amazon.com/Deep-State-He...al-text&sr=1-1

Hr r en bok som minst lika vertygande talar fr motsatsen. Faustian Bargains: Lyndon Johnson and Mac Wallace in the Robber Baron Culture of Texas: https://www.amazon.com/Faustian-Barg...t%2C248&sr=1-4

Samtliga tre mycket lsvrda.

Jo, jag har tittat p The Men Who Killed Kennedy-serien tminstone tv gnger och den r mycket sevrd. Nsta steg blev att lsa in mig p materialet och kllska och omdmet kvarstr till stora delar ven om en hel del r spekulation och i vissa fall direkta (men rliga) felaktigheter.

Fingeravtrycket vntar dock fortfarande p sin definitiva konfirmering.
Citera
2019-12-07, 20:42
Medlem
Citat:
Det r du som tidigare i trden villkorat omstndigheterna fr nr du godknner en rekonstruktion av skjutningen i Dallas. Orginalvapnet var ett sdant villkor.
Citat:

Studien som firman BBN & WA genomfr, saknar vetenskapligt vrde. Ingen har under nrmare 40 r kunnat vidimera eller upprepa denna studie. Det saknas grundlggande vetenskapliga frutsttningar, ssom beskrivningar hur impulsmnstret ser ut fr ett skott.
Citat:
I ett test dr det ska avgras om Oswald med sagda Carcano ska ha hunnit med att sikta och skjuta, ladda, sikta och skjuta, ladda, sikta och skjuta, varav tv trff, p ca 6 sekunder s r varje egenhet i det enskilda gamla vapnet tillverkat i Italiens mellankrigstid helt avgrande fr utfallet. Marginalerna r s sm.
Och d br man vl anvnda orginal vapnet! (Det var ju just ett sdant test som firman BBN gjorde.)
Citat:
Om den pistolmodellen ligger p decibelniver liknande ett Carcanogevr eller liknande s vet vi att den INTE avlossades till hger framfr- eller bakom presidenten.
Firman BBN reserverade sig mot att s kallade Magnum revolvrar eller liknande kunde avfyra en projektil, som skapade ett impulsmnster liknande de som kommer frn ett gevr. Ungefr.
Citera
2019-12-07, 22:05
Medlem
Citat:
Det r du som tidigare i trden villkorat omstndigheterna fr nr du godknner en rekonstruktion av skjutningen i Dallas. Orginalvapnet var ett sdant villkor.
I tester som avser att replikera de skott som Oswald psts ha skjutit med vapnet, ja. Sikta, skjuta och ladda om ggr 3 p ca 6 sekunder och 2 trff. Hr r marginalerna s pass sm att varje liten skillnad i vapnets kvalitet och egenheter kan vara helt avgrande.

Nu frgar jag dig fr sista gngen:

- P vad stt menar du att impulsmnsterna skulle pverkas om inte det fregivna originalvapnet anvndes i de akustiska studierna?

Citat:
Studien som firman BBN & WA genomfr, saknar vetenskapligt vrde. Ingen har under nrmare 40 r kunnat vidimera eller upprepa denna studie. Det saknas grundlggande vetenskapliga frutsttningar, ssom beskrivningar hur impulsmnstret ser ut fr ett skott.
Jag har i detalj redogjort fr bda teamens studier dess metod, genomfrande resultat och du har fortfarande inte hittat ett enda fel p dem.

Sg till om du hittar ngot. Jag finns kvar hr, no worries.

Citat:
Och d br man vl anvnda orginal vapnet! (Det var ju just ett sdant test som firman BBN gjorde.)
Varfr br man anvnda originalvapnet hr, menar du? Frklara.

Citat:
Firman BBN reserverade sig mot att s kallade Magnum revolvrar eller liknande kunde avfyra en projektil, som skapade ett impulsmnster liknande de som kommer frn ett gevr. Ungefr.
Det r inte projektilen i sig som skapar impulsmnstren, det r ljudvolymen och drp de ekon som uppstr frn omgivningarna, i det hr fallet strukturerna som omgav Dealey Plaza.

ven det hr har jag i detalj frklarat fr dig bak i trden.

Knappa in BBN i trdens skfunktion och vlj drp stigande som filter s ska du se att allt finns frklarat fr fr dig i detalj och ofta med terkommande idiot-pedagogiska repetitioner.

Sg till nr det brjar bluddra i hjrnan p dig s ska jag frska hjlpa dig p traven. Igen. Igen. Igen. ...

I mn av tid.
Senast redigerad av onopono 2019-12-07 kl. 22:08.
Citera
2019-12-08, 13:52
Medlem
Citat:
Jag har i detalj redogjort fr bda teamens studier dess metod, genomfrande resultat och du har fortfarande inte hittat ett enda fel p dem.
D kanske du kan applicera M. Weiss och E. Aschkenasy (WA) teorier och matematiska utrkningar p de vriga tre skotten?
Ingen har lyckats med detta p +40 r, men du hinner skert innan middagen ...
Citera
2019-12-08, 15:41
Medlem
Citat:
D kanske du kan applicera M. Weiss och E. Aschkenasy (WA) teorier och matematiska utrkningar p de vriga tre skotten?
Ingen har lyckats med detta p +40 r, men du hinner skert innan middagen ...
vriga FYRA skotten. Som sagt, jag har i detalj och upprepade gnger frklarat allt det hr fr dig bak i trden. Anvnd skfunktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in