2020-10-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
nrvarande SS-mn? Menar du nrvarande vid Warrenutredningen eller nrvarande p mordplatsen?
Jag menar de SS-mn som finns representerade i WC's rapport.

Citat:
hh, hoppas bara det inte uteblir precis som svaren p mina frgor om Foster gjorde frra veckan...
Varfr hoppas du det?
Citera
2020-10-11, 20:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Dvs, jag skriver just "Lem" inom citationstecken fr att visa att han inte hette "Lem", att det istllet var hans smeknamn.

Om det istllet hade gllt lt sga Peter "Foppa" Forsberg, hade Snakeplisssken hoppat in med:
"Nej, han hette Peter Mattias Forsberg men kallades fr 'Foppa'"
Precis vad jag skrev sledes, med skillnaden att jag utelmnade hans mellannamn, som ju r brukligt och som ven Warrenkommissionen gr i sin presentation av vittnet, "Thomas L. Johns".

Fel nr 1. SnakePlisssken hvdar att det var fel av mig att skriva att SS-mannen inte hette "Lem Johns" utan 'Thomas "Lem" Johns', dr citationstecknen runt "Lem" denoterar att "Lem" endast var hans smeknamn, inte hans riktiga namn. Att precis som kllan, WC's rapport, utelmna mellannamnet r inte felaktigt, utan tvrtom helt korrekt.

Hr hann jag inte svara innan det hr kom upp:

Och hr gav jag upp.

Fel nr 2 (gnger 8): Snakeplisssken begr hr argumentationsfelet "halmdocka"* nr hen trots en stor mngd upprepade frklaringar vgrar att acceptera vad mitt ursprungliga pstende gr ut p. Att jag konstaterar att endast ETT vittne, MC-polis Baker, sprang till skolbokslagret direkt efter skotten. Att det ven inkluderar polisman Foster eftersom att ven han frst sprang till omrdet bakom det vita staketet innan han sprang vidare till skolbokslagret. Bara det. Inget annat. Inte hans intentioner. Bara det. ATT han frst sprang till omrdet bakom det vita staketet. Inte VARFR. Bara ATT han gjorde det.

* Halmdocka/strawman: form av argumentationsfel. Halmdockan bestr i att debattren frst bygger en nidbild av motstndarens sikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild.[1][2]
De frvrngda argumenten framstlls som absurda och blir drfr ltta att argumentera mot. De verkliga argumenten ltsas debattren inte ha hrt. Halmdockor kan leda till att en debatts fokus fjrmar sig frn krnfrgan. Jmfr rvsax.
(Wikipedia)

Fel nr 3: Forts...

Du rkade klippa bort sjlva frgan igen (om Foster)

D r det vl nnu tydligare att han inte trodde skotten kom frn grassy knoll om han sprang frbi den p vgen till TSBD?
Citera
2020-10-11, 20:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag menar de SS-mn som finns representerade i WC's rapport.
Jaha, men var var de "nrvarande" som du skrev? Det jag undrar r om du menar att de var nrvarande p mordscenen eller om de var nrvarande i anslutning till Warrenkommissionens utredning.?

Citat:
Varfr hoppas du det?
Eftersom jag gillar att f svar istllet fr undanflykter.
Citera
2020-10-11, 20:33
Medlem
Citat:
Du rkade klippa bort sjlva frgan igen (om Foster)

D r det vl nnu tydligare att han inte trodde skotten kom frn grassy knoll om han sprang frbi den p vgen till TSBD?
P tal om att "sniffa lim". Har du dokumenterade hjrnskador frn det? Det skulle ju i s fall frklara en hel del?

Jag sger bara ATT polisman Foster frst sprang till omrdet bakom det vita staketet. Ingenting om VARFR han gjorde det. Bara ATT han gjorde det.

Vad r det du inte fattar?
Citera
2020-10-11, 20:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
P tal om att "sniffa lim". Har du dokumenterade hjrnskador frn det? Det skulle ju i s fall frklara en hel del?

Jag sger bara ATT polisman Foster frst sprang till omrdet bakom det vita staketet. Ingenting om VARFR han gjorde det. Bara ATT han gjorde det.

Sprang han bara frbi omrdet p sin vg mot mlet TSBD s var det ju dock inte endast en person som sprang direkt till TSBD, vilket du psttt upprepade gnger. S, en gng till d - sprang Foster till eller frbi Grassy Knoll?
Citera
2020-10-11, 20:42
Medlem
Citat:
Jaha, men var var de "nrvarande" som du skrev? Det jag undrar r om du menar att de var nrvarande p mordscenen eller om de var nrvarande i anslutning till Warrenkommissionens utredning.?
Det fanns enligt WC inalles 28 SS-agenter nrvarande i Dallas den dagen. Exakt noll av dessa fick frgan om de konfronterades av en uniformerad polis p parkeringen bakom det vita staketet sekunderna efter skotten.

Igen. Hade du om ansvarig stllt den frgan och om inte, varfr hade du inte gjort det?

Citat:
Eftersom jag gillar att f svar istllet fr undanflykter.
Att informera motparten och lsaren om innehllet i sitt verkliga pstende, r knappast en undanflykt om man inte r Snakeplisssken. SnakePlisssken krver tvrtom att man tillsammans med henom ltsas att man gjorde ett helt annat pstende och drp frska argumentera varfr det i sin tur r korrekt.

P tal om att "sniffa lim i utbildningssyfte".
Citera
2020-10-11, 20:44
Medlem
Citat:
Sprang han bara frbi omrdet p sin vg mot mlet TSBD s var det ju dock inte endast en person som sprang direkt till TSBD, vilket du psttt upprepade gnger. S, en gng till d - sprang Foster till eller frbi Grassy Knoll?
Igen:

Citera
2020-10-11, 20:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det fanns enligt WC inalles 28 SS-agenter nrvarande i Dallas den dagen. Exakt noll av dessa fick frgan om de konfronterades av en uniformerad polis p parkeringen bakom det vita staketet sekunderna efter skotten.

Igen. Hade du om ansvarig stllt den frgan och om inte, varfr hade du inte gjort det?
Ingen aning, nu sger du att det var 28 agenter dr - tidigare har du sagt att det var noll agenter dr. Lter konstigt, men om jag undrade s hade jag givetvis frgat, fast antagligen inte om jag precis innan hade ftt frklarat fr mig att det inte fanns ngra agenter alls dr.

Citat:
[Att informera motparten och lsaren om innehllet i sitt verkliga pstende, r knappast en undanflykt om man inte r Snakeplisssken. SnakePlisssken krver tvrtom att man tillsammans med henom ltsas att man gjorde ett helt annat pstende och drp frska argumentera varfr det i sin tur r korrekt.

P tal om att "sniffa lim i utbildningssyfte".
Vad betyder henom?
Svara grna p frgorna istllet fr att komma med frklaringar om varfr du inte svarar - eller vad det nu r du hller p med fr undanflykter.
Citera
2020-10-11, 20:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Igen:

S han sprang egentligen till TSBD precis som du skrev? D var det ju inte bara en polis som gjorde det, d var de flera.
Citera
2020-10-11, 21:37
Medlem
Citat:
Att jag konstaterar att endast ETT vittne, MC-polis Baker, sprang till skolbokslagret direkt efter skotten. Att det ven inkluderar polisman Foster eftersom att ven han frst sprang till omrdet bakom det vita staketet innan han sprang vidare till skolbokslagret. Bara det. Inget annat. Inte hans intentioner. Bara det. ATT han frst sprang till omrdet bakom det vita staketet. Inte VARFR. Bara ATT han gjorde det.
Du pstod tidigare att polismannen Harkness befann sig utanfr TSBD inom 2 minuter, jag tror mera p typ 5 minuter. Och han sprang dessutom runt till baksidan, dr det stod ngra agenter frn Secret Service.
Och vi har ju polismannen Smith som omdedelbart efter skotten lmnade sin post och sprang ned till TSBD och knde doften av krutrk och konfronterade ytterligare en agent frn Secret Service.

I s fall r vi uppe i fyra poliser Baker, Smith, Harkness och Foster.
Dessutom finns dr 2-3 agenter som kanske r frn Secret Service.
Citera
2020-10-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ingen aning, nu sger du att det var 28 agenter dr - tidigare har du sagt att det var noll agenter dr. Lter konstigt,
- Enligt WC: 28 agenter nrvarande i Dallas den dagen.
- Enligt WC: 0 agenter nrvarande p och kring Dealey Plaza (utver i kortegens bilar) frn och med skotten fram till ca 20 minuter senare nr SAC Sorrels anlnder till TSBD.

nnu en lgn/felaktighet frn din sida, sledes.

Citat:
men om jag undrade
Hade du inte undrat?

Citat:
s hade jag givetvis frgat, fast antagligen inte om jag precis innan hade ftt frklarat fr mig att det inte fanns ngra agenter alls dr.
Det finns ingen redogrelse av ngon frklaring med specifik referens till vittnesmlen frn polismnnen Smith och Harkness, i WC's rapport. Vare sig frn enskilda SS-agenter eller frn Secret Service som organisation.

Men bra, du hade "givetvis frgat", bra, det hade givetvis ven jag gjort. Med det sagt, har du d ngon id om varfr WC's utredare INTE frgade om det?

Citat:
Vad betyder henom?
Anvnds nr genus inte framkommer. Neutrum. Honom/henne.

Citat:
Svara grna p frgorna istllet fr att komma med frklaringar om varfr du inte svarar - eller vad det nu r du hller p med fr undanflykter.
Va? Har du "sniffat lim i utbildningssyfte" nu igen?
Citera
2020-10-11, 22:16
Medlem
Borde inte ngon av de 16(?) vittnena p bron sett konfrontationen mellan polismannen Smith och mannen som pstod sig vara Secret Service agent, om det skedde bakom det vita staketet.

Polismannen Foster och vittnet mr Holland springer ju ned direkt och finner omrdet bakom det vita staketet tomt.

Vittnet mr Holland och polismannen Foster har kanske 20-30 meter och full uppsikt ver omrdet bakom det vita staketet.
Polismannen Smith som kommer frn det andra hllet har kanske 60 meter. Och sikten r skymd. Och han ska kolla buskar p uppmaning av den hysteriska damen.

Vem r snabbast?

Borde inte Bowers, som sitter i tgledartornet sett mtet mellan polismannen Smith och personen som pstod sig vara Secret Service agent?

Enligt polismannen Smith sker mtet/konfrontationen vid den vita betongstrukturen nrmare TSBD n det vita staketet. Det r en rimligare mtesplats.
Senast redigerad av PekkariP1 2020-10-11 kl. 22:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in