Citat:
Ursprungligen postat av
PekkariP1
Det r du som tidigare i trden villkorat omstndigheterna fr nr du godknner en rekonstruktion av skjutningen i Dallas. Orginalvapnet var ett sdant villkor.
I tester som avser att replikera de skott som Oswald psts ha skjutit med vapnet, ja. Sikta, skjuta och ladda om ggr 3 p ca 6 sekunder och 2 trff. Hr r marginalerna s pass sm att varje liten skillnad i vapnets kvalitet och egenheter kan vara helt avgrande.
Nu frgar jag dig fr sista gngen:
- P vad stt menar du att impulsmnsterna skulle pverkas om inte det fregivna originalvapnet anvndes i de akustiska studierna?
Citat:
Studien som firman BBN & WA genomfr, saknar vetenskapligt vrde. Ingen har under nrmare 40 r kunnat vidimera eller upprepa denna studie. Det saknas grundlggande vetenskapliga frutsttningar, ssom beskrivningar hur impulsmnstret ser ut fr ett skott.
Jag har i detalj redogjort fr bda teamens studier dess metod, genomfrande resultat och du har fortfarande inte hittat ett enda fel p dem.
Sg till om du hittar ngot. Jag finns kvar hr, no worries.
Citat:
Och d br man vl anvnda orginal vapnet! (Det var ju just ett sdant test som firman BBN gjorde.)
Varfr br man anvnda originalvapnet hr, menar du? Frklara.
Citat:
Firman BBN reserverade sig mot att s kallade Magnum revolvrar eller liknande kunde avfyra en projektil, som skapade ett impulsmnster liknande de som kommer frn ett gevr. Ungefr.
Det r inte projektilen i sig som skapar impulsmnstren, det r ljudvolymen och drp de ekon som uppstr frn omgivningarna, i det hr fallet strukturerna som omgav Dealey Plaza.
ven det hr har jag i detalj frklarat fr dig bak i trden.
Knappa in BBN i trdens skfunktion och vlj drp stigande som filter s ska du se att allt finns frklarat fr fr dig i detalj och ofta med terkommande idiot-pedagogiska repetitioner.
Sg till nr det brjar bluddra i hjrnan p dig s ska jag frska hjlpa dig p traven. Igen. Igen. Igen. ...
I mn av tid.