2019-10-30, 09:57
Medlem
Det verkar ver lag vara lite si och s med lsfrstelsen hos konspirationsteoretikerna i trden.

Jag repeterar:

Warrenkommissionen anger att ett moment tar 2,3 sekunder att utfra.

HSCA anger att samma moment tar 1,6 sekunder att utfra.

Slut p repetitionen.

Inget har sledes nmnts om hur bekvm en person r som utfr momentet.
Inget har heller nmnts om sannolikheten fr att momentet utfrs framgngsrikt.
Senast redigerad av PekkariP1 2019-10-30 kl. 10:33.
Citera
2019-10-30, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Det verkar ver lag vara lite si och s med lsfrstelsen hos konspirationsteoretikerna i trden.

Jag repeterar:

Warrenkommissionen anger att ett moment tar 2,3 sekunder att utfra.

HSCA anger att samma moment tar 1,6 sekunder att utfra.

Slut p repetitionen.

Inget har sledes nmnts om hur bekvm en person r som utfr momentet.
Inget har heller nmnts om sannolikheten fr att momentet utfrs framgngsrikt.
Nja, du skrev:
Med anledning av att trden ftt ett tillskott av en annan trd, dr man skulle lista felaktigheter i Warrenrapporten har jag fljande bidrag.
Ingen felaktighet sledes, eftersom WCs experter till skillnad frn HCSAs diton:

- Anvnde originalvapnet, om n nyservat och insiktat.

- Skt frn samma avstnd, om n frn halva hjden.

- Siktade med kikarsiktet och skt, om n utan att replikera trffbild inom angiven tidsram.

- Skt mot ml som var likartade JFK, om n stillastende.

Hur menar du att HSCAs expertis refuterar det hr?

Edit: Men visst, du gr rtt i att ifrgastta WCs 2,3 sekunder, men du gr det av helt felaktiga skl och med helt felaktig slutsats.

Givet de brister i upplgg och genomfrande listat av mig hr ovan s blir den sjlvklara slutsatsen istllet den omvnda. Att tiden 2,3 sekunder inte terspeglar de frmodat verkliga frhllandena och att mer tid behvdes mellan avlossade skott.

Hur mycket mer lr vi aldrig f veta.
Senast redigerad av onopono 2019-10-30 kl. 13:09.
Citera
2019-11-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Givet de brister i upplgg och genomfrande listat av mig hr ovan s blir den sjlvklara slutsatsen istllet den omvnda. Att tiden 2,3 sekunder inte terspeglar de frmodat verkliga frhllandena och att mer tid behvdes mellan avlossade skott.

Hur mycket mer lr vi aldrig f veta.
Du har tidigare i trden gett intryck av att vara anhngare av den underskning av ljudupptagningen som gjordes i samband med mordet p JFK.
I denna underskning pstr de som undersker inspelningen att det r typ 1,6 s mellan tv av ljudimpulserna (skottena) frn TSBD.

Har du ndrat uppfattning?
Citera
2019-11-30, 00:21
Medlem
Citat:
Du har tidigare i trden gett intryck av att vara anhngare av den underskning av ljudupptagningen som gjordes i samband med mordet p JFK.
I denna underskning pstr de som undersker inspelningen att det r typ 1,6 s mellan tv av ljudimpulserna (skottena) frn TSBD.

Har du ndrat uppfattning?
Nej. Tvrtom s r det bevis fr att minst tv skyttar avlossade skott bakom presidenten, alternativt att en skytt anvnde halvautomatiskt gevr.

Ett femte registrerat ekoimpulsmnster stmde exakt med ett gevrsskott avlossat bakom presidenten, men det avfrdades p order av Blakey eftersom ju Oswald inte hade kunnat avlossa skott s ttt inp varandra (ca 1 sekund).

Cirkelresonemang, som sagt.

Och nej, Oswald avlossade inga skott den dagen. S mycket vet vi.
Citera
2019-11-30, 09:03
Medlem
Varfr godknner du underskningen av Dictabelt inspelningen?

Rekonstruktionen av skyttet utfrd av HSCA upppyller ju inte dina tidigare redovisade krav:
-orginal vapnet anvndes ej.
-orginal ammunitionen anvndes ej.

Och inatt fick vi veta av dig att ordfranden Blakey gick in och bestmde utfallet av underskningen. Kastar inte detta en skugga ver underskningens kvalite och firman BBN:s (Bolt, Beranek and Newman Inc.), integritet?
Citera
2019-11-30, 12:31
Medlem
Citat:
Varfr godknner du underskningen av Dictabelt inspelningen?

Rekonstruktionen av skyttet utfrd av HSCA upppyller ju inte dina tidigare redovisade krav:
-orginal vapnet anvndes ej.
Det har fga betydelse i en studie som ska underska hur mnga gevrsskott som avlossades bakom- respektive snett till hger framfr presidenten under kritiskt tidspann. Trots det s anvndes ett Carcano av samma modell som det pstdda mordvapnet om inte annat n fr att den ligger inom decibelspektrat som de vanligaste knda gevrsmodellerna.

- ven en pistol avlossades frn grassy knoll, men hr hittades ingen match p inspelningen.

- 5 gevrsskott, 4 bakom och ett snett till hger framfr hittades, men det r ett minimum eftersom endast tv positioner testades. Det kan ha avlossats fler skott frn pistol, frn ljuddmpat vapen och/eller frn annan plats.

Citat:
-orginal ammunitionen anvndes ej.
Hur menar du att det skulle pverka ett utfall? Se ovan.

Citat:
Och inatt fick vi veta av dig att ordfranden Blakey gick in och bestmde utfallet av underskningen. Kastar inte detta en skugga ver underskningens kvalite och firman BBN:s (Bolt, Beranek and Newman Inc.), integritet?
Inatt? Det var ratal sedan som jag frsta gngen i detalj beskrev det hr fr dig i trden. Det brukar ta ngon mnad innan ditt minne har tankat ur och s fr vi dra det igen. Knappa in Blakey i trdens skfunktion och ta det drifrn.

Sg till om du behver assist med kognitionen. Nr det brjar bluddra i din hjrna.

Och ja, att Blakey gick in och redigerade studiens utfall kastar definitivt en skugga ver studien, men inte ver de tv forskarteamen, nej.

Det var Blakeys show.
Citera
2019-11-30, 20:03
Medlem
Hej allihopa. Jag har forskat och lst i mnet Kennedymordet sedan sent 1980-tal. Jag vill kolla vart nivn p denna trd ligger.

Jag har ngra frgor;

1. Vad anser ni om Badgeman?

2. Vart skulle ni sga att det ddande huvudskottet kom ifrn?

3. Hur mnga skyttar anser ni att det rrde sig om, och vart var de sannolikt placerade fr att orsaka de 7 skottskadorna p Kennedy respektive Connally?
Citera
2019-11-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapricornAA
Hej allihopa. Jag har forskat och lst i mnet Kennedymordet sedan sent 1980-tal. Jag vill kolla vart nivn p denna trd ligger.

Jag har ngra frgor;

1. Vad anser ni om Badgeman?
Fr suddigt.

Citat:
2. Vart skulle ni sga att det ddande huvudskottet kom ifrn?
Snett till hger framifrn.

Citat:
3. Hur mnga skyttar anser ni att det rrde sig om,
Minst tv.

Citat:
och vart var de sannolikt placerade fr att orsaka de 7 skottskadorna p Kennedy respektive Connally?
Bda trffades frmodligen av skott avlossade bakom limon. Antingen frn en skytt med ett halvautomatiskt gevr eller frn minst tv skyttar.

Att de ska ha trffats av samma kula r helt uteslutet eftersom Connally reagerar senare n JFK. Att det skulle vara en delayed nervreaktion r helt uteslutet eftersom att C trffades i bl.a. lungan vilket ger en direkt fysiologisk reaktion synlig i Z-filmen.

Fr att nmna EN av ett antal omjligheter som the magic bullet ska ha stadkommit.
Citera
2019-11-30, 21:53
Medlem
Citat:
Fr suddigt.

Snett till hger framifrn.

Minst tv.

Bda trffades frmodligen av skott avlossade bakom limon. Antingen frn en skytt med ett halvautomatiskt gevr eller frn minst tv skyttar.

Att de ska ha trffats av samma kula r helt uteslutet eftersom Connally reagerar senare n JFK. Att det skulle vara en delayed nervreaktion r helt uteslutet eftersom att C trffades i bl.a. lungan vilket ger en direkt fysiologisk reaktion synlig i Z-filmen.

Fr att nmna EN av ett antal omjligheter som the magic bullet ska ha stadkommit.

Tack fr ditt adekvata och kunniga svar. Sknt att veta att trden befolkas av folk som vet vad de pratar om!

S. Sammanlagt 3 skyttar. Precis vad jag sjlv har kommit fram till. 2 bakom + 1 till hger framfr limousinen. Betrffande Badgeman s sg jag en intressant bild fr ngra r sedan, tagen i tumultet eftert vid rangerbangrden intill, bakom Grassy Knoll. Bilden visade en mystisk polisman (enligt uniformen) vid en jrnvgsvagn i bakgrunden. Polismannen hade inte hatten/kepsen p, vilket r frenligt med den Badgeman som utkristalliserades ur Mooremanbilden p 80-talet av Gary Mack och Jack White // Just Knner du till bilden? Ngon?
Citera
2019-11-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapricornAA
Tack fr ditt adekvata och kunniga svar. Sknt att veta att trden befolkas av folk som vet vad de pratar om!
Tack sjlv. Jo, mordet JFK har jag lst in mig ordentligt p.

Citat:
S. Sammanlagt 3 skyttar.
Minst tv, men troligare 3.

Citat:
Precis vad jag sjlv har kommit fram till. 2 bakom + 1 till hger framfr limousinen. Betrffande Badgeman s sg jag en intressant bild fr ngra r sedan, tagen i tumultet eftert vid rangerbangrden intill, bakom Grassy Knoll. Bilden visade en mystisk polisman (enligt uniformen) vid en jrnvgsvagn i bakgrunden. Polismannen hade inte hatten/kepsen p, vilket r frenligt med den Badgeman som utkristalliserades ur Mooremanbilden p 80-talet av Gary Mack och Jack White // Just Knner du till bilden? Ngon?
Jo, jag knner till bde bild och debatt, men jag vntar fortfarande p bevis p att det inte r pareidolia. Som s mycket annat, frustrerande nra att utgra ett direkt och 100% bevis. Samma med Prayer Man. Knner du till den debatten?
Citera
2019-11-30, 22:37
Medlem
Citat:
Tack sjlv. Jo, mordet JFK har jag lst in mig ordentligt p.

Minst tv, men troligare 3.

Jo, jag knner till bde bild och debatt, men jag vntar fortfarande p bevis p att det inte r pareidolia. Som s mycket annat, frustrerande nra att utgra ett direkt och 100% bevis. Samma med Prayer Man. Knner du till den debatten?

Den uppfrstorade Badgeman i Mooremanbilden r synnerligen intressant d det verrensstmmer med Gordon Arnolds vittnesml (bland andra) och bilden jag syftar p matchar samma Badgeman. Just att han var barhuvad med - totalt out of protocol.

Prayer man? Inte vad jag minns p bjd arm men bertta grna!
Citera
2019-11-30, 23:17
Medlem
Det hr har du skrivit tidigare om Carcano gevret. Ett axplock, det finns skerligen mera.
Citat:
Problemet med Carcano-gevren var och r dess vitt skilda kvalitet frn exemplar till exemplar. Vissa funkar hyfsat. Andra knappast alls. Vissa exploderar nr det avfyras. ter andra r helt obrukbara.
Ajd, det lter ju inte alls bra. Ngot mrkligt att Italienarna valde och vgade anvnda detta farliga och oplitliga vapen i tv vrldskrig.
Citat:
Givet de snva parametrarna s mste originalvapnet anvndas i varje frsk att replikera det som psts ha hnt.
Men uppenbarligen finns det undantag fr vissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in