2025-02-09, 09:07
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vad är bakgrunden till Boxer o Tele2 - startade Tele2 Boxer i fall har de inga behov efter Comhem-köpet
Teracom (=statens bolag som distribuerar bl.a. radio och TV i marknätet) startade och ägde Boxer, när marknätet skulle distribuera digitala betalkanaler. Senare köpte Tele2 Comhem och Boxer.

Boxer har hittills levt vidare som varumärke för distributionen av betalkanaler i marknätet. Comhems varumärke har inte marknadsförts på länge, knappar man in Comhems webadress blir man vidareskickad till Tele2. Detsamma kommer nog att hända med Boxers sajt. För nej, om inte Tele2 planerar att lansera Boxer som nån sorts "lågprisnisch" liknande vad Comviq är på telefon och internet, eller avser att flytta all TV till varumärket Boxer (varför de nu skulle göra det?), ser jag ingen praktisk nytta av Boxer efter avvecklingen av sitt monopol på betal-TV i marknätet, eftersom Tele2 redan erbjuder samma tjänster under eget namn.
Senast redigerad av Thunderwoman 2025-02-09 kl. 09:14.
Citera
2025-02-09, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Teracom (=statens bolag som distribuerar bl.a. radio och TV i marknätet) startade och ägde Boxer, när marknätet skulle distribuera digitala betalkanaler. Senare köpte Tele2 Comhem och Boxer.

Boxer har hittills levt vidare som varumärke för distributionen av betalkanaler i marknätet. Comhems varumärke har inte marknadsförts på länge, knappar man in Comhems webadress blir man vidareskickad till Tele2. Detsamma kommer nog att hända med Boxers sajt. För nej, om inte Tele2 planerar att lansera Boxer som nån sorts "lågprisnisch" liknande vad Comviq är på telefon och internet, eller avser att flytta all TV till varumärket Boxer (varför de nu skulle göra det?), ser jag ingen praktisk nytta av Boxer efter avvecklingen av sitt monopol på betal-TV i marknätet, eftersom Tele2 redan erbjuder samma tjänster under eget namn.

Vilket köpte Tele2 först Boxer eller Comhem - om Comhem först varför köpte T2 Boxer o OM Inte
vad skulle då ha hänt med Boxer - det säljs beg Boxer Boxar i parti o minut - undrar om någon
går på det?
Citera
2025-02-09, 14:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Vilket köpte Tele2 först Boxer eller Comhem - om Comhem först varför köpte T2 Boxer o OM Inte
vad skulle då ha hänt med Boxer - det säljs beg Boxer Boxar i parti o minut - undrar om någon
går på det?
Tele2 köpte först Comhem och sedan Boxer. Dom vill tydligen bli stora och köper upp allt.
Jag har min box kvar från Boxer och kan fortfarande spela in från dom marksända kanalerna.
Går det något program jag vill se på tex TV4 kan jag spela in det och titta på någon annan kanal med huben.

Boxer ville samla in alla gamla boxar, varför kan man undra och något svar ger dom inte.
Jag behöll min för den kan jag fortfarande använda men det var väl det dom inte ville.
Ringde dom om boxen och blev "förhörd" men jag släpper inte min box då jag inte skulle bli ersatt för vad den kostade, 4000 kr.

Boxer slutar med betalkanaler i marknätet – här är alternativen
Efter årsskiftet kommer Boxer inte längre sända betal-tv som kan tas emot via antenn. Vad innebär det för kunderna och vilka alternativ finns?
Publicerat 2024-10-21
Efter nyheten om att Boxer slutar distribuera betalkanaler i marknätet och ska samla in alla gamla tv-boxar och programkort från kunder har det rått viss förvirring kring SVT och de andra fria sändningarna. Boxer hjälper inte heller när företaget inte är tydligt kring detta.
Faktum är att Niclas Rosendahls svar på min fråga om kunder som inte kan skaffa tv via internet kan behålla sin Boxer-box bara för att se på fri-tv är goddag yxskaft.
https://www.pcforalla.se/article/248...lternativ.html
Citera
2025-02-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Faktum är att Niclas Rosendahls svar på min fråga om kunder som inte kan skaffa tv via internet kan behålla sin Boxer-box bara för att se på fri-tv är goddag yxskaft.

Vaddå "goddag yxskaft"?? Inte har Tele2 (Boxer) begärt tillbaka någon digitalbox från mig i alla fall. Jag betalde inget extra för den när jag köpte mitt abonnemang för ca 15 år sedan.
Citera
2025-02-09, 14:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Vaddå "goddag yxskaft"?? Inte har Tele2 (Boxer) begärt tillbaka någon digitalbox från mig i alla fall. Jag betalde inget extra för den när jag köpte mitt abonnemang för ca 15 år sedan.
Dom kanske inte gjorde det från dom som hade så gamla boxar. Men en box som är 15 år gammal fungerar väl knappast nu.
Ja har en lika gammal som inte funkar, den var beige eller ljusgrå.

Jag har Boxers senaste som är svart, Humax BXR HD+2 som kostade 3.995 kr och just nu tittat jag på ett inspelat program från den, Gunde Svan är gäst hos Carina Bergfeldt.
https://www.digitaltvexperten.se/utg...0gb-ny-version
Citera
2025-02-09, 15:02
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Fick meddelande av Boxer att jag måste byta från marksänd TV till IPTV! Skrev och sade att jag inte var intresserad men det lyssnade de inte på utan igår fick jag SMS om att jag hade en IPTV-hub mini att hämta ut!!
här är länk till deras information: https://www.boxer.se/tv/uppgradering

Vi får se hur det här slutar, verkar som jag kommer tvingas att säga upp abonnemanget. Tv hubben kommer jag inte att hämta ut i alla fall.

Intressant info men alltså bara sluta? Vad är det du tittar på som är värt detta? Vad sägs om nätbaserade tjänster?
Citera
2025-02-09, 15:44
Medlem
Citat:
Dom kanske inte gjorde det från dom som hade så gamla boxar. Men en box som är 15 år gammal fungerar väl knappast nu.
Ja har en lika gammal som inte funkar, den var beige eller ljusgrå.

Jag har Boxers senaste som är svart, Humax BXR HD+2 som kostade 3.995 kr och just nu tittat jag på ett inspelat program från den, Gunde Svan är gäst hos Carina Bergfeldt.
https://www.digitaltvexperten.se/utg...0gb-ny-version

Min box fungerar alldeles utmärkt och varför skulle den inte göra det? Har även en som är ca 10 år gammal ( som jag tror jag betalde några kronor för). Den fungerar också.
Citera
2025-02-09, 15:51
Medlem
Citat:
Tele2 köpte först Comhem och sedan Boxer. Dom vill tydligen bli stora och köper upp allt.
Jag har min box kvar från Boxer och kan fortfarande spela in från dom marksända kanalerna.
Går det något program jag vill se på tex TV4 kan jag spela in det och titta på någon annan kanal med huben.

Boxer ville samla in alla gamla boxar, varför kan man undra och något svar ger dom inte.
Jag behöll min för den kan jag fortfarande använda men det var väl det dom inte ville.
Ringde dom om boxen och blev "förhörd" men jag släpper inte min box då jag inte skulle bli ersatt för vad den kostade, 4000 kr.

Boxer slutar med betalkanaler i marknätet – här är alternativen
Efter årsskiftet kommer Boxer inte längre sända betal-tv som kan tas emot via antenn. Vad innebär det för kunderna och vilka alternativ finns?
Publicerat 2024-10-21
Efter nyheten om att Boxer slutar distribuera betalkanaler i marknätet och ska samla in alla gamla tv-boxar och programkort från kunder har det rått viss förvirring kring SVT och de andra fria sändningarna. Boxer hjälper inte heller när företaget inte är tydligt kring detta.

Vem äger boxarna?

Jag VILL åka Rolls Royce - då MÅSTE jag betala för det.

Om Boxer/Comhem inte äger boxarna måste de betala för dem - ju viktigare boxarna är desto mer
är de villiga att betal.

"Frihet med fiber", heter den första Boxerkampanjen under Com Hem-flagg. Den välkända reklamkaraktären Boxer-Robert

SKALL DÅ TELE2 HA RÄTT ATT STRYPA BOXER FÖRE COMHEM - COMHEM HAR VÄL INTE LOVAT SAMMA FRIHET - o hur är det med Robert - har Tele2 mördat honom?

FRÅGAN KVARSTÅR - VAD HADE HÄNT MED BOXER OM INTE COMHEM KÖPT - HADE BOXER LEVT VIDARE ELLER SJÄLVDÖTT?
Citera
2025-02-09, 16:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Vem äger boxarna?

Jag VILL åka Rolls Royce - då MÅSTE jag betala för det.

Om Boxer/Comhem inte äger boxarna måste de betala för dem - ju viktigare boxarna är desto mer
är de villiga att betal.

"Frihet med fiber", heter den första Boxerkampanjen under Com Hem-flagg. Den välkända reklamkaraktären Boxer-Robert

SKALL DÅ TELE2 HA RÄTT ATT STRYPA BOXER FÖRE COMHEM - COMHEM HAR VÄL INTE LOVAT SAMMA FRIHET - o hur är det med Robert - har Tele2 mördat honom?

FRÅGAN KVARSTÅR - VAD HADE HÄNT MED BOXER OM INTE COMHEM KÖPT - HADE BOXER LEVT VIDARE ELLER SJÄLVDÖTT?
Boxer anser tydligen att dom äger boxarna men det beror väl kanske på hur man fått dom.
Jag hade redan abonnemang och köpte min till fullpris så den är min anser jag. Den kan jag använda så dom får den inte.
Den boxen kunde man köpa på andra ställen än genom Boxer också.

Min gamla box får dom gärna köpa tillbaka för den fungerar inte på alla kanaler.
https://www.boxer.se/tv/hardvara/sagem-itd-72

Men Boxer kanske anser att dom som har fått boxarna gratis eller till reducerat pris när dom tog ett nytt abonnemang inte äger boxarna.
Då han från Boxer inte vill svara så är det svårt att veta.

Jag kan inget om Comhem men dom blev uppköpta först av Tele2 som sedan också köpte upp Boxer.

Tele2 och Com Hem har gått ihop och tillsammans heter vi Tele2. Det innebär att Com Hem som varumärke inte längre finns kvar. Men, som ett nytt och starkare Tele2 fortsätter vi leverera bredband och tv till svenska hushåll, men kan också göra ännu mer för våra kunder!
https://www.tele2.se/varfor-tele2/tele2-och-com-hem
Citera
2025-02-09, 16:56
Medlem
Citat:
Boxer anser tydligen att dom äger boxarna men det beror väl kanske på hur man fått dom.
Jag hade redan abonnemang och köpte min till fullpris så den är min anser jag. Den kan jag använda så dom får den inte.
Den boxen kunde man köpa på andra ställen än genom Boxer också.

Min gamla box får dom gärna köpa tillbaka för den fungerar inte på alla kanaler.
https://www.boxer.se/tv/hardvara/sagem-itd-72

Men Boxer kanske anser att dom som har fått boxarna gratis eller till reducerat pris när dom tog ett nytt abonnemang inte äger boxarna.
Då han från Boxer inte vill svara så är det svårt att veta.

Jag kan inget om Comhem men dom blev uppköpta först av Tele2 som sedan också köpte upp Boxer.

Tele2 och Com Hem har gått ihop och tillsammans heter vi Tele2. Det innebär att Com Hem som varumärke inte längre finns kvar. Men, som ett nytt och starkare Tele2 fortsätter vi leverera bredband och tv till svenska hushåll, men kan också göra ännu mer för våra kunder!
https://www.tele2.se/varfor-tele2/tele2-och-com-hem

Ja ge graatiiis comhem för boxerkunderna

"Boxer anser tydligen att dom äger boxarna men det beror väl kanske på hur man fått dom.
Den boxen kunde man köpa på andra ställen än genom Boxer också."

Du erbjuder boxen för 10,000 men det är inte hugget i sten - full pott på kanaler i flera år o
inspelnningsbart för boxen är också ok
Citera
Igår, 06:30
Medlem
Thunderwomans avatar
Nu är det bara att konstatera att det blev som jag trodde angående att se live-TV via mobilt bredband!

Jag har bott i min stuga några veckor i jan-feb, den ligger i en by där folk inte har fiber. Sålunda har den som vill se live-TV från betalkanalerna tidigare tittat med en vanlig antenn eller parabol. Jag själv har inte haft betalkanaler utan bara gratiskanalerna via antenn, men streamar ibland över mitt 4G om jag vill se nåt från Viaplay eller SVT Play. Enda gångerna jag ser live-TV på 4G är om min antenn konstrar. Det har förr gått bra, även i HD-kvalité.

Sen nyår buffrar TV-tittandet (och allt annat på internet) betydligt mer vid de tider när byborna statistiskt sett brukar sitta framför live-TV, t.ex. när Mello, Bingolotto, helgens långfilm och Rapport sänds. Det ska bli intressant att se hur många som är missnöjda nästa gång det sänds live-sport på nån betalkanal. Titta i HD kan man fetglömma, ibland går inte ens SD utan att buffra. Allt annat man kanske vill göra på nätet som drar bandbredd, spela spel, skypa osv. (som just jag inte har så stort behov av, men det är jag det), har naturligtvis samma problem. Alltså räcker inte 4/5G till när större delen av en by ska titta på TV samtidigt. I lägenheten i stan, där de flesta ser TV via fibern, är det inga större bekymmer.
Citera
Igår, 14:41
Medlem
Timeouts avatar
Har någon fler Humax inspelningsbara box från Boxer?
I går slutade den fungera på att spola, pausa och spela in program från markbundet.

Det fungerade i förrgår utan problem. Värst är att jag inte kan spela in, men saknar även pausfunktionen.

Har en hel del inspelat på boxen och det kan jag se, pausa och spola i men inte radera när jag har sett det klart.

Kom på att mitt kort satt kvar i boxen och tog bort det i går och har haft den helt strömlös hela natten men funkar i alla fall inte på inspelning osv.
Kan verkligen Boxer sända ut signal så boxen slutar fungera?

Har en Humax box till så ska försöka koppla in den och se om det är likadant på den.
Det kan ju vara så att Boxer har skickat en signal till boxen som kortet satt kvar i så det är därför den inte fungerar.

Men stor TV och bökigt att ändra så jag hoppas att någon kan svara om dom har råkat ut för samma sak så jag slipper ändra nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in