• 4
  • 5
2025-02-11, 09:28
Medlem
Tycka vad man vill men det var bättre och mer underhållande tv program under 80/90 talet
Även reklamen var mer underhållande med humor

Idag är det bara skit på de "ordinarie" kanalerna så vem ser ens tv på sådant sätt idag
Citera
2025-02-11, 09:38
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik89an
Idag är det bara skit på de "ordinarie" kanalerna så vem ser ens tv på sådant sätt idag

Bland de som är födda under fyrtio-, femtio- och sextiotalet är det nog fortfarande det vanligaste sättet att konsumera statlig television. Traditionella TV-sändningar kommer dock att bli mer och mer irrelevanta, då inga nya tittargrupper tillkommer.
Citera
2025-02-11, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Bland de som är födda under fyrtio-, femtio- och sextiotalet är det nog fortfarande det vanligaste sättet att konsumera statlig television. Traditionella TV-sändningar kommer dock att bli mer och mer irrelevanta, då inga nya tittargrupper tillkommer.

Det har du nog rätt i men från min generation 90-talist och framåt till idag är det nog få som kollar på traditionell tv om det inte är något traditionellt i synnerhet jul & nyår
Citera
2025-02-11, 11:23
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik89an
Det har du nog rätt i men från min generation 90-talist och framåt till idag är det nog få som kollar på traditionell tv om det inte är något traditionellt i synnerhet jul & nyår

Själv är jag sjuttiotalist och det var länge sedan jag kapade antennsladden till teven. Jag streamar ytterst lite material från TV4 och ännu mindre från SVT. Vissa tror jag använder tevesändningar mer som ett bakgrundsbrus som de inte själv aktivt behöver välja innehållet aktivt. För äldre ensamma personer kan sändningarna fungera lite som ett sällskap i ett tyst hem också.
Citera
2025-02-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Själv är jag sjuttiotalist och det var länge sedan jag kapade antennsladden till teven. Jag streamar ytterst lite material från TV4 och ännu mindre från SVT. Vissa tror jag använder tevesändningar mer som ett bakgrundsbrus som de inte själv aktivt behöver välja innehållet aktivt. För äldre ensamma personer kan sändningarna fungera lite som ett sällskap i ett tyst hem också.

Jo mins att min farmor använde det som ur min tolkning ett komplement efter att min farfar gick bort,
tydligen var det vanligt att man höll ihop som familj och tillsammans genom större delen av livet den generationen 40-talister
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in