Igår, 15:54
Medlem
SveaBunkerns avatar
https://web.archive.org/web/20240308...rasar-pinsamt/

Citat:
8 mars 2024

Under Paulina Brandbergs tid som jämställdhetsminister har jämställdheten inom näringslivet inte bara stått och stampat på samma plats, utan även rört sig bakåt.

”Detta är ingenting som regeringen kan lösa på egen hand. Här behöver näringslivet ta ett större ansvar”, säger Paulina Brandberg (L).

Jag anser att jämställdhet är viktigt att prata om, men då gäller det att hålla feminism och religion åt sidan.

Reporter Fädek Jabar bär slöja under sitt arbete.
Vad tänker Dagens industri om det?

Vill tidningen locka muslimer till att läsa och prenumerera?

Det är som att jag skulle ha nazistkläder på mig och samtidigt intervjua om hur vi minskar antisemitism inom näringslivet:

https://web.archive.org/web/20250211...pg&name=medium
Senast redigerad av SveaBunkern Igår kl. 16:03.
Citera
Igår, 15:59
Medlem
Då blir det att bojkotta Dagens Industri.

Vill jag se hucklen och kvinnor som bär gardiner så hade jag åkt ut till valfri förort.

Bonnierjudarna har gjort allt de kunnat för att förstöra Sverige.
Citera
Igår, 16:02
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Appen raderas direkt, nån sans och balans får det vara!
Citera
Igår, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Jabar har väl varit där ett tag. Varmt välkommen!
Citera
Igår, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
https://web.archive.org/web/20240308...rasar-pinsamt/

Jag anser att jämställdhet är viktigt att prata om, men då gäller det att hålla feminism och religion åt sidan.

Vill tidningen locka muslimer till att läsa och prenumerera?

Det är som att jag skulle ha nazistkläder på mig och samtidigt intervjua om hur vi minskar antisemitism inom näringslivet:

https://web.archive.org/web/20250211...pg&name=medium

Ska tråden gå ut på att gissa vad dagens industri tycker om hur en av deras anställda är klädd?
Jag misstänker att de tycker att det är helt okej.

Att du sen kör en jämförelse som någon i mellanstadiet hade skämts över säger en hel del om dig.
Citera
Igår, 16:36
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Ska tråden gå ut på att gissa vad dagens industri tycker om hur en av deras anställda är klädd?
Jag misstänker att de tycker att det är helt okej.

Att du sen kör en jämförelse som någon i mellanstadiet hade skämts över säger en hel del om dig.

Jag gissar att Dagens Industri inte får tycka vad de vill i frågan, eftersom påskkärringar är en skyddad grupp och så fort någon skulle ens tänka på att påpeka hucklet så skulle diskrimineringsombudsmannen ringa på dörren.

Att prata om jämställdhet samtidigt som man representerar det största enskilda hotet för kvinnor i Sverige är absurt i sig. Då har man tappat all form utav förtroende i frågan.
Citera
Igår, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Jag gissar att Dagens Industri inte får tycka vad de vill i frågan, eftersom påskkärringar är en skyddad grupp och så fort någon skulle ens tänka på att påpeka hucklet så skulle diskrimineringsombudsmannen ringa på dörren.

Att prata om jämställdhet samtidigt som man representerar det största enskilda hotet för kvinnor i Sverige är absurt i sig. Då har man tappat all form utav förtroende i frågan.

Dagens industri får välja att anställa den de tycker verkar mest lämpad för tjänsten.
Tycker du själv att du är tuff när du försöker kränka en grupp människor?

Jag tror inte du är rätt person för att uttrycka vad det största enskilda hotet mot kvinnor i Sverige är.
Citera
Igår, 19:26
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Då blir det att bojkotta Dagens Industri.

Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Appen raderas direkt, nån sans och balans får det vara!
Tror ni att Dagens industri kommer att märka av er bojkott? Är ni ens betalande prenumeranter? Jag tror att DI:s målgrupp ändå är tillräckligt intelligenta för att ta till sig vad hon skriver än vilka kläder hon bär.
Citera
Igår, 19:44
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tror ni att Dagens industri kommer att märka av er bojkott? Är ni ens betalande prenumeranter? Jag tror att DI:s målgrupp ändå är tillräckligt intelligenta för att ta till sig vad hon skriver än vilka kläder hon bär.
Tro mig, dom kommer känna av min vrede.
Citera
Motvillig1.2s avatar

Moderatormeddelande

Postat av Motvillig1.2 Idag, 04:42
Moderator
Den här tråden ligger i Media och Journalistik och kommer att modereras därefter. Enbart och endast inlägg med bäring på MoJ är topic. Saken som sådan - slöjbärande, islam, invandringspolitik etc - får ni debattera i andra underforum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in