Citat:
Ursprungligen postat av
Lisbeth-Salander
En av de poliser som varit bland de mest drivande i den frsta utredningen hette Allan Bckstrm som tidigt blivit en polisr legend i kraft av sin enfald och sina frdomar. Sjlv behvde jag en ny polis till den roman om Palmemordet som jag strax skulle ge ut och enda problemet med Allan Bckstrm var att han var alldeles fr korkad fr att jag skulle kunna anvnda honom rakt av. Jag lste det hela genom att blanda ut honom med en annan polisir legend som ocks hrde den tidens verklighet till. Han hette Raymond Ullgren och till skillnad frn Allan var han bde jvligt slug och en hgst fungerande utredare.
Vad allt det dr andra anbelangade, som livsfring, moral, politiska sikter och vanliga frdomar, var han och Allan samtidigt intill frvxling lika varandra och frsta gngen vi mter deras alter ego, Evert Bckstrm, beskrivs han p fljande stt; Bckstrm var liten, fet och primitiv
Sna dr polisgubbar fanns det gott om p 80- och 90-talet.
Vart hittade du den texten? Vem citerade du? Har undrat i mnga r vart karaktren kom ifrn...
Ebert Bckstrm r en skn karaktr. Sjukt mycket bttre n sushi-tande duktiga flickor som har problem med dagistider. Man somnar av sdant.