2025-02-12, 23:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Få se om han avgår om säg 6 månader, detta kan nog sticka i ögonen på honom också.

Detta är nog en fråga om dagar eller veckor.
Citera
2025-02-12, 23:45
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Detta "fredsavtal" verkar ju vara ett "worst case scenario" för Ukraina. Blir nog som jag har sagt om det skulle ske : De skaffar egna nukes !

Nej det kommer Ukraina inte göra. Det som kommer hända är att ledarskapet som drev på för konflikten flyttar till andra länder med fyllda bankkonton. En ny uppsättning superkorrupta ukrainska politiker tar sedan över.

Helt säker på att rest-Ukraina får bli en del av EU. Ryssland har inget mot det och USA vill ha nåt som pekar på iaf nån sorts vinst. Gissar att USA redan nu trycker på för det.
Citera
2025-02-12, 23:50
Medlem
Enligt en glad Denis Davydov på youtube har Ukraina pushat Ryssland ännu mer ifrån Pokrovsk, det ser mycket bra ut.

Jag läser bara rubrikerna men man förstår hur smart Ukraina krigar just nu.

Och det som fäller Ryssland är: KORRUPTION----INKOMPETENS----INKONTINENS!!!
Citera
2025-02-12, 23:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Nej det kommer Ukraina inte göra. Det som kommer hända är att ledarskapet som drev på för konflikten flyttar till andra länder med fyllda bankkonton. En ny uppsättning superkorrupta ukrainska politiker tar sedan över.

Helt säker på att rest-Ukraina får bli en del av EU. Ryssland har inget mot det och USA vill ha nåt som pekar på iaf nån sorts vinst. Gissar att USA redan nu trycker på för det.

Jo, de kommer de att göra. Man får inte söka medlemskap i Nato, Eu kommer man inte att lita på i tillräcklig grad om det börjar "osa katt" igen...vilket kommer att ske. Putin är inte färdig.

Man gör som Israel, eller Pakistan gjorde när de skaffade sina. I smyg. Har skett tidigare och kommer att ske igen. Få nu se också vad som sker med Polen, detta "bs-drag" kommer nog att få återverkningar. I Tyskland har även frågor börjats ställas om egna nukes.
Citera
2025-02-12, 23:53
Medlem
Nu börjar krigshetsarna och alla botar som stavar Ryssland med zz tystna, OJ vad konstigt!

Medan senila Biden lät det amerikanska militärindustriella komplexet härja bäst dom ville, så kommer Trump in och ordnar fred.

Skulle inte Trump vara en totalt oberäknelig och livsfarlig president?!? Media har smutskastat honom sedan 2014, jag orkar inte ens med en kort ihopplock av galenskaperna dom hävdar.

Om inte Trumps första ämbetskap var bevis nog för att han vill ha fred i världen, så borde freden i Ukraina var ett.
Citera
2025-02-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Nu börjar krigshetsarna och alla botar som stavar Ryssland med zz tystna, OJ vad konstigt!

Medan senila Biden lät det amerikanska militärindustriella komplexet härja bäst dom ville, så kommer Trump in och ordnar fred.

Skulle inte Trump vara en totalt oberäknelig och livsfarlig president?!? Media har smutskastat honom sedan 2014, jag orkar inte ens med en kort ihopplock av galenskaperna dom hävdar.

Om inte Trumps första ämbetskap var bevis nog för att han vill ha fred i världen, så borde freden i Ukraina var ett.

Var ser du denna fred? Det pågår hårda strider och Ukraina vinner mark runt Pokrovsk och i Kursk. Var är freden?
Citera
2025-02-12, 23:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Nja, du är ingen vän av demokratin. Ni lider av rysskräck som förblindar er att se logik och sunt förnuft. I slutändan är ni ”die dumme schwede” som förpassas till historiebokens förlorande kapitel - ni satsade helt enkelt på fel häst. Nu ska det bli kul och spännande att se hur Putin och Trump delar upp Europa.

Tämligen motsägelsefullt, skulle jag säga..
Citera
2025-02-13, 00:20
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman

Trump har ju personligen uttalat sig om att alla länder som försöker förstöra makten om dollar ska förgöras. Har du glömt det? Nämen så konstigt att man sitter och håller ett telefonsamtal med någon som vill annat i dryga timmen Som att du talar med ditt ex nuvarande Stackars vilka dårar ni är!
Citera
2025-02-13, 00:23
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Få se om han avgår om säg 6 månader, detta kan nog sticka i ögonen på honom också.

Undrar om inte USA mest vill dra sig ut och låta EU ta över. Jag tror Trump bara yrar och vill egentligen fokusera på att spöa kineserna.

EU måste hursomhelst rampa upp nu och ta över helt.
Citera
2025-02-13, 00:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Undrar om inte USA mest vill dra sig ut och låta EU ta över. Jag tror Trump bara yrar och vill egentligen fokusera på att spöa kineserna.

EU måste hursomhelst rampa upp nu och ta över helt.

Så är det ju (men kommer det att ske ?), sedan angående Kina.., så undrar jag nog inte om Trump har gjort ett misstag. Han har sagt med detta att "landgrab" är ok !
Citera
2025-02-13, 00:28
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Nej det kommer Ukraina inte göra. Det som kommer hända är att ledarskapet som drev på för konflikten flyttar till andra länder med fyllda bankkonton. En ny uppsättning superkorrupta ukrainska politiker tar sedan .
Det har ju ni ryzzrövar sagt i 3 år, tröttnar du inte på att lyssna på ditt eget skitsnack?
Citera
2025-02-13, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt en glad Denis Davydov på youtube har Ukraina pushat Ryssland ännu mer ifrån Pokrovsk, det ser mycket bra ut.

Jag läser bara rubrikerna men man förstår hur smart Ukraina krigar just nu.

Och det som fäller Ryssland är: KORRUPTION----INKOMPETENS----INKONTINENS!!!
Vem bryr sig om Davydov? Bara de som också tror på den mångårigt kriminelle bedragaren Kenneth Drägg.

Ryssland använder metodiskt sitt överläge ifråga om eldkraft för ett nöta ner UKrAF och andra fientliga trupper ("covert NATO") samt deras utrustning på Kurskfronten, eldkraften kan studeras i följande video:

https://www.youtube.com/watch?v=tLxQA86xnjA

Dzerzhinsk, som nämns vid ungefär 1:40, är det ryska/sovjetiska namnet på Toretsk, som t o m Kiev medger i stort sett helt har fallit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in