2025-02-15, 23:13
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
h ok, 2-2 i VM-guld, plus ett OS-guld som bara finnar ltsas vara p riktigt. Vilken dominans.

Om ni hade vunnit guldet, hade det rknats d?
2025-02-15, 23:14
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Nylander gjorde EN bra sak hela matchen.

Han gjorde EN bra sak under hela matchen,och var bttre n mer n halva laget.

Jag har svrt att rkna Svenska stjrnor, efter denna matchen och frra matchen mot Kanada.

Dremot var Kanada matchen en laginsats nr Kanada brjade spela p resultatet.

Stora skillnaden r att man har vinnare som MacKinnon,Crosby,Barkov och t.ex Granlund ikvll
2025-02-15, 23:15
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Nylander gjorde EN bra sak hela matchen.
Ja och en gng gjorde han det tv gnger
2025-02-15, 23:15
Medlem
krommees avatar
Dags att sparka Sam Hallam, och det fort, innan han nr samma sophjder som Garpenlv.
2025-02-15, 23:17
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
S lgger du vriga medaljer+ JVM guld osv...

Summan av det hela .. du lever som dom andra hockey betarna i total frnekelse.

Det terupprepas ofta efter att Sverige n en gng,frlorat mot Storebror Finland ..

Haha flyttade du ribban nu nr ditt seniorargument, baserat p vad jag ppekade om JVM, inte fungerade? Tyvrr finns inte den ndvndiga tervxten dr fr Finland.
2025-02-15, 23:18
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Om ni hade vunnit guldet, hade det rknats d?

Inte direkt. Tyckte du att det rknades nr Ryssland vann den frrfrra gngen? Jag tror att Tyskland knep silvret.
2025-02-15, 23:22
Medlem
Finland vann idag nr bda hade sina bsta trupper p isen. Fakta r fakta. Finland r bttre fr tillfllet. Gilla det eller inte.
2025-02-15, 23:22
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Inte direkt. Tyckte du att det rknades nr Ryssland vann den frrfrra gngen? Jag tror att Tyskland knep silvret.

Ja, visst visste jag att du var lite borta.. men s lngt bort?

Senast redigerad av EastClintfood 2025-02-15 kl. 23:31.
2025-02-15, 23:30
Medlem
Sverige ansgs tydligen vara favoriter mot Finland. Men fr min egen del har Sverige inte varit favoriter mot Finland p minst 25 r. Visst har Sverige vunnit ibland, men det har ocks blivit mnga smrtsamma frluster. Ofta nr Sverige utmlats som klara favoriter, s har finnarna gett oss vlfrtjnt dng. Det r som om favoritskap p frhand gr att Tre Kronor underskattar Finland en smula, samtidigt som det ger Finland extra tndvtska. Sammantaget rcker det fr att finnarna ska vinna, nr det r s lite som skiljer lagen t.
2025-02-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealFatShady
Finland vann idag nr bda hade sina bsta trupper p isen. Fakta r fakta. Finland r bttre fr tillfllet. Gilla det eller inte.

Framfrallt p mlvaktssidan. Ofta dr skillnaden mrks mest.
2025-02-15, 23:33
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Haha, vilken Kalle Anka-turnering. Allt r Kalle Anka. Fyra lag, stendtt p lktarna s man hr vartenda hopslag med klubborna och mottagningarna av pucken, desperata frsk att f igng publiken, ondligt mnga "power brakes", inga tacklingar (str skert inskrivet i deras frskringspapper frn klubbarna), dligt tempo, inga fighter (str skert ocks med i deras frskringspapper frn klubbarna att detta ej fr ske), ingen geist och/eller gnista osv. osv...

Patetiskt!
2025-02-15, 23:34
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Haha flyttade du ribban nu nr ditt seniorargument, baserat p vad jag ppekade om JVM, inte fungerade? Tyvrr finns inte den ndvndiga tervxten dr fr Finland.

Lt mig gissa ...du fljer ngra Nhl lag, mjligtvis Detroit Red Wings eller Vancouver. Och ngot fan av ett inhemskt Shl lag som ligger inom nrmaste radien. Fljer JVM nr truppen tas ut,och lyssnar p experterna .Sverige har bsta laget,vi kan vinna JVM, och att alla talanger r typ inom ngra r stjrnor i Nhl.

Sen lyssnar du p samma mantra nr VM nalkas i April,och hoppas p mnga Nhl proffs...slutar med Fiasko och man frlorar igen. Du gr p Media och Hockeyexperterna att Sverige borde vinna fr dom tydligen har vrldens bsta spelare p samtliga positioner eller att dom underpresterar...

Stanna upp nn gng,och fundera p vad som r fel nr man tydligen ska vara bst men liksom resultaten visar en kraftig nedgng...t.o.m p vrldsrankingen r man i niv med Schweiz i princip...

Det finns massvis med talang i Sverige,men f vinnare...det r ett problem som ni mste lra er att handskas med ..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in