2025-02-16, 01:38
Medlem
Att detta är Dark Romance är inte min tolkning utan IMDBs huvudsökord.

Apple TVs allahjärtansdagsfilm....siktar på huvudet bland.

Första scenen för att presentera vår romantiska thriller komedis attraktiva hjältinna Anya Taylor-Joy är den hastiga död som uppkommer när ett privat flygplan landar och hon visar att ett skott en död är korrekt sätt vara hyrmördare.
Hon är från Litauen med döende far att försörja.

Själva avgrunden kommer in i handlingen relativt snabbt då vår leading man Miles Teller anställs att vakt i ett torn efter att ha frågats om han har någon fast partner som skulle sakna honom vid längre och ensamt uppdrag.

Vid 14 min anländer vid ödemarken han skall övervaka per fallskärm. Hans föregångare informerar om betongtonet och att andra sidan vaktas av liknande torn med någon från Ryssland eller någon de litar på , så tänk lika många minor som DMZ på Koreanska halvön.

Bra ? Tillräckligt och känns påkostad för AppleTV. Regissör Scott Derriksson är främst känd för skräckfilmer så att första delens uppbyggnad av spänning skulle fungera var jag övertygad om men när det blir mer aktion efter mitten duger denna bra.

Betyg: 6,8 på IMDB med drygt 12 000 röster
och jag håller med att 7 av 10 mantelrörelser bör filmen ha.

https://www.imdb.com/title/tt13654226/?ref_=ext_shr

Undviker om du hatar allt över 120 min då denna är 2 h 7 min.
Senast redigerad av Hjortronsyltrygg 2025-02-16 kl. 02:04. Anledning: Stevefel
Citera
2025-02-16, 02:01
Medlem
Den mest överskattade kvinnliga skådespelaren i vår tid?

Ser legit ut som en alien efter all kirugi
Citera
2025-02-16, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Den mest överskattade kvinnliga skådespelaren i vår tid?

Ser legit ut som en alien efter all kirugi
Naturliga ansiktsrörelser är ev nackdel i att spela nästan-Black Window med öststatsaccent som i en brexitsketch om rörmokare från Polen.

Komedidelen är främst under låtarna som i sig är ett bra urval.
Citera
2025-02-16, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg

Första scenen för att presentera vår romantiska thriller komedis attraktiva hjältinna Anya Taylor-Joy är den hastiga död som uppkommer när ett privat flygplan landar och hon visar att ett skott en död är korrekt sätt vara hyrmördare.

Är det du eller jag som är full? Fattar ingenting av vad du skriver.
Citera
2025-02-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet

Precis, det är rappakalja.
Citera
2025-02-16, 11:19
Medlem
drinksareonmes avatar
Tycker den var ok
Citera
2025-02-16, 12:20
Medlem
ethernals avatar
instämmer med drinksareonme

Citera
2025-02-16, 13:45
Medlem
Inte för stark kvinnlig karaktär ??

Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
Delvis onykter som publicering tiden kan antyda men främst lite för mycket radering. Jag tog bort ca 70 % av detta stycke just före publicering

Hela texten var klar efter lunch då jag sett drygt halva filmen. Jag ville ha en åsikt om den hel spårade ur mot slutet så blev efter Mello nr3 med nästan två glas sekt.
Texten om när hjältinna dödar på flygplats var längre bl a med beskrivning av ljudet av mausermenanis.wn men kändes för långt och vapennördigt.

Trailer som inte avslöjar allt:

https://youtu.be/rUSdnuOLebE?si=zmdFhfsD_KnUGSjr

Tillägg: Trevligt ingen ännu invänder mot brittiskans spinkiga armar att släpa runt militära mängder med ammunition m m

Angående innehållet i The George så kunde de inte gå för nära Monarch: Legacy of Monsters son kom 2023 med 11 avsnitt på Apple TV.
Senast redigerad av Hjortronsyltrygg 2025-02-16 kl. 14:02. Anledning: Stevefel och tilägg
Citera
Idag, 06:39
Medlem
Helt ok film. 6,5/10. Värt att se. Påkostad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in