Citat:
Ursprungligen postat av
Limetapse
30+, man. Stockholm.
Ensam. Ser bra ut. Stora förutsättningar. Men väldigt ensam. Ren sedan 5+ år och har sedan dess levt väldigt isolerat och bara foksuerat på att klara av/få bort alla bieffekter av mitt gamla liv, bättra mig psykiskt och fysiskt och jobba på mina mål. Men till slut blir detta ihärdiga jobbandet på mina personliga utveckling en ursäkt för att faktiskt bryta ensamheten och hoppa ut i det okända på riktigt.
Samma rulle varje dag. Vakna upp ensam, gå till ostimulerande jobb, komma hem till tom lägenhet.
Det är så mycket jag skulle kunna skriva, men jag vill hålla det så enkelt och positivt som möjligt, för jag vet att i mitt fall, och i många andras, så handlar det "bara" om att ta sig ut och få social kontakt. Utmana sig själv och känna utveckling, bekräftelse och tillhörighet.
Vad kan en ensam person göra i Stockholm? ALLT är välkommet! JAG VILL BÖRJA LEVA!
Modigt av dig att starta tråden, det är redan en bra början.
Du klickade redan igång på kampsport, gå på ett prova på pass, de brukar vara gratis. Jag själv började med Thai boxning på gamla dar, var skitkul, saknar det varje dag.
Vad gillar du mer att göra? TV-spel? friluftsliv? cykling? brädspel? bygga rustning och spöa å folk med svärd? hundar? matlagning? slöjd? etc..?
Av allt det jag skrev finns det föreningar, det är läskigt första gången, men oftast är folk väldigt öppna och inbjudande.
Själv började jag cykla i grupp tack vare
https://www.meetup.com/