• 1
  • 2
2025-02-19, 19:16
Medlem
30+, man. Stockholm.

Ensam. Ser bra ut. Stora förutsättningar. Men väldigt ensam. Ren sedan 5+ år och har sedan dess levt väldigt isolerat och bara foksuerat på att klara av/få bort alla bieffekter av mitt gamla liv, bättra mig psykiskt och fysiskt och jobba på mina mål. Men till slut blir detta ihärdiga jobbandet på mina personliga utveckling en ursäkt för att faktiskt bryta ensamheten och hoppa ut i det okända på riktigt.

Samma rulle varje dag. Vakna upp ensam, gå till ostimulerande jobb, komma hem till tom lägenhet.

Det är så mycket jag skulle kunna skriva, men jag vill hålla det så enkelt och positivt som möjligt, för jag vet att i mitt fall, och i många andras, så handlar det "bara" om att ta sig ut och få social kontakt. Utmana sig själv och känna utveckling, bekräftelse och tillhörighet.

Vad kan en ensam person göra i Stockholm? ALLT är välkommet! JAG VILL BÖRJA LEVA!
Citera
2025-02-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limetapse
30+, man. Stockholm.

Ensam. Ser bra ut. Stora förutsättningar. Men väldigt ensam. Ren sedan 5+ år och har sedan dess levt väldigt isolerat och bara foksuerat på att klara av/få bort alla bieffekter av mitt gamla liv, bättra mig psykiskt och fysiskt och jobba på mina mål. Men till slut blir detta ihärdiga jobbandet på mina personliga utveckling en ursäkt för att faktiskt bryta ensamheten och hoppa ut i det okända på riktigt.

Samma rulle varje dag. Vakna upp ensam, gå till ostimulerande jobb, komma hem till tom lägenhet.

Det är så mycket jag skulle kunna skriva, men jag vill hålla det så enkelt och positivt som möjligt, för jag vet att i mitt fall, och i många andras, så handlar det bara att ta sig ut och få social kontakt. Utmana sig och känna utveckling, så ofta som möjligt.

Vad kan en ensam person göra i Stockholm? ALLT är välkommet! JAG VILL BÖRJA LEVA!
En vän till mig i ungefär samma sits började gå på danskurser och numera går han och dansar någon gång i veckan och träffar sitt "gäng" där. Han hade noll erfarenhet sedan innan och kände ingen där, utan gick dit på ett infall bara. Bugg, lindy hop och sånt. De verkar ha skitkul (30-40 verkar åldern snitta på). Kanske kan vara nåt?
Citera
2025-02-19, 19:22
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
30+, man. Stockholm.

Det är så mycket jag skulle kunna skriva, men jag vill hålla det så enkelt och positivt som möjligt, för jag vet att i mitt fall, och i många andras, så handlar det "bara" om att ta sig ut och få social kontakt. Utmana sig själv och känna utveckling, bekräftelse och tillhörighet.

Bra initiativ och sunt mål du har, det har du min beundran för.

Vet inte vad du gillar, men om du har något intresse i form av idrott, katter, nattvandring eller ja vad som helst - så sök dig till ett sådant sammanhang
Citera
2025-02-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
En vän till mig i ungefär samma sits började gå på danskurser och numera går han och dansar någon gång i veckan och träffar sitt "gäng" där. Han hade noll erfarenhet sedan innan och kände ingen där, utan gick dit på ett infall bara. Bugg, lindy hop och sånt. De verkar ha skitkul (30-40 verkar åldern snitta på). Kanske kan vara nåt?

Kanske inte dans i mitt fall, men kampsport skulle definitivt kunna vara något.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Bra initiativ och sunt mål du har, det har du min beundran för.

Vet inte vad du gillar, men om du har något intresse i form av idrott, katter, nattvandring eller ja vad som helst - så sök dig till ett sådant sammanhang

Tack Nicholas!
Jag är öppen för det mesta. Denna tråd behöver inte nödvädigtvis handla bara om mig, utan jag tror att den gör mest nytta om folk låter kreativiteten flöda och skriver alla typer av sysselsättningar de kan komma på.
Citera
2025-02-19, 19:33
Medlem
Om du gillar sport skulle jag rekommendera crossfit eller cykel. Det är träningsformer med stort socialt inslag där det är mycket lätt att hitta ett sammanhang där man umgås på ett naturligt sätt och som sen kan utvecklas till vänskap.
Citera
2025-02-19, 19:36
Medlem
skoputss avatar
Citat:
30+, man. Stockholm.

Härligt

Följande dök upp i skallen:

- https://www.citypolarna.se/index.php

- Facebook: Friluftssinglar, samt Friluftssinglar i Stockholm (mycket folk i din egen ålder där).

Edit: Dans är förträffligt, även att sjunga i kör.
Senast redigerad av skoputs 2025-02-19 kl. 19:38.
Citera
2025-02-19, 19:41
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
30+, man. Stockholm.

Flytta från Stockholm.

Skaffa en liten söt katt. (Låt den bli en utekatt så den klarar sig om du skulle råka vara borta ett dygn eller två).

Gör små korta och billiga weekendresor till andra länder så ofta som möjligt.

Sälj / släng / ge bort allt du äger och har.

Behåll endast en eller två saker som du uppskattar väldigt mycket.

Lycka till
Citera
2025-02-19, 19:46
Medlem
Citat:
Kanske inte dans i mitt fall, men kampsport skulle definitivt kunna vara något.
Nähä inte det.. för mesigt med dans? Du vill leka karate kid istället va?

Hoppas du hitta något skoj i alla fall. Och uppdatera gärna tråden med hur det gick sen!
Citera
2025-02-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Om du gillar sport skulle jag rekommendera crossfit eller cykel. Det är träningsformer med stort socialt inslag där det är mycket lätt att hitta ett sammanhang där man umgås på ett naturligt sätt och som sen kan utvecklas till vänskap.

Jag älskar att cykla och har gjort det många år, så där sa du något. Bör ju finnas en del cykelsällskap.

Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Härligt

Följande dök upp i skallen:

- https://www.citypolarna.se/index.php

- Facebook: Friluftssinglar, samt Friluftssinglar i Stockholm (mycket folk i din egen ålder där).

Edit: Dans är förträffligt, även att sjunga i kör.

Sjyst, ska kolla upp det där!

Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Flytta från Stockholm.

Skaffa en liten söt katt. (Låt den bli en utekatt så den klarar sig om du skulle råka vara borta ett dygn eller två).

Gör små korta och billiga weekendresor till andra länder så ofta som möjligt.

Sälj / släng / ge bort allt du äger och har.

Behåll endast en eller två saker som du uppskattar väldigt mycket.

Lycka till

Tack för tipsen!
Ja, att åka på korta weekendresor på egen hand ligger väldigt högt upp på listan. Har aldrig gjort det.

Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Nähä inte det.. för mesigt med dans? Du vill leka karate kid istället va?

Hoppas du hitta något skoj i alla fall. Och uppdatera gärna tråden med hur det gick sen!

Haha nej då, att vara duktig på att dansa skulle vara skitcoolt. Men tänkte mer på något som, vad jag tror, passar mig bättre. Har tänkt på just kampsport många många år. Men att pröva på dans skulle jag kunna tänka mig nu när jag tänker på det. Den där fega lillen har en stark röst i mig och jag övertalas, men jag vill ha mod inom det mesta och bara slänga mig ut, så dans kan vara något.
Citera
2025-02-19, 20:00
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
30+, man. Stockholm.

Modigt av dig att starta tråden, det är redan en bra början.
Du klickade redan igång på kampsport, gå på ett prova på pass, de brukar vara gratis. Jag själv började med Thai boxning på gamla dar, var skitkul, saknar det varje dag.

Vad gillar du mer att göra? TV-spel? friluftsliv? cykling? brädspel? bygga rustning och spöa å folk med svärd? hundar? matlagning? slöjd? etc..?

Av allt det jag skrev finns det föreningar, det är läskigt första gången, men oftast är folk väldigt öppna och inbjudande.

Själv började jag cykla i grupp tack vare https://www.meetup.com/
Citera
2025-02-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Modigt av dig att starta tråden, det är redan en bra början.
Du klickade redan igång på kampsport, gå på ett prova på pass, de brukar vara gratis. Jag själv började med Thai boxning på gamla dar, var skitkul, saknar det varje dag.

Vad gillar du mer att göra? TV-spel? friluftsliv? cykling? brädspel? bygga rustning och spöa å folk med svärd? hundar? matlagning? slöjd? etc..?

Av allt det jag skrev finns det föreningar, det är läskigt första gången, men oftast är folk väldigt öppna och inbjudande.

Själv började jag cykla i grupp tack vare https://www.meetup.com/

Ja, just Muay thai har jag varit mest sugen på. Har du något erfarenhet av klubbarna i Stockholm?

Jag älskar konst/design/concept art för spel (arbetar delvis med det), djur, natur, fysisk aktivitet, kvinnor, psykologi, filosofi, att ha möjligheten att hjälpa andra.
Citera
2025-02-19, 20:08
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Jag älskar att cykla och har gjort det många år, så där sa du något. Bör ju finnas en del cykelsällskap.

Sjyst, ska kolla upp det där!

Tack för tipsen!
Ja, att åka på korta weekendresor på egen hand ligger väldigt högt upp på listan. Har aldrig gjort det.

Haha nej då, att vara duktig på att dansa skulle vara skitcoolt. Men tänkte mer på något som, vad jag tror, passar mig bättre. Har tänkt på just kampsport många många år. Men att pröva på dans skulle jag kunna tänka mig nu när jag tänker på det. Den där fega lillen har en stark röst i mig och jag övertalas, men jag vill ha mod inom det mesta och bara slänga mig ut, så dans kan vara något.

"Skeppis" har dansutlärning, polskor, schottis och annat om du är lagd åt det hållet. Även sångstuga osv.
https://folkmusikhuset.se/

Sedan har du improvisationsteaterkurser om du vill ha kul och leka. https://impro.se/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in