2025-02-20, 10:40
Medlem
Jag har barn som med stor sannolikhet kommer börja på Karinslundsskolan i Strängnäs. Jag är orolig för detta då jag hört så mycket om den skolan. Att skolpersonal är rasistisk mot elever, pratar skit om eleverna, ser ner på föräldrar och ger glädjebetyg. Jag känner en som jobbar där och har fått höra oerhört mycket tokigheter.
Ni som har/har haft barn där, vad är era erfarenheter?
Citera
2025-02-20, 10:46
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.j.nyde
Jag har barn som med stor sannolikhet kommer börja på Karinslundsskolan i Strängnäs. Jag är orolig för detta då jag hört så mycket om den skolan. Att skolpersonal är rasistisk mot elever, pratar skit om eleverna, ser ner på föräldrar och ger glädjebetyg. Jag känner en som jobbar där och har fått höra oerhört mycket tokigheter.
Ni som har/har haft barn där, vad är era erfarenheter?

Om du hört all denna smörja så låt oss säga att 75% är skitsnack.. skulle du placers dina barn där om bara 25% stämde ? Om du svarar nej så är det inte svårt att bestämma dig.
Citera
2025-02-20, 11:01
Medlem
Det var ett bra sätt att se på det! Nej jag vill ju helst att 0% av detta är sant.. Men samtidigt så kanske det är några fel på alla skolor? Det skulle vara intressant att höra från andra föräldrar, gärna någon som har något positivt att säga eftersom allt jag hört, både från två föräldrar och en personal, har varit negativt
Citera
2025-02-20, 12:21
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.j.nyde
Det var ett bra sätt att se på det! Nej jag vill ju helst att 0% av detta är sant.. Men samtidigt så kanske det är några fel på alla skolor? Det skulle vara intressant att höra från andra föräldrar, gärna någon som har något positivt att säga eftersom allt jag hört, både från två föräldrar och en personal, har varit negativt

Mitt råd (haft barn i skolålder) är att titta på hur fördelningen bland eleverna ser ut . Den bistra
sanningen är att ju mindre barn som inte har namnsdag i vår kalendern det finns , desto större chans för ditt/dina barn att få en bra undervisning och stöd i skolan. Då denna grupp kräver mer resurser av lärare och stödpersonal för att klara skolan.

Studierna om detta ljuger inte.
Citera
2025-02-20, 13:09
Medlem
Jag skulle vara mer orolig för de andra eleverna är lärarna. Jag skulle inte vilja vara lärare eftersom det kan vara fullständig kaos på lektionerna och de visar ingen som helst respekt. Inte är det som den gamla goda tiden på 80-talet då det bara var svenska elever.

Jag förstår inte hur lärarna står ut, och det är många som slutar. Det finns föräldrar som hotar lärarna om deras barn inte får bra betyg. Lärarna på denna skola är förmodligen helt utmattade och jävligt trötta på hur eleverna beter sig. Så det är nog inte deras fel. Har du någon möjlighet att besöka skolan så att du kan få en uppfattning om hur eleverna beter sig?
Citera
2025-02-20, 13:49
Medlem
2023 var 14 av 20 lärare obehöriga, och man kan fråga sig varför. Är det en nödlösning för att behöriga lärare inte vill söka sig till denna skola? Har den dåligt rykte? Det är ju lite red flags.

Men de har en Facebooksida där du kan få veta lite mera.
Citera
2025-02-20, 15:20
Medlem
skolan Asken som ligger i samma område har nästan bara vita barn,,hur lugnt som helst och supertrevlig personal.
Citera
2025-02-20, 17:23
Medlem
Jag har också läst om att det var obehöriga lärare, och enligt min insider så är personalen missnöjda och är ovänner och bråkar ständigt. Rektorn ska tydligen vara ett skämt också. Så det känns ju inte jättebra
Citera
2025-02-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Jag skulle vara mer orolig för de andra eleverna är lärarna. Jag skulle inte vilja vara lärare eftersom det kan vara fullständig kaos på lektionerna och de visar ingen som helst respekt. Inte är det som den gamla goda tiden på 80-talet då det bara var svenska elever.

Jag förstår inte hur lärarna står ut, och det är många som slutar. Det finns föräldrar som hotar lärarna om deras barn inte får bra betyg. Lärarna på denna skola är förmodligen helt utmattade och jävligt trötta på hur eleverna beter sig. Så det är nog inte deras fel. Har du någon möjlighet att besöka skolan så att du kan få en uppfattning om hur eleverna beter sig?

Ja jag har besökt skolan vid ett tillfälle och fick inte riktigt en uppfattning om eleverna då, men jag noterade en kvinnlig fritidspersonal som gick och skrek på barnen på ett sätt som jag inte vill att de pratar till mina barn.
Jag håller med om att lärarna ska vara mer bestämda och att de absolut ska skälla på eleverna när det behövs, men det jag såg den här fritidskvinnan hålla på med var inte trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in