2025-02-20, 20:16
Medlem
Hej! Finns det någon här som sökt jobb/jobbar som drifttekniker? Måste man genomgå säkerhetsintervju på de tjänsterna? Vad är det i så fall för säkerhetsklass? Kan ett dubbelt medborgarskap utgöra ett hinder? Har nämligen en bekant som tänker läsa till drifttekniker på värmeverk. Hon har läst följande på utbildningens hemsida:

"Idag är det ett ökat fokus på säkerhet i vårt samhälle. Tänk på att myndigheter och företag som jobbar med samhällsviktiga verksamheter kan göra en säkerhetsprövning innan LIA och anställning. En säkerhetsprövning innebär bland annat registerutdrag från belastningsregisteret."

Stämmer detta? Blir tacksam för all input.
Citera
2025-02-20, 23:06
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonnvind
Hej! Finns det någon här som sökt jobb/jobbar som drifttekniker? Måste man genomgå säkerhetsintervju på de tjänsterna? Vad är det i så fall för säkerhetsklass? Kan ett dubbelt medborgarskap utgöra ett hinder? Har nämligen en bekant som tänker läsa till drifttekniker på värmeverk. Hon har läst följande på utbildningens hemsida:

"Idag är det ett ökat fokus på säkerhet i vårt samhälle. Tänk på att myndigheter och företag som jobbar med samhällsviktiga verksamheter kan göra en säkerhetsprövning innan LIA och anställning. En säkerhetsprövning innebär bland annat registerutdrag från belastningsregisteret."

Stämmer detta? Blir tacksam för all input.

Drifttekniker på MUST = Ja
Drifttekniker på Gröna Lund = Nej
Citera
2025-02-20, 23:35
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Drifttekniker på MUST = Ja
Drifttekniker på Gröna Lund = Nej
Drifttekniker på värmeverk = Ja

Värmeförsörjningen är samhällsviktig, där går inte ha en galen muslim som ställer till det mitt i smällkalla vintern.
Citera
2025-02-20, 23:36
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx

Värmeförsörjningen är samhällsviktig, där går inte ha en galen muslim som ställer till det mitt i smällkalla vintern.
Är värmeverk verkligen säkerhetsklassade?
Citera
2025-02-20, 23:36
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx

Jag exemplifierade.
Citera
2025-02-20, 23:46
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det är en samhällsviktig funktion så det förutsätter jag.
Citera
2025-02-20, 23:53
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag exemplifierade.
Tänkte eftersom det var värmeverk ts frågade om så kan man ju svara på det istället.
Citera
2025-02-21, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Svar: Ja!
ALLA!
Citera
2025-02-21, 00:23
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Är drifttekniker ett nytt modernt namn för den gamla tidens portvakt/allt i allo gubben?
Citera
2025-02-21, 18:51
Medlem
I vilken säkerhetsklass placeras anställning, 2 eller 3?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in