• 1
  • 2
Igår, 13:07
Medlem
trillians avatar
Israel har fullt upp med Hamas och Iran.
Europa har fullt upp med Ryssland.
Kina kan när som helst invadera USA.

Kina har bedrivit en OMFATTANDE kampanj att hjärntvätta amerikanerna till att i princip hata sitt eget land. Det är en enorm kognitiv dissonans där borta nu. Tror ni Canada och Mexiko kommer vilja försvara USA om de blir angripna nu?

Med Trump som president och ett historiskt svagt "Demokraterna" så världen på en farligare plats än... ja, jag vet inte vad.

En tröst är att vi, du och jag, kan inte göra så mycket åt det. Vi kan bara se det här helvetet sakta men säkert utveckla sig framför oss.

Om Kina ger sig på USA så gäller det att sitta väldigt still i båten. Man vill inte bråka med 1.4 miljarder kineser som har autonoma kamikaze-drönare och super-covid som de kommer farandes med.

Hur stor är risken att Kina ger sig på USA? För mig ligger den mellan 0-10%.
Men det är 1-10% för mycket för att jag skall vara trygg. Om vi hamnar där så är det ändå game over för oss av massa andra anledningar. Då kommer den äckliga jäveln i öst försöka ta över Europa och de små länderna som ligger nära Ryssland och med svag egen armé, ryker givetvis först.
Citera
Igår, 13:09
Medlem
BubbaZenettis avatar
(FB) Konspirationer och alternativa teorier
Citera
Igår, 13:11
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Israel har fullt upp med Hamas och Iran.
Europa har fullt upp med Ryssland.
Kina kan när som helst invadera USA.

Kina har bedrivit en OMFATTANDE kampanj att hjärntvätta amerikanerna till att i princip hata sitt eget land. Det är en enorm kognitiv dissonans där borta nu. Tror ni Canada och Mexiko kommer vilja försvara USA om de blir angripna nu?

Med Trump som president och ett historiskt svagt "Demokraterna" så världen på en farligare plats än... ja, jag vet inte vad.

En tröst är att vi, du och jag, kan inte göra så mycket åt det. Vi kan bara se det här helvetet sakta men säkert utveckla sig framför oss.

Om Kina ger sig på USA så gäller det att sitta väldigt still i båten. Man vill inte bråka med 1.4 miljarder kineser som har autonoma kamikaze-drönare och super-covid som de kommer farandes med.

Hur stor är risken att Kina ger sig på USA? För mig ligger den mellan 0-10%.
Men det är 1-10% för mycket för att jag skall vara trygg. Om vi hamnar där så är det ändå game over för oss av massa andra anledningar. Då kommer den äckliga jäveln i öst försöka ta över Europa och de små länderna som ligger nära Ryssland och med svag egen armé, ryker givetvis först.

Jag tror Musk har gjort upp med Maa om att ta över världen genom att infiltrera Kinas och USAs regeringar med effektiviseringsbluffen.
Citera
Igår, 13:12
Medlem
Severlohs avatar
Va? Varför skulle Kina vilja invadera USA till att börja med? Och framförallt hur skulle de kunna invadera USA, som ligger på andra sidan Stilla havet, när USA har starkare flotta och flygvapen?
Citera
Igår, 13:17
Medlem
CombatPigs avatar
Att Trump skaffar sig en bättre relation med Putin borde ju få Kina att reagera. Den stora frågan är hur relationen mellan Putin och Xi Jinping kan komma att förändras när Putin och Trump börjar närma sig varandra.
Citera
Igår, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
Att Trump skaffar sig en bättre relation med Putin borde ju få Kina att reagera. Den stora frågan är hur relationen mellan Putin och Xi Jinping kan komma att förändras när Putin och Trump börjar närma sig varandra.

Eller är det till och med så att det är ORSAKEN till att Trump vill bli kompis med putin? Att minska sanktioner så att ryssland inte är beroende av Kina för teknik och varor? Att beröva Kina billiga råvaror som ryssland just nu inte kan hitta en köpare till (på grund av sanktionerna).

Trump kanske vill söndra relationen ryssland/Kina, och då är en skärva land långt borta i Ukraina ett billigt pris?
Tillsammans med ryssland är Kina mäktigare än utan ...
Citera
Igår, 13:39
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Eller är det till och med så att det är ORSAKEN till att Trump vill bli kompis med putin? Att minska sanktioner så att ryssland inte är beroende av Kina för teknik och varor? Att beröva Kina billiga råvaror som ryssland just nu inte kan hitta en köpare till (på grund av sanktionerna).

Trump kanske vill söndra relationen ryssland/Kina, och då är en skärva land långt borta i Ukraina ett billigt pris?
Tillsammans med ryssland är Kina mäktigare än utan ...
Allt är möjligt, verkar det som. Det är i alla fall en väldigt spännande tid vi lever i nu. Jag tror inte jag har kollat nyheterna på mobilen så ofta i jobbet som jag gör nu om dagarna. Varje gång jag tar upp telefonen så har det hänt något nytt, nya uttalanden och nya hot.

Det är som att sitta på första parkett och kolla VM i schack för de med udda diagnoser. Ingen av de tävlande kan förutse sin motståndares nästa drag.
Citera
Igår, 13:44
Kina har redan invaderat USA och lamslagit det. Med fentanyl. Hämnd för Opium-krigen. De största profitörerna utav de krigen på 1800-talet var inte ens britter. Det var amerikaner på östkusten och judar i Indien som familjen Sassoon.

Hela USA:s östkust är uppbyggd på Opium-förmögenheter. Trumps farfar drev Opium hålor och bordeller i Seattle under Guldrushen i Klondike. Familjen Delano som fostrat en annan amerikansk president från New York grundlade också sin förmögenhet på Opium.
Senast redigerad av Cluster-B Igår kl. 13:47.
Citera
Igår, 14:04
Medlem
ironmanfists avatar
För science-fiction forumet kanske?
Citera
Igår, 14:12
Medlem
Kina och Europa gör gemensam sak och styckar upp Ryssland från varsitt håll. Yummy.

Trump stum men far till Moskva för att på plats försvara sin husse.
Citera
Igår, 14:15
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Va? Varför skulle Kina vilja invadera USA till att börja med? Och framförallt hur skulle de kunna invadera USA, som ligger på andra sidan Stilla havet, när USA har starkare flotta och flygvapen?

Kineserna är fyndiga och stamplar väl sig på varandra så de bildar en mänsklig bro över havet

Visa konspirationsteorier alltså.. haha
Citera
Igår, 14:19
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Kina och Europa gör gemensam sak och styckar upp Ryssland från varsitt håll. Yummy.

Trump stum men far till Moskva för att på plats försvara sin husse.

Så du tror att det är ett problem för Trump och USA om Eurasien fortsätter att hålla sig splittrat diplomatiskt och handelsmässigt? Du vill ju bara stuva om vem som är med vem mot vilka.

Varför ska vare sig Kina, Europa eller Ryssland vara osams med varandra på ett sätt eller annat? Jag har aldrig fått ett bra svar på det från er clowner bara än att "det bara ska vara så på grund av historia".

Hjärndött.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in