Igår, 17:35
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
En seriös fråga, hur få hjärnceller behövs för att ta Trump på allvar? Mongot har ett lika stort ordförråd som en 10 åring
Det är bland annat därför han tilltalar så många i USA - ett antiintellektuellt språk och begränsat ordförråd. Många amerikaner har intelligensbrist.
Citera
Igår, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Hur länge tror ni att det kommer dröja innan Trump kommer försöka upplösa Senaten och Representanthuset så ingen riksdag längre kan utgöra någon spärr för hans maktutövande?

Jag tror det kommer hända om 5 minuter.

När tror du det kommer hända?
Citera
Igår, 18:21
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej. Det gjorde du inte.

Däremot kompletterade jag med propagandan och vikten av att enas och samlas kring en syndabock:

Sådana som nämndes i texten som politiska motståndare och andra, utvalda på rasbioloigisk bas, såsom judarna.

Jag ska återkomma med mer, den stora lögnen som Trump ägnar sig kroniskt åt som agenda är bara en bråkdel ang likheter kring strategier som Hitler stod för.
Grosse Lüge är bara en.

Det blir begripligt att Trump har läst Hitlers verk som Trumps exfru sa.

Men säg mig innan du försvinner.

Är det Trump eller Hitler du vill försvara?

Jo, du bluffade och jag synade. Du saxade in ett förkortat citat från ”Mein Kampf” och försökte påskina att Hitler förordade ”den stora lögnen” som taktik. I själva kritiserade han alltså judar och marxister för att använda sig av den vilket framgick av det längre citat som jag saxade in. Där gick din trovärdighet upp i rök så det kvittar vad du försöker pådyvla Trump för tarvligheter, agitpropmupp.
Senast redigerad av Divination Igår kl. 18:24.
Citera
Igår, 18:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Jo, du bluffade och jag synade. Du saxade in ett förkortat citat från ”Mein Kampf” och försökte påskina att Hitler förordade ”den stora lögnen” som taktik. I själva kritiserade han alltså judar och marxister för att använda sig av den vilket framgick av det längre citat som jag saxade. Där gick din trovärdighet upp i rök, agitpropmupp.
Du undvek att svara på min fråga.
Vem är det du försvarar, Trump eller Hitler?

Jamen, Hahaha!
Det är väl mer än självklart att Hitler projicerar skuld på politiska motståndare och judar.
Att de minsann står för den stora lögnen.

Det är själva kärnan i antisemitism om det gäller judar specifikt.

Vad fan skiljer sig från att ständigt köra propaganda och mala angående vänstern och libtards; att gröta ihop alla i marxism som kritiserar Trump när det gäller politik och inte rasbiologi?

Inte ett jävla dugg. Det är lika onyanserat som Hitlers agenda och ang konspirationer kring det flummiga Deep state från Qanon är det föga olikt antisemitismens äldsta grund om judiskt herravälde.
Nån lurig jude som smyger runt i det fördolda...

Vidare i propagandans steg så kommer mainstream media angripas, varav det parallella tjatet om absolut yttrandefrihet är ren bs.

Trump vill styra upp media via att censurera licenser, kritisk media ska bort.
Absolut lojalitet är på agendan.

Hitler använde i huvudsak radion att styra informationen och han hade sin lojala propagandaminister.
Detta är käpprätt mot en autokrati eller mer likt Putins statsstyrda tv.
En tillvaro fylld av lojalister som tjänar "kungen".

Typ som Trump alldeles nyss hurrade över sig själv. Long live the King....
Senast redigerad av develi Igår kl. 18:46.
Citera
Igår, 18:44
Medlem
Imnshos avatar
Det är i varje fall underhållande att se alla vloggar och poddar från personer som antingen ser Donald som Satan själv, eller Gud personifierad. Det finns liksom inget mellanläge....

Underhållning har vi i dessa tider, jag bara njuter och tar en bira och lite snacks och tittar på demoniseringen eller deifieringen av Don Corceone...

Personligen har jag inga bestämda åsikter. Jag gillar att han rör om i grytan, men jag tror att han snart målat in sig i ett hörn och blir avsatt slash skjuten.

Helgonförklaras som JFK och Abbe Lincoln...
Citera
Igår, 18:48
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Du undvek att svara på min fråga.
Vem är det du försvarar, Trump eller Hitler?

Jamen, Hahaha!
Det är väl mer än självklart att Hitler projicerar skuld på politiska motståndare och judar.
Att de minsann står för den stora lögnen.

Det är själva kärnan i antisemitism om det gäller judar specifikt.

Vad fan skiljer sig från att ständigt köra propaganda och mala angående vänstern och libtards; att gröta ihop alla i marxism som kritiserar Trump när det gäller politik och inte rasbiologi?

Inte ett jävla dugg. Det är lika onyanserat som Hitlers agenda och ang konspirationer kring det flummiga Deep state från Qanon - vilket är föga olikt antisemitismens äldsta grund om judiskt herravälde.
Nån lurig jude som smyger runt i det fördolda...

Vidare i propagandans steg så kommer mainstream media angripas, varav det parallella tjatet om absolut yttrandefrihet är ren bs.

Trump vill styra upp media via att censurera licenser, kritisk media ska bort.
Absolut lojalitet är på agendan.

Hitler använde i huvudsak radion att styra informationen och han hade sin lojala propagandaminister.
Detta är käpprätt mot en autokrati eller mer likt Putins statsstyrda tv.
En tillvaro fylld av lojalister som tjänar "kungen".

Typ som Trump alldeles nyss hurrade över sig själv. Long live the King....

Du kan inte ordbajsa bort din fadäs vet du bubben. Din bluff sket sig och du hade otur att någon som var påläst avslöjade dig. Genom att du ljög om Hitler så blir inget av det du skriver om Trump relevant sen. Därför är ju din fråga besvarad redan.
Citera
Igår, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Det kommer va lugnt ett tag och det kommer se ut som en förbättring, sen vänder det.

Men ja, han kommer förfölja Kristna samt hiva fram giljotinerna. Han gillar inte mänskligheten, han tillhör dom som hatar den.

Fy fan vilken skev fantasi. Vem är din källa, Fake News CNN, Aftonhoran och diverse tokvänsterkonspirationsteorier?
Citera
Igår, 19:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Du kan inte ordbajsa bort din fadäs vet du bubben. Din bluff sket sig och du hade otur att någon som var påläst avslöjade dig. Genom att du ljög om Hitler så blir inget av det du skriver om Trump relevant sen. Därför är ju din fråga besvarad redan.
Hahaha!
Nu börjar du balla ur rejält i retoriken.

Jag undrade om du försvarar Trump eller Hitler.

Försvarar du Trump så biter du dig själv i röven för närvarande.

Det är nämligen ökänt att Hitler baserade sin agenda på Grosse Lüge som inkluderar lögner om judarna.

Grosse Lüge är en taktik som ingår i hans propagandamaskin.
Grosse Lüge är att förvränga sanningen.
Hitler la detta på judar och andra.

Sen använde han den tekniken själv och det är där du går helt vilse och fastnar i Mein Kampf som nån bokstavstrogen höna.

Ps. "Bubben" funkar dålig. Jag är en hon.
Senast redigerad av develi Igår kl. 19:05.
Citera
Igår, 19:08
Medlem
Jag har stått bakom Trump för han har en högerpolitik som jag gillar och både Bidén och Kamelen var ju helt åt helvete fel. Trump visar sig också vara åt helvete fel, så ser stora nackdelar på båda sidorna, oavsett vem som hade vunnit, men i det stora hela föredrog jag Trump.

Men nu efter vad han hållit på med senaste tiden så undrar man ju hur fan det kan bli som det blivit i USA's politik.

Man får välja mellan en senil 85 åring som vill stoppa free speech samt vill göra världen till woke (och senare Kamelen som var yngre, men lika störd) eller en Trump som inte vill backa Ukraina utan stå på Rysslands sida samt ta över Grönland och Canada med mera.

Som att välja mellan pest eller kolera. Hur kunde USA komma fram till att dessa två, tre personer var det bästa USA hade att erbjuda? USa hade nog mått mycket bra att skippa tvåparti-systemet och bli mer som andra länder som Sverige där oändligt antal partier får medverka så länge de håller sig över visst antal procents väljarstöd.
Citera
Igår, 19:39
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Hahaha!
Nu börjar du balla ur rejält i retoriken.

Jag undrade om du försvarar Trump eller Hitler.

Försvarar du Trump så biter du dig själv i röven för närvarande.

Det är nämligen ökänt att Hitler baserade sin agenda på Grosse Lüge som inkluderar lögner om judarna.

Grosse Lüge är en taktik som ingår i hans propagandamaskin.
Grosse Lüge är att förvränga sanningen.
Hitler la detta på judar och andra.

Sen använde han den tekniken själv och det är där du går helt vilse och fastnar i Mein Kampf som nån bokstavstrogen höna.

Ps. "Bubben" funkar dålig. Jag är en hon.

Du ger dig inte utan du vill fortsätta att skämma ut dig. Nu börjar du påminna om den svarte riddaren i Monty Pythons ”Holy Grail”. Vad som är ”ökänt” i dina lögnpropagandakretsar är egalt eftersom du avslöjats med att ha ljugit. Hitler baserade inget på ”den stora lögnen” utan det var vad han anklagade judarna för att göra. Hitler var ju inte på något vis först med den anklagelsen heller. Kanske har du hört talas om Martin Luthers bok ”Om judarna och deras lögner”? Du kan inte använda en lögn om Hitler och sen pådyvla även Trump den lögnen. Om du inte begriper så kan jag nog inte förklara för dig.
Citera
Igår, 19:47
Medlem
Ja visst finns det likheter. Jag kan även inkludera Putin till exempel.
Alla dessa herrar har ungefär samma personlighet.
Narcissistisk personlighetsstörning.
Den innebär att man har en grandios självbild. Man älskar beröm och tål inte kritik. Man saknar empati och lever lite i en fantasivärld.
Nu när vi har sådana personer vid makten i både Ryssland och USA så är det en väldigt farlig situation så klart. Det går inte att tala sådana personer till rätta. De skall bara vinna till varje pris oavsett kostnader i pengar och människoliv. De tycker ju att andra människors liv är ingenting värda och de själva är gudar.
Citera
Igår, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Är förvånad över att USA är så passiva.

Det Trump gör är det största hotet mot amerikansk demokrati som de skådat sedan landets bildades.
Kan inte ni trumpet-lovers istället förklara varför han älskar putler isf hela tiden komma med svarat ”men ni då” såsom barn gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in