Igår, 19:48
Medlem
HugoStieglitzs avatar
I ett avsnitt om invandring frn brittiska RCP (lnk), s pstr Khaled Malachi att illegala migranter i Frankrike smugglades in av flyktingsmugglare som backades upp av bankirer. Detta ska tydligen ha framkommit i en rapport frn Frankrikes polismyndighet. Vrt att nmna hr r att i Frankrike finns det tv polismyndigheter, dels Nationella polisen (National Police) och dels Gendarmeriet (Gendarmerie nationale). I inslaget framkom det tyvrr inte vilken av polismyndigheterna som var kllan.

Jag har skt p ntet och kunde inte hitta detta, men jag r inte heller fransktalande. r det ngon som kan franska hr eller vet mer om detta? RCP r trotskister s man fr frsts vara kllkritisk till vad just RCP pstr, men om de hnvisar till en polismyndighet s har de ju i s fall kllor.

Om det r sant att bankmaffian ligger bakom illegal migration s frklarar det ju kanske ocks varfr SD r passiva. Det finns massiva ekonomiska resurser bakom som kan anvndas fr att kpa vilka politiker som helst.
Citera
Igår, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
I ett avsnitt om invandring frn brittiska RCP (lnk), s pstr Khaled Malachi att illegala migranter i Frankrike smugglades in av flyktingsmugglare som backades upp av bankirer. Detta ska tydligen ha framkommit i en rapport frn Frankrikes polismyndighet. Vrt att nmna hr r att i Frankrike finns det tv polismyndigheter, dels Nationella polisen (National Police) och dels Gendarmeriet (Gendarmerie nationale). I inslaget framkom det tyvrr inte vilken av polismyndigheterna som var kllan.

Jag har skt p ntet och kunde inte hitta detta, men jag r inte heller fransktalande. r det ngon som kan franska hr eller vet mer om detta? RCP r trotskister s man fr frsts vara kllkritisk till vad just RCP pstr, men om de hnvisar till en polismyndighet s har de ju i s fall kllor.

Om det r sant att bankmaffian ligger bakom illegal migration s frklarar det ju kanske ocks varfr SD r passiva. Det finns massiva ekonomiska resurser bakom som kan anvndas fr att kpa vilka politiker som helst.
Det ltet lite underligt, kan finnas ngot i det.
Men att hus och markpriserna stigit otroligt mycket i alla lnder dom sista ren r lite skumt.
Priserna har frdubblats utan att inkomsterna kat lika mycket.
Det enklaste sttet att tjna pengar p r att lna ut pengar mot rnta.
Att lna ut pengar med Hus/BRFr som skerhet r ju mycket skrare n att lna ut pengar till fretag.
Speciellt om det rder bostadsbrist och det r omjligt att f en hyresrtt.
D r det knappt ngon risk att banken kommer frlora ngra pengar.
S ja, det kan kanske vara bankerna som driver p s att massinvandringen inte stoppas.
Ju fler mnniskor i Sverige, ju fler mste ta ln fr att kpa en bostad.
Citera
Igår, 20:12
Medlem
Severlohs avatar
Ja det r det, och det r bara de rikaste som tjnar p massinvandringen.
Citera
Igår, 20:37
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Invandring r business interest, ja. Att ingen begriper detta r otroligt och dettta signalerar att vi r krda.
Citera
Igår, 21:46
Moderator
Ancistruss avatar
Integration och invandring --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
Igår, 23:14
Medlem
Vad gynnar det bankmaffian egentligen?
Det enda jag kan tnka mig r att folk tar med sig guld och pengar hit. Banken fr liksom mer att lgga in i sitt konto s att sga.

Kan ni frklara vad det ger banken fr vinst nr allt i princip blir oskrare?
Citera
Igår, 23:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Det enda jag kan tnka mig r att folk tar med sig guld och pengar hit. Banken fr liksom mer att lgga in i sitt konto s att sga.

Bankers vinster kanske kar om fretags vinster kar, men har svrt att tnka mig att banker skulle engagera sig desto mer. Andra typer av fretag kanske har mer direkt nytta. Vance har nmnt det, att det r billig arbetskraft som dock str konkurrens utver att det sklart missgynnar mnniskor som bor i USA lagligt och konkurrerar om jobb till drglig ln (och framtida pension plus att personer i lglnebranscher ofta har behov att ha sjukfrskring genom anstllningsavtal som d ndvndigt ska vara vitt vl).

Snedvriden konkurrens kanske inte mnga "jobbare" upprrs s mycket ver men det tenderar vl att hlla nere lnenivn hos den som konkurrerar fast vill betala "vitt". Stora kedjor i servicebranscher som WalMart har vl konsulter anstllda vars funktion r att hjlpa anstllda att ska diverse bidrag.

Klipp frn Vance's intervju:

https://youtube.com/shorts/SVM_uZdl0...4FO9tJWebsDEt7
Citera
Idag, 03:43
Medlem
Citat:

Nya konsumenter till europa betyder att fretagen fr bygga massa infrastruktur som vgar,lgenheter och allt annat vilket gynnar bankerna.

Man hjrntvttar dom att brja betala mer med kort istllet fr kontanter s kan man dra in lite kortkpsavgifter p varje kp 24h.

Nya invnare och bara lite nya bostder betyder ocks att man manipulerar upp bostadspriserna till sjuka niver s alla som bor i landet blir lneslavar fr livet och fr ta massa digitala ln som banken skapar med ett knapptryck p datorn +kreditkort dr man kan ta extra hga kortkpsavgifter och extra hga ockrar rntor och avgifter-

Du kan ju gissa hur de 4 storbankerna i sverige tar 400 miljoner kronor av vra pengar i vinst varenda dag(efter alla utgifter)
Citera
Idag, 04:50
Medlem
Autobahn76s avatar
r illegal och massinvandring orkestrerad fr att strta vstvrlden?
Finns det ris i Kina?
Skiter bjrnar i skogen?
Sover Dolly Parton p rygg?
Har pven en lustig hatt?
Citera
Idag, 05:15
Medlem
karateyngves avatar
Citat:

Enkelt, allt som kostar pengar gynnar bankerna eftersom de skapar pengar ur tomma intet och krver terbetalning med rnta som inte skapas vid lnetillfllet.
Varenda person ska frst integreras, kostar pengar fr staten.
Sen ska personen sjlv skuldstta sig genom att ta sig in p bostadsmarknaden.
Allt blir en vinst fr bankerna.
Citera
Idag, 06:07
Medlem
karateyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Nya konsumenter till europa betyder att fretagen fr bygga massa infrastruktur som vgar,lgenheter och allt annat vilket gynnar bankerna.

Man hjrntvttar dom att brja betala mer med kort istllet fr kontanter s kan man dra in lite kortkpsavgifter p varje kp 24h.

Nya invnare och bara lite nya bostder betyder ocks att man manipulerar upp bostadspriserna till sjuka niver s alla som bor i landet blir lneslavar fr livet och fr ta massa digitala ln som banken skapar med ett knapptryck p datorn +kreditkort dr man kan ta extra hga kortkpsavgifter och extra hga ockrar rntor och avgifter-

Du kan ju gissa hur de 4 storbankerna i sverige tar 400 miljoner kronor av vra pengar i vinst varenda dag(efter alla utgifter)

+1 p den.
Tillvxt, tillvxt och lite mer tillvxt. (skuldsttning, vilket krvs eftersom pengar skapas som skuld, fr att betala av skulden s mste man ta till mer skuldsttning)
Sverige, jordens mest privat skuldsatta folk.
D behver man mer invandring fr att f mer mnniskor i skuld eftersom vi inte ka ta p oss mer skuld.

Lyssna p denna gamla klassikern nr en Bankchef ringer in till Ring P1 p den tiden det inte var genomcensurerat och frklarar.
FD Bankchef Christer Sandwall Om Hemska Banksystemet & Hur Pengar Skapas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in