Citat:
Jo det kan jag hålla med om.
Fast prostituerade anses som offer. Några kvinnor blir tvingade till prostitution men några inte. Skulle kunna länka till två i Australien som inte är offer. Finns säkert i Sverige också kvinnor som ser det som ett sätt tjäna pengar.
I Australien är det lagligt med prostitution och jag tror att kvinnor och män gillar varandra mindre där.
Kvinnor känner att de inte är någom ide att skapa kärlek med männen om de går till prostituerade.
Skulle man göra det olagligt för kvinnor vara prostituerade skulle man få dem lite mer ansvariga för att upprätthålla relationer ,mindre skilsmässor skulle bli följden.
Fast prostituerade anses som offer. Några kvinnor blir tvingade till prostitution men några inte. Skulle kunna länka till två i Australien som inte är offer. Finns säkert i Sverige också kvinnor som ser det som ett sätt tjäna pengar.
I Australien är det lagligt med prostitution och jag tror att kvinnor och män gillar varandra mindre där.
Kvinnor känner att de inte är någom ide att skapa kärlek med männen om de går till prostituerade.
Skulle man göra det olagligt för kvinnor vara prostituerade skulle man få dem lite mer ansvariga för att upprätthålla relationer ,mindre skilsmässor skulle bli följden.
Att det finns de som verkligen tvingas in i detta är ju hemskt och tyvärr förekommer det absolut.
Sedan finns det de som väljer att göra detta för att rädda upp en ekonomisk situation, för att kunna få pengar till lyxkonsumtion m.m. Sedan finns det de som gör detta som ett självskadebeteende då de mår dåligt eller ofta själva varit utsatta för något tidigare i livet. Sedan finns det säkert en andel som gör detta för att de faktiskt gillar det. Det ger dem en sexuell kick samt inkomst.
Jag tror att det är många fler som gör detta än vad gemene man tror. Om man lägger till de som säljer bilder/filmer/OF så blir det väldigt många.
Det jag tycker är lite intressant och lite synd är att man inte lägger ner någon som helst tankemöda kring den köpande parten. De målas alltid ut som kvinnohatande män som bara vill ha makten över kvinnan och köpa och förnedra dem. Själv tror jag att det är långt ifrån sanningen i väldigt många fall.
Man är bara intresserad av att måla upp kvinnan som offer och mannen som förövare. Inget annat.