Igår, 15:00
Medlem
Jag har ett köksskåp som sitter monterat några cm från väggen. sidan på det här skåpet har börjat bukta ut en aning och jag skulle vilja pressa in det lite.
Jag trodde det här skulle vara ett existerande verktyg, men tydligen finns det inget som heter expanderkloss 😅

Tänker mig något i still med en expanderbult fast i kloss format. något man kan placera mellan vägg och skål, skriva på en insexbult eller liknande och expandera klossen från säg 4cm till 5cm.
Finns det något sådant? Har sökt runt på olika namn men hittar inget bra.
Vill inte hamra in en kil där då trycket blir på så liten yta och jag riskerar att skrapa väggen.

Tacksam för förslag.
Citera
Igår, 15:04
Medlem
sommarlovs avatar
Detta kan funka!
https://www.jula.se/catalog/verktyg-...skudde-011706/
Citera
Igår, 16:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Detta kan funka!
https://www.jula.se/catalog/verktyg-...skudde-011706/

Den kan säkert funka men tror inte det är något som går att ha sittande för jämnan utan TS får nog böja ut och sen pressa in någon form av kloss eller regel på platsen.
Citera
Igår, 17:01
Medlem
borrasss avatar
Det går inte att använda karmskruv? Eller nån sån där justerbar "terassfot" ?
Citera
Igår, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Det går inte att använda karmskruv? Eller nån sån där justerbar "terassfot" ?

Karmskruv låter ju som en passande lösning åtminstone om det är trävägg.
Citera
Igår, 22:32
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av str85
Jag har ett köksskåp som sitter monterat några cm från väggen. sidan på det här skåpet har börjat bukta ut en aning och jag skulle vilja pressa in det lite.
Jag trodde det här skulle vara ett existerande verktyg, men tydligen finns det inget som heter expanderkloss 😅

Tänker mig något i still med en expanderbult fast i kloss format. något man kan placera mellan vägg och skål, skriva på en insexbult eller liknande och expandera klossen från säg 4cm till 5cm.
Finns det något sådant? Har sökt runt på olika namn men hittar inget bra.
Vill inte hamra in en kil där då trycket blir på så liten yta och jag riskerar att skrapa väggen.

Tacksam för förslag.

Pressa in med en monteringskudde, montera en passbit som är lika bred som glappet, ta bort monteringskudde, viola...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in