• 5
  • 6
2014-06-05, 11:19
Medlem
Godamonginsectss avatar
Denniskorv är väll fan inte White trash mat?? Det har vi väll alla ätit som barn eller hur?
Barnmat är det dock.

Om man käkar det lite oftare som vuxen kan jag dock hålla med om att det hamnar i WT kategorin.
Citera
2014-08-12, 04:04
Medlem
Shalashaskas avatar
Jag håller helt med om att det är barnmat mer än något annat.
Säg att du har ett barnkalas för 20 ungar så är det en bra "rätt" att bjuda på denniskorv med bröd.
Då den egentligen inte smakar någonting så kan alla barn äta den, inga kryddor osv.

Men att som vuxen äta det är helt klart bisarrt.
Citera
2014-08-12, 07:01
Medlem
Ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Denniskorv innehåller så lite kött och så mycket vatten att om den inte innehållit en större mängd potatismjöl så hade du kunnat dricka den med sugrör.
Det är väl ingenting som en vettig människa stoppar i sig, i varje fall inte enligt mig. Korv ska vara gjord av kött, inte potatis och kemikalier.

Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Det där med kemikalier tror jag du överdriver litegrann.
Korv är 100% kemikalier.

Angående Bullens korv, folk har alltid sagt att den har minst kötthalt, men om man jämför den med andra så är den väl inte så illa för att den har så mycket inälvor?

Hur mycket inälvor är det i en bullens korv?
Citera
2014-08-15, 22:36
Medlem
Iloveludas avatar
Håller med om att det är ren skit. Några förslag på vad man skall köpa istället som håller en höga kött halt och kvalitet? Priset är ganska så ovesäntligt då jag sällan grillar just korv. Däremot en massa annat.
Citera
2025-03-01, 08:36
Medlem
Har också växt upp med att Dennis korv blivit hånad bland folk i min omgivning samt att det är wt-mat.

MEN ser väldigt ofta fattiga som rika plocka på sig Dennis korv i matbutikerna. Dessutom är det Sveriges mest sålda korv. Med det sagt kan den ju inte vara så vidrig? Kom nämligen på att jag aldrig provat den eftersom det är så inpräntat att den är ”skit”.

Jag skulle vilja slå hål på myten om att det är är ett då alla samhällsklasser har käkat eller käkar korven.
Citera
2025-03-01, 10:44
Medlem
Sladdarens avatar
Denniskorven är Denniskorven. Inge fel på den utan har sin egen karaktär som jag kan förstå folk gillar ändå. Det handlar inte om kötthalt och % kött osv. Det handlar om smaken som gör Denniskorven till Denniskorven

Kanske inte alla är ute efter att allt ska vara så äkta hela tiden och så exakt.
Om det vore så jämt skulle man nog inte köpa american fake cheddar heller ..

NGREDIENSER: Svenskt gris- och nötkött (34%), vatten, potatismjöl, potatisfiber, lök, kryddor, salt, druvsocker, bindväv från gris, fett från gris, örtkryddor, kryddextrakt, blodprotein från gris och nöt, vegetabilisk buljong, antioxidationsmedel E326:E300, konserveringsmedel E261:E250, rökarom.

Den är glutenfri, den har väldigt låg kötthalt.. Nästan så att den är ett bra alternativ för dom som vill dra ner på köttmängden i sin kost men ändå få korvupplevelsen
Senast redigerad av Sladdaren 2025-03-01 kl. 10:47.
Citera
2025-03-01, 15:34
Avstängd
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Denniskorven är Denniskorven. Inge fel på den utan har sin egen karaktär som jag kan förstå folk gillar ändå. Det handlar inte om kötthalt och % kött osv. Det handlar om smaken som gör Denniskorven till Denniskorven

Kanske inte alla är ute efter att allt ska vara så äkta hela tiden och så exakt.
Om det vore så jämt skulle man nog inte köpa american fake cheddar heller ..

NGREDIENSER: Svenskt gris- och nötkött (34%), vatten, potatismjöl, potatisfiber, lök, kryddor, salt, druvsocker, bindväv från gris, fett från gris, örtkryddor, kryddextrakt, blodprotein från gris och nöt, vegetabilisk buljong, antioxidationsmedel E326:E300, konserveringsmedel E261:E250, rökarom.

Den är glutenfri, den har väldigt låg kötthalt.. Nästan så att den är ett bra alternativ för dom som vill dra ner på köttmängden i sin kost men ändå få korvupplevelsen

Ja, nästan så att det är nyttigare med mindre kött!

Låt folk äta vad dom vill, white trash? Gillar inte ordvalet, varför säger ingen blatte trash som kör med sina ruttna kebab?
Citera
2025-03-01, 16:03
Medlem
Gjorde en gång i tiden en ISO9001 revision på företaget som gjorde Dennis korv och jag har aldrig sett något vidrigare.

Äter hellre råa inälvor som inte är processade till den korven. Bon Apetit
Citera
2025-03-01, 19:28
Avstängd
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Gjorde en gång i tiden en ISO9001 revision på företaget som gjorde Dennis korv och jag har aldrig sett något vidrigare.

Äter hellre råa inälvor som inte är processade till den korven. Bon Apetit

Inälvor är nyttigt, du får i dig allt kroppen behöver!
Citera
2025-03-02, 10:59
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Ja, nästan så att det är nyttigare med mindre kött!

Låt folk äta vad dom vill, white trash? Gillar inte ordvalet, varför säger ingen blatte trash som kör med sina ruttna kebab?

Nja, man kanske kan se det som halvvegetariskt ?

Kebab blir godast när man gör den själv, men jag blir ändå ganska snabbt less på det som rätt så det kräver uppehållstid emellan. Man längtar destå oftare till en stekt köttbit eller en korvgryta eller köttgryta osv

Bara för att det är låg kötthalt i vissa processade produkter behöver inte nödvändigtvis betyda att det är onyttigt relativt högre kötthalt.
Citera
2025-03-02, 14:14
Medlem
Takpapps avatar
Tydligen ett tidlöst ämne med tanke på trådens ålder. Måste vara otroligt länge sen jag smakade på Dennis-korv. Har den förändrats genom åren? Minns inte att den smakade nåt alls, ketchup, senap och svampigt korvbröd var själva smakupplevelsen. Med nåt varmt där i mitten.

Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood

För att det blir en tautologi.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in