Igår, 21:46
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Den fullständiga bojkottningen av USA som land har börjat. Genomstruket skall man sluta använda till förmån för det som inte är genomstruket. Allt som jag skriver har jag redan genomfört i mitt egna liv. Tror folk det är genomförbart?

Lista:

Tech & IT
OS
W̶i̶n̶d̶o̶w̶s̶
Ubuntu
Pop!_OS
LinuxMint

Email
g̶m̶a̶i̶l̶
h̶o̶t̶m̶a̶i̶l̶
o̶u̶t̶l̶o̶o̶k̶
ProtonMail
TutaMail
Soverin

Mat
C̶o̶c̶a̶-̶C̶o̶l̶a̶
P̶e̶p̶s̶i̶
M̶c̶D̶o̶n̶a̶l̶d̶s̶
B̶u̶r̶g̶e̶r̶ ̶K̶i̶n̶g̶
M̶a̶r̶a̶b̶o̶u̶
Trocadero
Champis
Julmust/Påskmust
Max
Kexchoklad
Lindt

Kommer fortsätta fylla på listan allt eftersom, kan rätt enkelt i princip byta ut allt. 90% av sakerna som folk skrek om förra gången var redan borta från mitt liv så jokes on you Bra lista om man vill fortsätta dyka ner själv: https://european-alternatives.eu/
Citera
Igår, 21:54
Medlem
Du glömde visa,mastercard,amex osv ja alla kort.

+subway,seven eleven/pressbyrån,shell,tropicana,kelloggs,hellmans,apple och circle k som i princip nästan är amerikanskt där de säljer amerikanskt giftigt gmo brownies,kärleksmums osv precis som skitiga seven eleven och pushar på för coca cola osv.

Men trocadero och champis och cloetta,lindt är väl inte amerikanskägda?
Senast redigerad av Blatteman Igår kl. 22:00.
Citera
Igår, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
Den fullständiga bojkottningen av USA som land har börjat. Genomstruket skall man sluta använda till förmån för det som inte är genomstruket. Allt som jag skriver har jag redan genomfört i mitt egna liv. Tror folk det är genomförbart?

Lista:

Tech & IT
OS
W̶i̶n̶d̶o̶w̶s̶
Ubuntu
Pop!_OS
LinuxMint

Email
g̶m̶a̶i̶l̶
h̶o̶t̶m̶a̶i̶l̶
o̶u̶t̶l̶o̶o̶k̶
ProtonMail
TutaMail
Soverin

Mat
C̶o̶c̶a̶-̶C̶o̶l̶a̶
P̶e̶p̶s̶i̶
M̶c̶D̶o̶n̶a̶l̶d̶s̶
B̶u̶r̶g̶e̶r̶ ̶K̶i̶n̶g̶
M̶a̶r̶a̶b̶o̶u̶
Trocadero
Champis
Julmust/Påskmust
Max
Kexchoklad
Lindt

Kommer fortsätta fylla på listan allt eftersom, kan rätt enkelt i princip byta ut allt. 90% av sakerna som folk skrek om förra gången var redan borta från mitt liv så jokes on you Bra lista om man vill fortsätta dyka ner själv: https://european-alternatives.eu/

Varför gör du detta?
Citera
Igår, 21:59
Medlem
Läsken cuba cola ersätter coca cola.
Citera
Igår, 22:01
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Sluta bojkotta, spelar ingen som helst roll.
Citera
Igår, 22:10
Medlem
Skall man vara seriös så skall man börja med att lämna internet. Och stänga av sin mobil.
Citera
Igår, 22:13
Medlem
Jag har inte köpt särskilt många amerikanska matvaror de senaste åren, eftersom jag försöker köpa svenskt. Men det är svårare med andra produkter, t.ex. programvaror, telefoner eller Visa/Mastercard.

Har aldrig köpt en Coca-Cola i mitt liv, så vitt jag kommer ihåg. Däremot köpte jag för några år sedan Pepsi Max, idag skulle jag inte göra det. Det finns Spendrups läskedrycker på affären. Det går lika bra. Heinz ketchup och Kelloggs cornflakes köper jag inte, köper ekologiskt, Änglamark.

Men inte byter jag epost, har en massa mejl där som jag kanske behöver. Inte byter jag ut Windows heller, vet inte hur man gör och vad det blir för konsekvenser. Och Visa/Mastercard vet jag inte heller hur det skulle gå till att inte använda. Men när jag köper mat på affären använder jag Coop/Medmera-kortet.

Ibland är det klurigt, var på restaurang och skulle ha en dricka till. Kylen stod bakom disken. "En Bonaqua" sa jag, så när jag satt vid bordet läste jag på etiketten. The Coca-Cola Company stod det.
Citera
Igår, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin

Lista:

Tech & IT
OS
W̶i̶n̶d̶o̶w̶s̶
Ubuntu
Pop!_OS
LinuxMint

Email
g̶m̶a̶i̶l̶
h̶o̶t̶m̶a̶i̶l̶
o̶u̶t̶l̶o̶o̶k̶
ProtonMail
TutaMail
Soverin

Mat
C̶o̶c̶a̶-̶C̶o̶l̶a̶
P̶e̶p̶s̶i̶
M̶c̶D̶o̶n̶a̶l̶d̶s̶
B̶u̶r̶g̶e̶r̶ ̶K̶i̶n̶g̶
M̶a̶r̶a̶b̶o̶u̶
Trocadero
Champis
Julmust/Påskmust
Max
Kexchoklad
Lindt

Glöm inte internet så gör du oss andra en tjänst på köpet, eller skall du hyckla och fortsätta bruka internet?
Citera
Igår, 23:27
Medlem
Onanikrems avatar
Tror inte det är genomförbart då både VISA och MC är Amerikanskt.

Coca cola co. men visst kan man bojkotta, men läs på då de har fler märken än Coca cola, Fanta under sig
Donken, BK.
Allt som Mondelez äger. Marabou, Carlsberg, Pripps, Tuc, Philadelphia.. etc.

Max är väl svenskt? Förutom att de serverar Cola. Isf. kan du utesluta alla hamburgerhak och de fletsa restauranger.

Trocadero och Julmust är väl också svenskt? Men de använder väl glukossirap och aspartam som förmodligen kommer från US.

Mest onyttigheter som kommer från US. och de klarar man sig gott utan, men VISA MC och Windows kommer jag nog fortsätta använda ett tag till.
Citera
Igår, 23:27
Medlem
Autobahn76s avatar
Vad håller du på med?
Citera
Igår, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Sluta bojkotta, spelar ingen som helst roll.
Folk ska väl få bojkotta vilka produkter de vill och inget du behöver i fundera över.
Och ja, det spelar roll, pissbilen Tesla är ett bra exempel. Tysklands försäljning har rasat med över 70%i Februari i år jämfört med Februari ifjol! Och då har elbilsförsäljningen ökat med 30%där.
Tråkigt för dig va, vad tänker du göra åt det då'ra?
Senast redigerad av jonkebonke Igår kl. 23:43.
Citera
Idag, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overpass
Jag har inte köpt särskilt många amerikanska matvaror de senaste åren, eftersom jag försöker köpa svenskt. Men det är svårare med andra produkter, t.ex. programvaror, telefoner eller Visa/Mastercard.

Och Visa/Mastercard vet jag inte heller hur det skulle gå till att inte använda. Men när jag köper mat på affären använder jag Coop/Medmera-kortet.

Fast det är ju väldigt enkelt att bojkotta visa,mastercard även om du har kortet.

Du tar ut pengar ur bankomat så får dom inga kortköpsavgifter på varje köp du gör i butik.

Samtidigt stödjer du svenska jobb då kontanter skapar extemt mycket mer jobb åt vanligt folk.

Win win.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in