2025-04-16, 08:51
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nice, det r en bra egenskap att ha. Din osanningsdektektor signalerar inte nr du fr hra hur Joseph Smith medvetet felversatte hieroglyfer och blev pkommen av riktiga experter som kunde verstta dem med hjlp av Rosettastenen? Inget skumt dr?

Det r en vanlig myt.

Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Typiskt sektbeteende att frneka in i det sista. Du tar vl illa upp fr att jag var smart nog att inse hans lilla skit-knep om att frga om matstllen i syfte att bara utbyta kontaktuppgifter och bli vnner.

Han hade brickan och en jacka ver. Han skulle trffa en vn.

S r det. Sug p den.

Det r ingen som gr s inom kyrkan, som har en namnbricka. Allts hittar du bara p. Hade du inte nmnt namnbrickan, hade det varit mer trovrdigt.

Det enda du gr r att sprida lgner och hat.
Citera
2025-04-16, 09:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det r en vanlig myt.

S Joseph Smith har allts enligt dig INTE skrivit The book of Abraham genom att "verstta" hieroglyfer som han kpte frn Michael Chandler? Och experter som sedan tittat p samma hieroglyfer har sedan inte ENHLLIGT konstaterat att Joseph Smiths versttning r FULLSTNDIGT FELAKTIG? Det finns inte drutver bevarade anteckningar frn Joseph Smith dr han "verstter" enskilda hieroglyfer FULLSTNDIGT FELAKTIGT?

Inget av detta har hnt?
Citera
2025-04-16, 09:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Eoppoyz:
"Jag mrker direkt nr ngon far med osanning."

Ocks Eoppoyz:
"Vad sa du? En vlknd bluffmakare som lurade folk att han kunde anvnda en magisk sten fr att hitta nedgrvda skatter sger sig nu ha hittat guldpltar som innehller guds ord och har versatt dessa genom att stoppa ner dem i en hatt tillsammans med en magisk sten? Well, I'm convinced!"

Jag LSKAR mormoner
Citera
2025-04-16, 11:28
Medlem
Citat:
Satt p tget nr helt pltsligt en ung kille stter sig bredvid mig. Drefter frgar han mig om jag kan rekommendera ngra bra matstllen i staden. Han sger att han kommer frn USA och vill veta mer om staden och vr matkultur. Vldigt bra svenska pratade han ocks.

Jag sg p brickan direkt att han kom frn mormonkyrkan. Men det roliga r att nr jag nmner intressanta matstllen och matrtter s ger han falska svar i stil med "oj, det lt ju intressant, jaha OK" och sen ltsas anteckna i mobilen.

Nr han sedan ska stiga av s undrar han om jag vill fortstta hlla kontakten med honom och utbyta kontaktuppgifter. D fattade man ju att han frsker att hjrntvtta mig och f in mig i deras rrelse. Bad honom dra t helvete. Men jvlar vad dom besitter social kompetens. Det som dock gr mig oroad r om de gr mot en yngre lttpverkad individ.
Att du inte fattade att han/(de) var ute och missionerade nr du tydligt sg id-brickan
Citera
2025-04-16, 12:29
Medlem
Citat:
Det r en vanlig myt.

Finns original texterna kvar ? Jag googlade och fr fram ngot som liknar mer etruskiska/ feniciska n egyptiska hieroglyfer
Citera
2025-04-16, 14:04
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Det r en vanlig myt.

Det r ingen som gr s inom kyrkan, som har en namnbricka. Allts hittar du bara p. Hade du inte nmnt namnbrickan, hade det varit mer trovrdigt.

Det enda du gr r att sprida lgner och hat.
N och pedofili och andra oegentligheter r ocks bara hrsgen och struntprat antar jag...
Citera
2025-04-16, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Att du inte fattade att han/(de) var ute och missionerade nr du tydligt sg id-brickan
Eller s hade han vl rast och skulle plocka upp sin polare eller nt...
Citera
2025-04-16, 16:12
Medlem
Citat:
Eller s hade han vl rast och skulle plocka upp sin polare eller nt...
Tycker det lt som han planerade fr att ta rast med frgor om bra matstllen
Citera
2025-04-16, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Tycker det lt som han planerade fr att ta rast med frgor om bra matstllen
Tror inte han var srskilt intresserad av de matstllena jag nmnde. Men bra isbrytare fr att f igng ett samtal och sedan pbrja hjrntvttningen sakta men skert.
Citera
2025-04-16, 23:16
Medlem
Citat:
Tror inte han var srskilt intresserad av de matstllena jag nmnde. Men bra isbrytare fr att f igng ett samtal och sedan pbrja hjrntvttningen sakta men skert.
Du knde dig hjrntvttad ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in