Igår, 08:05
Medlem
Jag hoppas verkligen att han inte klarar sig.

En övertatuerad vakt som blir knivhuggen av en galen arab är bara en stor vinst för samhället då båda försvinner från gatorna.
Citera
Igår, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Folk som bär kniv är inte problemet, folk som missbrukar kniv och hugger människor är problemet.
Vi behöver hårdare straff för mord, mordförsök och grov misshandel.
Varför då? Utvisa dom istället.. alla vet att det är araber som håller på 😡 varför ska våra skattepengar gå åt doms uppehälle på kåken!!?? Ut med skiten bara för gott!
Citera
Igår, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyret777
Varför då? Utvisa dom istället.. alla vet att det är araber som håller på 😡 varför ska våra skattepengar gå åt doms uppehälle på kåken!!?? Ut med skiten bara för gott!
Jag förstår din frustration men vill man inte ha någon straff iallafall?. Annars kommer det bara komma hit tillbaka illegalt. Ge han 6 år och en och sedan livstids utvisning.
Citera
Igår, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyret777

Det hade ju varit en dröm för många utländska kriminella. Att de kan komma hit och begå grova brott och det enda som händer om de åker fast är att de blir utvisade/deporterade.

Hade ju vällt in ännu fler kriminella om vi hade det så slappt.

Självklart måste vi straffa grova brottslingar hårdare än bara utvisning.
Citera
Igår, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Jag hoppas verkligen att han inte klarar sig.

En övertatuerad vakt som blir knivhuggen av en galen arab är bara en stor vinst för samhället då båda försvinner från gatorna.

Såg du vad som hände?
Citera
Igår, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Kellys vakt, följde efter ner i tunnelbanan.

Har inte varit på Kellys på väldigt länge men det finns en ordningsvakt där som leker Judge Dredd, kastar ut folk som har druckit 2 öl. Nu är inte det anledning till att knivhugga någon men har man en attityd som den vakten hamnar man förr eller senare i problem.
Tycker ordningsvakter har blivit så pass spydiga att jag inte längre går ut.
Citera
Igår, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Har inte varit på Kellys på väldigt länge men det finns en ordningsvakt där som leker Judge Dredd, kastar ut folk som har druckit 2 öl. Nu är inte det anledning till att knivhugga någon men har man en attityd som den vakten hamnar man förr eller senare i problem.
Jag går inte heller på Kellys och går jag på krogen går jag oftast till ställen utan vakt eftersom jag av någon anledning inte brukar bli insläppt.
Har ingen aning om den aktuella vaktens attityd men jag bor i närheten och gillar inte att det springer runt galningar och knivar folk, vakt eller ej.
Citera
Igår, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Jag går inte heller på Kellys och går jag på krogen går jag oftast till ställen utan vakt eftersom jag av någon anledning inte brukar bli insläppt.
Har ingen aning om den aktuella vaktens attityd men jag bor i närheten och gillar inte att det springer runt galningar och knivar folk, vakt eller ej.
Samma här. Men fast i Göteborg. Vakterna går oftast på mig pågrund av jag är kortast i kompisgänget och då känner väl dem någon slags dominans…. Dem är väl bittra för dem inte nådde polisyrket…. Ingen förtjänar ju att bli knivskadad men dem gör det inte enkelt för sig pga sin kassa attityd mot gästerna.
Senast redigerad av Backadalen Igår kl. 15:34.
Citera
Igår, 15:51
Medlem
Citat:

Ingen normal människa går runt med en kniv på Söder en söndag, hamnar i bråk med vakter och sedan knivhugger en vakt. Det är ett stört beteende och skulden ligger helt och hållet på den som utförde dådet.

Angående de två vakterna som jobbade den kvällen så tycker jag att de båda är rätt schyssta. Den ena av dem, han som jag tror är den som blev knivhuggen är rätt social. Han brukar snacka med stammisar, osv. Jag har själv blivit nekad kanske 1, 2 gånger av dem men aldrig tagit det personligt. Normala människor accepterar ett nej och ser ingen poäng med att bråka med vakter. Man går vidare.

En del människor klarar dock inte att bli avvisade. Det slår slint. Tyvärr verkar det som att det är det som hände den här gången...
Citera
Igår, 16:01
Medlem
Citat:
Jag vet vilken vakt du menar, han är genomvidrig tyvärr
Senast redigerad av phillyluke Igår kl. 16:03. Anledning: Blir för uppenbart om min identitet
Citera
Igår, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phillyluke
Jag vet vilken vakt du menar, han är genomvidrig tyvärr

Intressant, tror även han brukar stå på snaps, åtminstone gjorde han det tidigare. Tror han har Balkan bakgrund men kan ha fel.
Citera
Igår, 17:42
Medlem
Citat:
Intressant, tror även han brukar stå på snaps, åtminstone gjorde han det tidigare. Tror han har Balkan bakgrund men kan ha fel.

Mr tattoo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in