• 1
  • 2
Igår, 17:22
Medlem
Jag har bott i mitt hus i strax ett r och i huset ingr det en tvttmaskin. Det r sdan lyx att varje gng jag tit jag skjutsar in tallrikar, glas, bestick och diverse annat rtt in i maskinen. Aldrig frut i mina tidigare hem har denna funnits, jag har ftt hand diska och jag hatar det! Problem nu r att jag p denna korta tid blivit av med skert 10 tallrikar och cirka 5 glas som gtt snder under sjlva diskningen.

Jag ringde Electrolux kundservice och dem sa att jag frmodligen stller in fel, men jag har provet stlla tallrikar p alla mjliga stt och nd gr dem snder ofta.

Jag har skt p Google och aldrig hittat att detta r ett problem, vad fan r det fr diskmaskin jag rkar ut fr?! Den ingick i huset och r nog fyra fem r s jag kan inte byta den, och har inte rd med ny utan vill att denna ska fungera.

Har ngon annan haft problem? Kan man stlla in styrka ngon stans, kanske en mild disk? Bruksanvisning finns inte
Citera
Igår, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin
Har ngon annan haft problem? Kan man stlla in styrka ngon stans, kanske en mild disk? Bruksanvisning finns inte
Klart att det finns bruksanvisning. Tror aldrig jag sttt p ngot elektriskt som inte har det.

Det enda som rr sig i en diskmaskin r en eller tv armar som snurrar runt av vattentrycket och spolar vatten p disken. Om du placerar ngot dr armarna vill snurra s, kan saker krossas.

Gllande styrka s finns det troligen olika diskprogram, eller i alla fall olika temperaturer du kan vlja mellan. Mjligen att fr hg temperatur kan frstra skrt porslin.

Eller r det s enkelt som att det r en tvttmaskin du har?
Citera
Igår, 17:44
Medlem
penisavunds avatar
Testa att skaffa en Diskmaskin. Tvttmaskinen r till fr klder.
Gissar att du inte r av nordisk hrkomst?!
Citera
Igår, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Klart att det finns bruksanvisning. Tror aldrig jag sttt p ngot elektriskt som inte har det.

Det enda som rr sig i en diskmaskin r en eller tv armar som snurrar runt av vattentrycket och spolar vatten p disken. Om du placerar ngot dr armarna vill snurra s, kan saker krossas.

Gllande styrka s finns det troligen olika diskprogram, eller i alla fall olika temperaturer du kan vlja mellan. Mjligen att fr hg temperatur kan frstra skrt porslin.

Eller r det s enkelt som att det r en tvttmaskin du har?

Ja det finns vl en bruksanvisning ngon stans i vrlden men inte hos mig! Det var s jag mena

Jag har ganska billigt tligt porslin frn Ikea, inte sdant fint och mtligt. Jag har krt det mesta p pots and pans fr den r varmast och d blir det renast tnkte jag, men kanske ska testa dem andra.

Tack fr snabba svar!
Citera
Igår, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penisavund

Det r SJLVKLART en diskmaskin jag pratar om, inte tvttmaskin.
Citera
Igår, 17:53
Medlem
Citat:
Ja det finns vl en bruksanvisning ngon stans i vrlden men inte hos mig! Det var s jag mena
Uppenbart har du tillgng till Internet. Har du testat att googla? Det kryllar av sidor som lgger ut bruksanvisningar till allt och mer drtill.

Fr ngra r sedan hittade vi en sak i en slktings frrd som vi absolut inte kunde frst vad det var. Hittade ngon kombination av bokstver och siffror som jag sedan skte p. S nu vet vi att det r en elektrisk skotork. Och hur den fungerar.
Senast redigerad av Stiffinger Igår kl. 18:12.
Citera
Igår, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Uppenbart har du tillgng till Internet. Har du testat att googla? Det kryllar av sidor som lgger ut bruksanvisningar till allt och mer drtill.

Citat:
Aldrig varit med om ngon elektrisk apparat dr du inte hittar bruksanvisningen p ntet. Svida den inte r extremt gammal och lderdomlig.

Jag hade inte verlevt annars. Mste lsa bruksanvisningen om och om igen. Tillhr definitivt inte de som bara lugnt betraktar en teknisk apparatur och rknar ut hur de fungerar tyvrr.
Citera
Igår, 18:06
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisavund
Hahaha, jag kan se TS sa in tallrikar och grytor och dricksglas i tvttmaskinen och stta den p fullt program. Kras, krasch, skrammel, ut kommer bara skrvor.
Citera
Igår, 18:08
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Det r SJLVKLART en diskmaskin jag pratar om, inte tvttmaskin.
Du skrev faktiskt tvttmaskin.

Citat:
Jag har bott i mitt hus i strax ett r och i huset ingr det en tvttmaskin. Det r sdan lyx att varje gng jag tit jag skjutsar in tallrikar, glas, bestick och diverse annat rtt in i maskinen.
Citera
Igår, 18:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag har bott i mitt hus i strax ett r och i huset ingr det en tvttmaskin. Det r sdan lyx att varje gng jag tit jag skjutsar in tallrikar, glas, bestick och diverse annat rtt in i maskinen. Aldrig frut i mina tidigare hem har denna funnits, jag har ftt hand diska och jag hatar det! Problem nu r att jag p denna korta tid blivit av med skert 10 tallrikar och cirka 5 glas som gtt snder under sjlva diskningen.

Jag ringde Electrolux kundservice och dem sa att jag frmodligen stller in fel, men jag har provet stlla tallrikar p alla mjliga stt och nd gr dem snder ofta.

Jag har skt p Google och aldrig hittat att detta r ett problem, vad fan r det fr diskmaskin jag rkar ut fr?! Den ingick i huset och r nog fyra fem r s jag kan inte byta den, och har inte rd med ny utan vill att denna ska fungera.

Nr det gller diskmaskiner som r 4-5 r gamla och ven det dubbla s finns garanterat manualen p ntet. Det r bara att ska p modellbeteckning.
Citera
Igår, 18:12
Medlem
sebastian66s avatar
Det lter vldigt ovanligt mste jag faktiskt sga. I alla diskmaskinen brukar man stlla tallrikarna stende. Jag misstnker att du stllde ner alla tallrikar lngst ner.
Om du tittar upp i taket p tvttmaskinen. S kanske du har redan ringar som sprutar ut vatten och diskmedel fr att diska din tvtt.
Det kanske r s att du har ovanliga tallrikar som r vldigt hga.
Annars ser jag att det r vldigt konstigt att dina tallrikar ska g snder.
Citera
Igår, 18:14
Medlem
Vit-Brandbils avatar
TS kanske kan ringa mamma s kanske hon kan bertta hur man stller i tallrikar och bestick i en diskmaskin utan att de gr snder.

Om inte mamma kan svara s testa googla efter manualen, den finns dr ute i cyberrymden, jag lovar.

Fyll grna diskmaskinen som du brukar, ta en bild men vagnarna utdragna s man ser hur du packat s kan vi andra med kunskapen bertta vad du gr fr fel.
Senast redigerad av Vit-Brandbil Igår kl. 18:17.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in