• 1
  • 2
Idag, 00:26
Medlem
"75-årige Lars Almén vill slå Guinness världsrekordsboks rekord i armhävningar på en minut (84)".

Han gjorde 90. Imponerande att han överhuvudtaget kan röra på sig vid den åldern, men jag skulle hellre se att han gjorde EN korrekt armhävning än 90 såna som han gjorde.

Vad säger ni? Har han slagit rekordet? Kommer Guinness att godkänna detta?

https://www.tv4play.se/korthet/10bd9...rakna?panelId=
Citera
Idag, 00:31
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Det där räknas ju inte
Citera
Idag, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
"75-årige Lars Almén vill slå Guinness världsrekordsboks rekord i armhävningar på en minut (84)".

Han gjorde 90. Imponerande att han överhuvudtaget kan röra på sig vid den åldern, men jag skulle hellre se att han gjorde EN korrekt armhävning än 90 såna som han gjorde.

Vad säger ni? Har han slagit rekordet? Kommer Guinness att godkänna detta?

https://www.tv4play.se/korthet/10bd9...rakna?panelId=

Imponerande. Däremot är världsrekordet 199 på 1 minut.

Källa:

Citat:

Härligt att TV4 inte kan fakta granska själva. Men kritiserar andra.
Senast redigerad av sweetcrypto Idag kl. 00:40.
Citera
Idag, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto

Härligt att TV4 inte kan fakta granska själva. Men kritiserar andra.

Ja, och förvånande att man kan missta 84 för 199. Det är ju ganska stor skillnad.
Senast redigerad av Mustellaminuta Idag kl. 00:55.
Citera
Idag, 01:05
Medlem
snillet_1s avatar
Rent trams ju.

Det mest imponerande jag har sett i den vägen är den här brittiske soldaten(?) som kör tio rundor "Bring Sally Up". Han håller på i en halvtimme:

https://www.youtube.com/watch?v=TsWO...JoeChristopher
Citera
Idag, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Ja, och förvånande att man kan missta 84 för 199. Det är ju ganska stor skillnad.

Kan det vara detta rekordet de slagit på?

Citat:
https://www.guinnessworldrecords.com...minute-male-ss

Det är ju en indisk T-rex. som gjort 84 armhävningar i "SS kategorin". Ett rekord satt för personer med fysiska nedsättningar, man får tex. inte vara över 147.32 cm lång. Men kul att en 75 årig man kan göra fler armhävningar än en kortvuxen under 30 år.
Senast redigerad av sweetcrypto Idag kl. 01:14.
Citera
Idag, 01:24
Medlem
Citat:
Kan det vara detta rekordet de slagit på?

Det är ju en indisk T-rex. som gjort 84 armhävningar i "SS kategorin". Ett rekord satt för personer med fysiska nedsättningar, man får tex. inte vara över 147.32 cm lång. Men kul att en 75 årig man kan göra fler armhävningar än en kortvuxen under 30 år.

Ja det låter troligt. Konstigt att de missat det där med längden...
Citera
Idag, 01:32
Medlem
Citat:
Det blir alltså 3.3 armhävningar per sekund. Försökte hitta en video men allt jag kunde hitta var någon som klarade 76 stycken. Undrar hur dom där 199 utfördes i själva verket?
Citera
Idag, 01:50
Medlem
hockexs avatar
Han ser ut att vara i bra form ändå, men det där är ju typiska ego-armhävningar som folk gör när de vill skryta om sin höga siffra.

Inte en chans att de där kan räknas officiellt
Citera
Idag, 01:51
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Det där räknas ju inte
Ha han kunde ju lika gärna stått på knäna också om det ska gå till så
Men han ska ha en klapp på axeln för att ens orka, en annan får väl va glad om man kommer ur sängen vid samma ålder
Citera
Idag, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Det blir alltså 3.3 armhävningar per sekund. Försökte hitta en video men allt jag kunde hitta var någon som klarade 76 stycken. Undrar hur dom där 199 utfördes i själva verket?

Jo det var väl det som var problemet alldeles för svårt att kontrollera, så de satte stop för att publicera alla dessa försök till "rekord". Däremot finns ett rekord med "knuckle push-ups" listat från 2024, 136st på 1 minut, four finger push-ups, 100st på 1 minut och massa andra galna grejer.

Personligen kan jag mycket väl tänka mig att det är fullt möjligt för en tränad person att göra 140st på 60s. Men 199 nja, tveksamt, då känns det lite som att de är grovt dopade eller något.
Senast redigerad av sweetcrypto Idag kl. 02:23.
Citera
Idag, 03:31
Medlem
HobbyHitlers avatar
Vet inte om det där var parkinsonskakningar eller vad fan det var jag just såg, men det såg inte ut som armhävningar i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in