• 1
  • 2
Idag, 01:32
Medlem
Jag har OCD... Så när jag går ut och har kontaminerats som det heter, rört vid saker som andra har rört vid, handtag, suttit mig på stolar i kollektivtrafiken osv osv, så måste jag duscha extra speciellt när jag kommer hem.

Ibland kör först med YES diskmedel, sen sköljer jag av och kör med vanligt duschkräm över kroppen.

Min fråga är kan YES hjälpa här, tar den bort skiten eller hjälper den inte mot just vår kropp för att den är till för annat? Jag upplever att den hjälper.

Låter fucked up jag vet, men jag har grova OCD problem.
Citera
Idag, 01:44
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Eftersom ocd är en psykisk sjukdom så är det ju sinnessjukt att ta yes på kroppen.
Du kommer få allvarliga hud problem om du fortsätter.
Citera
Idag, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Eftersom ocd är en psykisk sjukdom så är det ju sinnessjukt att ta yes på kroppen.
Du kommer få allvarliga hud problem om du fortsätter.
Jag vet
Men det är inte så ofta jag går ut

Börjar själv bli riktigt less på den här situationen funderar på att få sån professionell hjälp på ocd-mottagning
Citera
Idag, 02:14
Medlem
Definiera “skit”..
Citera
Idag, 02:23
Medlem
mikkelbergs avatar
Yes är "otäckt" effektivt som diskmedel, får ångest när jag använder det. Lagliga grejor inuti?

Var försiktig. vad du än hittar på.
Citera
Idag, 02:48
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meldemilb
Jag har OCD... Så när jag går ut och har kontaminerats som det heter, rört vid saker som andra har rört vid, handtag, suttit mig på stolar i kollektivtrafiken osv osv, så måste jag duscha extra speciellt när jag kommer hem.

Ibland kör först med YES diskmedel, sen sköljer jag av och kör med vanligt duschkräm över kroppen.

Min fråga är kan YES hjälpa här, tar den bort skiten eller hjälper den inte mot just vår kropp för att den är till för annat? Jag upplever att den hjälper.

Det låter jobbigt. Du kan nog vara lugn. Diskmedel på kroppen kommer du att klara av. Men undvik att få det i ögonen eller dricka det.

Eftersom jag vet att du funderar på att skaffa dig en högre utbildning:
(FB) Blir det svårt eller omöjligt att klara av en teknisk utbildning med dålig matte?
Mitt förslag är att du skippar teknisk fysik. Kemi är något för dig.
Men även den utbildningen kräver mer än att ha 'flyt' i Matte 2.

Du kommer att få lära dig mycket. Till exempel, klorin dödar mycket skit. Ska dock absolut inte användas på kroppen!
Senast redigerad av Drooid Idag kl. 02:52.
Citera
Idag, 03:09
Medlem
Antivalents avatar
Du måste lära dig exponeras för bakterier. Den hjälp du får är KBT med exponeringsterapi. Att ta handdiskmedel på kroppen är absurdt och hjälper inte.

Mind over matter, du kommer inte dö för att du tagit i ett dörrhandtag.
Citera
Idag, 05:17
Medlem
Citat:

Vore det inte bättre att ta itu med dina problem?

Vad gäller din fråga så är det ju rätt tveksamt om det är relevant för dig huruvida den gör det eftersom din OCD ju inte grundar sig i det rationella. Det är ju inte så att det finns något egentligt behov att duscha av dig varje gång du "exponerats",
Citera
Idag, 05:37
Medlem
zombie-nations avatar
Varför gör du som sjukdomen säger? Det kommer bara att bli värre tills du inte kan ta i något. Känslan av kontaminering har inget med baciller att göra, det är din känsla som fått psykos och påstår att ofarliga saker är dödliga.
Citera
Idag, 06:03
Medlem
Citat:
Jag vet
Men det är inte så ofta jag går ut

Börjar själv bli riktigt less på den här situationen funderar på att få sån professionell hjälp på ocd-mottagning

Du kommer nog tacka dig själv 10000gånger om du söker hjälp. Så gör det.

Och vänta fan inte. Gör det NU. Direkt när du löser detta
Citera
Idag, 06:15
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:

Diskmedel är inte bakteriedödande, nej. Finns en duschtvål som heter Hibiscrub på apoteken som är det. Men att duscha dagligen med den är ingen bra idé eftersom det rubbar bakteriefloran. Räcker det inte om du tvättar händerna antibakteriellt när du varit ute och rört vid saker? I så fall finns handtvål från Dettol.
Senast redigerad av MarcoStar Idag kl. 06:21.
Citera
Idag, 07:15
Medlem
Citat:
Det ÄR fucked up! Sök hjälp istället för att mata hjärnspökena!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in