Citat:
Ursprungligen postat av
CV-Senior
De som vill flytta gör det nog mest p g a klimatet.
Sydeuropa är ju inte mindre krångligt med byråkrati eller har lägre brottslighet. Vilka länder är aktuella? Portugal, Spanien, inkl Kanarieöarna, Italien... latinsk byråkrati och korruption.
Själv bor jag stora delar utomlands, mest p g a klimatet men även för äventyret skull. Här är brottslighet och korruption högre, kulturen och språket är utmanande och kvinnorna vackra.
Vill man fly brottslighet och är svensk så är det nog bättre att fly till en småstad i Sverige.
Även småstäderna i Sverige idag är redan infekterade av invandringen och deras kriminalitet.
Så man tror att man ska kunna flyga så vet jag inte riktigt var någonstans då får det väl bli någonstans i Norrbotten.
Jag håller med ovanstående kille som beskrev att det finns en faktiskt egentligen inte någon fördel alls längre med Sverige.
Också utflyttad sedan 10 år.
För min del var det arbete samt invandringen som gjorde jag fick nog. 2015 när Sverige öppnade upp gränserna och det strömmade in folk som sedan tog över jobben myndigheter polisen med mera så tänkte jag låt skiten förfalla.
Förvånar mig inte att pensionärerna vill flytta för varför stanna kvar i ett land som helst vill se dem döda så det kan flytta in negrer i deras bostäder?