Igår, 15:30
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CV-Senior
De som vill flytta gör det nog mest p g a klimatet.
Sydeuropa är ju inte mindre krångligt med byråkrati eller har lägre brottslighet. Vilka länder är aktuella? Portugal, Spanien, inkl Kanarieöarna, Italien... latinsk byråkrati och korruption.

Själv bor jag stora delar utomlands, mest p g a klimatet men även för äventyret skull. Här är brottslighet och korruption högre, kulturen och språket är utmanande och kvinnorna vackra.

Vill man fly brottslighet och är svensk så är det nog bättre att fly till en småstad i Sverige.

Även småstäderna i Sverige idag är redan infekterade av invandringen och deras kriminalitet.
Så man tror att man ska kunna flyga så vet jag inte riktigt var någonstans då får det väl bli någonstans i Norrbotten.

Jag håller med ovanstående kille som beskrev att det finns en faktiskt egentligen inte någon fördel alls längre med Sverige.
Också utflyttad sedan 10 år.
För min del var det arbete samt invandringen som gjorde jag fick nog. 2015 när Sverige öppnade upp gränserna och det strömmade in folk som sedan tog över jobben myndigheter polisen med mera så tänkte jag låt skiten förfalla.

Förvånar mig inte att pensionärerna vill flytta för varför stanna kvar i ett land som helst vill se dem döda så det kan flytta in negrer i deras bostäder?
Citera
Igår, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Sverige är dödsdömt så det är korkat att stanna här om man har möjligheten att flytta utomlands.

Det Sverige är nu kommer ni Kent Ekeroth typers mönsterländer i forna Warsawapaktländer vara om 25 år ge och ta.

Spelar ingen roll hur mycket ni flyr med svansen mellan benen. Idiokratin ni föröker undvika men som ni egentligen förtjänar att leva i själva kommer alltid ikapp er ändå.
Citera
Igår, 16:06
Medlem
Sickmyducks avatar
Detta gäller ju pensionärer. Inget nytt att pensionärer i norra Europa flyttar till södra Europa. Halva Spanien är väl britter, svenskar osv.
Citera
Idag, 01:30
Medlem
Majoriteten svenskar vill lämna landet

Detta måste var det dåligt betyg inte bara för regeringen utan hela riksdagen.

https://www.friatider.se/majoritet-a...l-lamna-landet

Vädret, inflationen och kriminaliteten anges som orsak.

Detta är ett europeiskt fenoment.

Verkar som att Jimmys vurmande om Sverige inte biter på svenska folket.

Är detta Vilhem Mobergs Utvandrarna 2,0 vi ser?
Citera
Idag, 02:06
Medlem
Malapagoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan

Stanna här för vad?
Massa sandapor i slöja överallt, gängkriminalitet, homosexuella överallt, palestinavurmare överallt, du hör knappt svenska språket längre på gator och torg. Höga skatter som går till ingenting.

Ganska logiskt att folk vill flytta.
Citera
Idag, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Stanna här för vad?
Massa sandapor i slöja överallt, gängkriminalitet, homosexuella överallt, palestinavurmare överallt, du hör knappt svenska språket längre på gator och torg. Höga skatter som går till ingenting.

Ganska logiskt att folk vill flytta.
Majoritetet drar för värmen enligt artikeln.
Men hur ska man bevara Sverige svenskt om alla drar?
Iochförsej svenskar är germaner och Sverige tillhör samerna
Citera
Idag, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://samnytt.nu/manga-svenskar-vi...tetens-sverige

[b]

Man fattar direkt..De som går i pension vill slippa dagens Sverige. Who can blame them?
Hur kan man locka tillbaks svenskarna?

Frågan är förstås var i världen man kan bo? Världen är inte lika säker längre.
Citera
Idag, 03:06
Medlem
buzzkillers avatar
Citat:
Iochförsej svenskar är germaner och Sverige tillhör samerna
Germaner härstammar från södra Sverige och Sverige tillhör inte samerna utan samerna tillhör Sverige. Sverige, som du säkert vet, har sitt ursprung i Götaland och Svealand.

On topic; att man skulle lämna för värmen är bara ett svepskäl. Det är givet att man drar pågrund av alla muslimer, men det törs man inte säga för då blir man kallad rasist, nazist och hela faderullan.
Citera
Idag, 03:09
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Måste man det? Varför är det ett uttalat mål? Är det inte bättre att folk bor där de vill, om så bara för det behagligare klimatet?

Jag har inga intentioner att bli gammal i Sverige. Som artikeln säger så lockar Spanien. Kanarieöarna. Fantastiskt klimat, varierad natur och en lite mer laidback livsstil jämfört med ryggstyva Jante-Sverige.
Citera
Idag, 03:12
Medlem
Drooids avatar
Citat:

Du postar en länk till en extremt tendentiös artikel av Friatider!

Här är länken till underlaget de använde för att koka ihop sin artikel:

Hälften av svenskarna vill pensionera sig utomlands
https://news.cision.com/se/movestic/...lands,c4135268
Citat:
Varannan svensk vill pensionera sig utomlands och det är främst sol och värme som drar. Det visar en ny undersökning genomförd av Kantar på uppdrag av Movestic.

I undersökningen där ca 2000 svenskar fått frågan ”Skulle du, som pensionär, vilja bosätta dig utomlands hela eller delar av året och i så fall var?” svarar 51 procent att de vill flytta utomlands, 13 procent anger att de är osäkra, medan 36 procent vill stanna i Sverige.

Både du och Fria tider måste höja nivån.
Citera
Idag, 03:39
Medlem
Tavastehuss avatar
Det är illa på flera vis, bl a för att pensionspengarna inte spenderas i Sverige utan rinner iväg utomlands.

Det förut omtalade ”trista” med Sverige såsom låg korruption, låg brottslighet, hög tillit och ”ordning och reda” hade varit guld att ha just nu.

Det enda positiva jag ser är att vissa drivna européer fattat tycke för svensk landsbygd och bosätter sig där för att leva i samklang med naturen. Finns en del YouTubers av denna sort som gör bra reklam för Sverige. Men Sveriges dåliga rykte kanske hinner ifatt även denna trend till slut.
Citera
Idag, 04:47
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Who can blame them?

Är det inte ungefär de som blir pensionärer nu (plus-minus ett antal år) som bidragit till att landet ser ut som det gör? Jag tänker att det finns en viss ironi i hela situationen. De proklamerade X, byggde mot X, och vill nu fly från X. Nåjo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in