2009-09-11, 10:48
Medlem
sg att jag har en strng "kalles plnbok: 400" hur gr jag fr att bara plocka ut den info som kommer efter ": "(dvs kolon mellanslag)?
Citera
2009-09-11, 10:55
Medlem
superkorvens avatar
Gissar att du kan testa med att google p python substring.
Citera
2009-09-11, 11:21
Medlem
ok en till frga bara. jag har en lista som jag skickar med till en funktion typ s hr:

y = function(list)

i funktionen gr den igenom ngra steg som tillslut appenderar ett vrde till listan. Blir listan global ifall jag inte skickar tillbaka den (och sedan lser den utanfr funktionen) eller kan jag lta det vara som det r?
Citera
2009-09-11, 12:13
Medlem
Rotmosrullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbildoed
ok en till frga bara. jag har en lista som jag skickar med till en funktion typ s hr:

y = function(list)

i funktionen gr den igenom ngra steg som tillslut appenderar ett vrde till listan. Blir listan global ifall jag inte skickar tillbaka den (och sedan lser den utanfr funktionen) eller kan jag lta det vara som det r?

Listan skickas som en referens till funktionen s alla ndringar du gr p listan i funktionen pverkar ven listan som du skickade med som argument.
Citera
2009-09-11, 15:43
Medlem
ok den fungerar som en pekare med andra ord?
Citera
2009-09-11, 16:34
Medlem
Rotmosrullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbildoed
ok den fungerar som en pekare med andra ord?

Kan man vl sga
Citera
2009-09-11, 16:38
Medlem
du kan inte hjlpa mig med det jag skrev i den andra trden? Dvs hur jag kommer t attributen frn instanserna i en lista.

T:ex Ifall jag vill sortera och skriva ut fallande efter pris frn bilar[] som innehller instanser av klassen bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in