2009-09-11, 17:29
Medlem
Hej jag är en kille på 19 år snart 20 som bor i stockholm. Jag tittar på att flytta hemmifrån och har hittat en perfekt bostadsrätt för mig. Men då måste jag ta ett lån. Frågan är vilket lån som är best att ta och om det finns någon chans att jag får ta ett lån. Jag har ett heltids tjänst på ett telemarketing företag. Att kunna överleva vet jag inte är några problem alls eftersom jag har en annan inkomst också.

tack för alla svar
Citera
2009-09-11, 18:04
Medlem
T_Sands avatar
Du går till banken. Förklarar att du har den och den inkomsten. Att du har sparkonto där och där. Eventuellt borgenspersoner.

"Hur mycket kan jag få låna till en bostadsrätt?"

Sen kollar dom upp ditt lånetak. Och ringer dig inom några dagar.
Citera
2009-09-11, 18:14
Medlem
vad som är viktigast för dig är hur hög fast vit inkomst du har, inga ackord alltså...
nummer 2 är ju såklart insatsen med stockholmspriser alltså minst 50000:- nummer 3 är tex om du har bil och sånt baserat på dessa kommer dom ge dig ett lånetak och det som främst styr är inkomst och kontantinsats...
Citera
2009-09-12, 16:58
Medlem
okey, men finns det någon bank som är speciellt snälla mot ungdomar? jag har nordea nu är det störst chans att de kommer ge mig ett lån?
Citera
2009-09-12, 20:19
Medlem
Generellt kan man väl säga att banker med högre ränta är snällare! Dvs ska du kolla efter de bankerna som gör reklam för att du kan få lån trots fogden och annat besvär. Tror bluestep är en sådan bank?
Citera
2009-09-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.M
Generellt kan man väl säga att banker med högre ränta är snällare! Dvs ska du kolla efter de bankerna som gör reklam för att du kan få lån trots fogden och annat besvär. Tror bluestep är en sådan bank?
Fy dig.

Lobbar du för Strixmedia eller? Vill du ha nya deltagare till programmet lyxfällan?!
Citera
2009-09-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankelius
Fy dig.

Lobbar du för Strixmedia eller? Vill du ha nya deltagare till programmet lyxfällan?!

Haha ja varför inte lyxfällan är underhållande!
Citera
2009-09-14, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mareng06
Hej jag är en kille på 19 år snart 20 som bor i stockholm. Jag tittar på att flytta hemmifrån och har hittat en perfekt bostadsrätt för mig. Men då måste jag ta ett lån. Frågan är vilket lån som är best att ta och om det finns någon chans att jag får ta ett lån. Jag har ett heltids tjänst på ett telemarketing företag. Att kunna överleva vet jag inte är några problem alls eftersom jag har en annan inkomst också.

tack för alla svar
Hur mycket pratar vi om? Bostadsrätt i Stockholm låter inte billigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in