Min sista fråga blev ej komplett. Jag funderade lite över hur lång tid det tar att blanda chipsen så där snyggt som 50% gör. 1h? Blev impad först men sen när jag såg att alla gjorde det blev jag fundersam... Svårt att öva hemma utan marker och man ville ju inte sitta framför alla andra och göra det
Citat:
Vitsen med add-ons är väl egentligen inte att köpa sig ikapp de andra (det kan du inte om alla utnyttjar sin add-on) utan snarare att ge dig lite mer "luft" mellan din stack och mörkarna. Om du bättrar på din stack köper du dig tid innan mörkarna nafsar dig i arslet igen.
Jo det låter vettigt. Personligen tycker jag att mörkarna kunde gått upp långsammare och skippa rebuys och addons. Skumt med obegränsade rebuys i finalen. Där kan man ju med lätthet bränna ett antal tusen, eftersom det är NL. I limit turnering är det väl knappast värt att rebuya mer en 1 gång, eller?
Jag kanske kommer och tittar på finalen men något spel blir det inte.
Vet någon om en trefaldig nordisk mästare? En påstog sig vara det igår. Efter att han åkt ut halade han upp 5 papp och började spela black jack. Den giv jag såg spelade han f ö fel i också