2015-07-31, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Alla läkare är ju olika - men jag skulle ha mycket svårt att se att du skulle få benso utskrivet pga fjärilar i magen inför nytt jobb.

Benso brukar vara det sista de tar till när man har gått igenom alla de värdelösa preparaten först, lergigan, propavan osv.

Men har du tur kanske du får 5mg sobril eller nått.

Varför skulle läkaren ge en propavan före benso mot ångest?
Citera
2015-07-31, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Varför skulle läkaren ge en propavan före benso mot ångest?
My bad. Jag blandade ihop alla de "värdelösa" antihistamin pillren. Men jag tror andemeningen i mitt inlägg gick fram.
Citera
2015-09-03, 04:14
Medlem
Hauses avatar
Fick idag 25st 5mg Oxascand utskrivet och ska ta en till två piller vid behov mot sömnproblem. Jag visste att det var en svag benso, så jag började med 4 direkt. Nu har jag tagit 15st oxascand under en 8 timmar och känner ingen lugnande effekt alls.

Till min fråga:

Hur länge bör jag vänta innan jag kontaktar läkaren och säger att de inte funkar? Jag har inga dokumenterade missbruksproblem.
Citera
2015-09-10, 10:22
Bannlyst
Flera faktorer som spelar in.
1 Vilken "journalhistoria" du har, vilken karaktär dina problem är av dvs.
2 Om du har något känt missbruk som är dokumenterat.
3 Hur du pratar, är du verbalt begåvad är det ett stort plus.
4 Kanske den viktigaste faktoren - läkaren. Skiljer sig markant mellan läkare, vissa är "frikostiga" medan andra är anti bensodiazepiner.

I slutändan beror det sålunda dessvärre på läkaren... Jag har för övrigt vart mest genuin när jag fått xanor och flunitrapezam utskrivet, förvisso överdrivit, vilket man dessvärre måste göra då de inte agerar annars.

Du måste ha bra mot och för argument till varför du vill ha preparatet utskrivet. Tex" Jag är medveten om att detta är beroendeframkallande och kan ge diverse biverkningar, bla bla, men även betona vilken betydelse det skulle ha för dig(positivt alltså).

Somliga säger att det är en tabbe att berätta till läkaren i fråga att man är påläst på bensodiazepiner, skulle snarare säga motsatsen. I alla fall för mig, läkarna tycker nog att det är naturligt faktiskt att patienten i fråga i "söker" upp mediciner på nätet när denne mår dåligt, det är naturligt. Vem har inte gjort det?
Senast redigerad av livadadiva 2015-09-10 kl. 11:09. Anledning: Tillägg i texten
Citera
2015-09-10, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hause
Fick idag 25st 5mg Oxascand utskrivet och ska ta en till två piller vid behov mot sömnproblem. Jag visste att det var en svag benso, så jag började med 4 direkt. Nu har jag tagit 15st oxascand under en 8 timmar och känner ingen lugnande effekt alls.

Till min fråga:

Hur länge bör jag vänta innan jag kontaktar läkaren och säger att de inte funkar? Jag har inga dokumenterade missbruksproblem.

Käkar du någon annan medicin vid sidan av som kan ge ökad ångest? Om , skyll på att ångest ökat kraftigt, nästintill outhärdlig pga den. Annars, vänta i tre dagar, säg helt som det är, överdramatisera lite, måste man tyvärr göra. Betona även den negativa effekten ångesten har på din vardag, och hur den isolerar dig etc.
Senast redigerad av livadadiva 2015-09-10 kl. 10:37. Anledning: felskrivning
Citera
2015-09-10, 23:35
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livadadiva
Käkar du någon annan medicin vid sidan av som kan ge ökad ångest? Om , skyll på att ångest ökat kraftigt, nästintill outhärdlig pga den. Annars, vänta i tre dagar, säg helt som det är, överdramatisera lite, måste man tyvärr göra. Betona även den negativa effekten ångesten har på din vardag, och hur den isolerar dig etc.

Detta. Men berätta inte att du tog så många under så kort tid för vad du gjort är ju att ha överskridit den ordinerade dosen, vilket inte ser bra ut inför ett sånt samtal.

Råd nr 2, börja inte med benzo.
Citera
2015-09-10, 23:41
Medlem
swe-vendors avatar
Skaffa sekretesskydd, ansök skatteverket, då ser inte läkaren din journal och sen går du till nästa, de flesta städer har ju en massa olika HC, så gå till alla, skyll på hot, dra lite suicidtankar dock inte fööööör allvarliga, erbjud dig att först hämta vid behov, sen kräv inte ett 100 pack 2 mg, säg: vill ju hålla så låg nivå, så vill inte ha mer än nödvändigt, första mötet var nöjd med 0,5 10 pack, sen är det enkelt att förnya via nätet när du väl fått. Annars privat läkare kostar 800 men skriver ut i stort sätt det man begär, de har ju inga journaler från landstinget heller. Men får du skyddad ID så är det ju bara att åka runt till alla HC, skyddad id får man ju vid hot, det är ju en anledning till varför du behöver benzo..Lycka till
Citera
2015-09-11, 00:08
Medlem
Man manipulerar inte en läkare för att få benso utskrivet. Utan talar ärligt om hur man mår. Och ska då få det som hjälper utifrån en risk och nytta bedömning. Bensodiazepiner är mer beroendeframkallande att gå med ångest och tänka på dem än gå att rätt förskriven dos mot det man mår dåligt av så det släpper. Och den som vill ha benso i russyfte ÄR ett pannskaft för det finns inget rus! Vadå oj, va mysigt att bli lite trött. Det är en effektiv medicin mot ångest fattar ni inte det! Att ångesten släpper är inte ens nå rus, det är på sin höjd ett placeborus. Ångesten släpper enbart! Så ni lurar er själva, läkarna och gör det svårt i många fall för såna som faktiskt behöver benso utskrivet, pga av att läkare blivit utsaatta av manipulativa pundare!
Senast redigerad av Elementary1 2015-09-11 kl. 00:11.
Citera
2015-09-15, 11:43
Medlem
Jag brukar få imovane utskrivet två gånger om året mot sömnproblem. Dessa räcker ibland, och ibland inte. Detta är på vårdcentralen och jag är trött på att anpassa mig efter deras tider och frekventa besök.

Nu har jag fått ett tips om en privatläkare (1500/besök) i centrala Sthlm dom inte ska vara så restriktiv i sin förskrivning.

Alltså jag hoppas iaf få en årsdos utskriven, vilket är runt 100 st 7.5 mg Imovane.

Nån annan som har tips på en ner förstående läkare, så får ni gärna skicka ett PM om ni inte vill skriva det i tråden, så kan jag berätta hur det gick för mig på min bokade tid, denna vecka.

Jag är inte nån som tänker gå till flera läkare för att få ut så mycket som möjligt utskrivet - för ren livsnjutning har jag redan bra kontakter.
Citera
2015-10-21, 17:50
Medlem
Hej. Försöker få ut stess, xanor eller ikto. Varit på akutpsyk igår och sa jag har social fobi och precis börjat på praktik (via yrkesutbildning) och att jsg behöver något lugnande för att klara av att ta mig tid på morgonen, och kunna vara "normal" på praktiken. Fick 4 st lergigan med mig hem, han ville jag först skulle testa liknamde medicin mot ångesten (sa även jag brukar få panikångest och att ibland är den så grov att jsg.vill hoppa ut ur fönstret för att bliv av med den) Har tidigare haft kontakt med psykolog angående depression. Testat käka cymbalta, theralen och mirtazapin men ej fumkat (käkade iof inte dom i en längre tid då jag vill känna av effekt asap) Har remiss för utredning inom 1 månad. Sa förövrigt att jag tänker mycket på döden och att jag endast engång tänkt på självmord (när jag hoppa av dkolan för det var för svårt)

Vad är mitt nästa steg för att försöka få ut benzo?f
Citera
2015-10-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinebaka
Hej. Försöker få ut stess, xanor eller ikto. Varit på akutpsyk igår och sa jag har social fobi och precis börjat på praktik (via yrkesutbildning) och att jsg behöver något lugnande för att klara av att ta mig tid på morgonen, och kunna vara "normal" på praktiken. Fick 4 st lergigan med mig hem, han ville jag först skulle testa liknamde medicin mot ångesten (sa även jag brukar få panikångest och att ibland är den så grov att jsg.vill hoppa ut ur fönstret för att bliv av med den) Har tidigare haft kontakt med psykolog angående depression. Testat käka cymbalta, theralen och mirtazapin men ej fumkat (käkade iof inte dom i en längre tid då jag vill känna av effekt asap) Har remiss för utredning inom 1 månad. Sa förövrigt att jag tänker mycket på döden och att jag endast engång tänkt på självmord (när jag hoppa av dkolan för det var för svårt)

Vad är mitt nästa steg för att försöka få ut benzo?f
Har du sagt specifikt att du vill ha Stess,Xanor eller Iktorivil? Det är ett big no-no.
Citera
2015-10-22, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Har du sagt specifikt att du vill ha Stess,Xanor eller Iktorivil? Det är ett big no-no.

Nej, bara att jag sökt på internet om folk med liknande symtom och vad som hjälpt dom, vilket var benzo så jag lekte dum och sa "benzopioder" eller vad det heter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in