2009-09-12, 15:08
Medlem
Hur skall man gå till väga för att få utskrivet någon form av Benso? Är en allmänläkare, privatläkare eller psykriaiker lättast? Utveckla er gärna.

MVH
Citera
2009-09-12, 15:15
Medlem
Typoopies avatar
Gå till en psykolog. Inte psykiatriker. 95% av alla psykologer är riktigt pantade och köper allt skitsnack du slänger på dem.
Citera
2009-09-12, 15:18
Medlem
Chuckeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typoopie
Gå till en psykolog. Inte psykiatriker. 95% av alla psykologer är riktigt pantade och köper allt skitsnack du slänger på dem.
Oj. Det var ju bra att veta då psykologer inte ens får skriva ut benzo.
Citera
2009-09-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Lättast får du det om du har behov av det.

Och vilka behöver det då? hur beteer sig dom personerna/vad brukar vanliga problem vara?
Citera
2009-09-12, 15:24
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typoopie
Ojdå, det trodde jag bestämt att de fick.

Noop, psykologer är inga läkare och får inte skriva ut någon medicin.
Citera
2009-09-12, 15:25
Medlem
kan man få benso om man har sömnproblem pga alkohol? eller kan man få det om man ska sluta dricka?
Citera
2009-09-12, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Och vilka behöver det då? hur beteer sig dom personerna/vad brukar vanliga problem vara?

Jag är ingen läkare. Men jag anser att den som inte behöver en medicin ska heller inte ha den. Det blir bara ett helvete för honom/henne själv så småningom.

Vore jag läkare skulle jag verkligen hålla koll på sådana här sidor, så att jag kunde nobba de uppenbara drogsökarna.
Citera
2009-09-12, 16:47
Medlem
juggepugges avatar
Citat:
Jag är ingen läkare. Men jag anser att den som inte behöver en medicin ska heller inte ha den. Det blir bara ett helvete för honom/henne själv så småningom.

Vore jag läkare skulle jag verkligen hålla koll på sådana här sidor, så att jag kunde nobba de uppenbara drogsökarna.
Visst! övervaka och inte skriva ut till några som heter likadant som på FB!
Varför får jag inte ta medicin som jag inte har recept på? det är väll för fan min ensak eller? förövrigt har jag recept på det jag intar, gillar inte moral idioterna som skall försöka vara så jävla präktiga och duktiga!

Försvinn!
Citera
2009-09-12, 17:47
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Lättast får du det om du har behov av det.
En del personer vet inte hur man visar att man är i behov av medicinen. Finns gott om personer som har grav panikångest, flera gånger dagligen, och som far in och ut på sjukhus, därför att de tror att de är på väg att dö.

Många får inte bensodiazepiner ändå.
Citera
2009-09-12, 17:52
Medlem
Jag gick dit senaste igår lite med samma avsikt, dock talade jag utav egna erfarenheter och jag gick därifrån med 25 á 5mg Diazepam.

Det är nog svårt att få Benso utskrivet om man redan är en psykiskt friskt människa utan tidigare problem.
Citera
2009-09-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
En del personer vet inte hur man visar att man är i behov av medicinen. Finns gott om personer som har grav panikångest, flera gånger dagligen, och som far in och ut på sjukhus, därför att de tror att de är på väg att dö.

Många får inte bensodiazepiner ändå.

helt otroligt isåfall. fruktansvärt
Citera
2009-09-12, 18:00
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xian09
helt otroligt isåfall. fruktansvärt
Det är sanningen. Mor jobbar inom psykiatrin sedan många år tillbaks. Hon har berättat. Sedan en polare som är i samma sits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in