Hej!
Har lst i en mngd olika trdar med inte hittat ngot liknande direkt.
D jag blir allt mer och mer sugen p att flytta hemifrn och spnar lite p hur man ska f ihop ekonomin med diverse yrken / ln.
r lite nyfiken p att veta ungefr vad ni fr ut i mnaden, och ungefr hur mycket ni har kvar nr mnaden r slut?
Bra att veta hr ocks kan vl vara om man bor i villa / hyresrtt / bostadsrtt och lite vad de fast utgifterna ligger p.
MVH
Senast redigerad av dengrabben 2009-09-14 kl. 17:54.
Hej!
D jag blir allt mer och mer sugen p att flytta hemifrn och spnar lite p hur man ska f ihop ekonomin med diverse yrken / ln.
Vilken stad? Vad jobbar du med? r du en utemnniska?
Om vi ska kunna ge dig en ngorlunda bra frklaring p dina utgifter mste du ge oss mer att jobba med.
Hej!
r lite nyfiken p att veta ungefr vad ni fr ut i mnaden, och ungefr hur mycket ni har kvar nr mnaden r slut?
Bra att veta hr ocks kan vl vara om man bor i villa / hyresrtt / bostadsrtt och lite vad de fast utgifterna ligger p.
MVH
Gr dig en budget med det du kommer behva detta r s individuellt att du inte fr ut ntt av vad hur andras ekonomi ser ut...lite riktlinjer r vl typ :
-Frskringar+tv + telefon+ bredband och annat smtt ca 1000:- i mnaden
-Boende 2-7000:-
-Mat 2-3000:-
+ja fr en person i flytta hemifrn lder fr du vl rkna med 10-15 efter skatt att leka med...
Varfr ger du tv bostadsrtter om man fr frga? Varfr inte slja eller hyra ut? Eller det kanske r just det du gr.
jo jag har den ena uthyrt i andrahand just nu, Varfr jag kpte en till var fr det var bra pris och vet att jag kommer gra en dubbel vinst p den vid frsljning nsta gng.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!