2009-09-15, 21:11
Medlem
Mr.Zebs avatar
Blev förvånad att det inte fanns någon tråd om detta program...
Har det tillkommit eller är den döpt till något annat ber jag om ursäkt och kasta denna tråd åt he....

Vad tyckte ni?

jag tyckte det var rätt trevligt, jag valde iaf bort Idol...

Blev rätt jämna lag... men jag tror team Forsberg och team Ravelli kommer vara dem som går emot final...

Synd att de inte kunde ha bättre programledare... Renne och Ola... De är lika färgstarka som Sveriges första barnprogram Humle och Dumle
Senast redigerad av Mr.Zeb 2009-09-15 kl. 21:15.
Citera
2009-09-15, 21:12
Medlem
wonderlands avatar
Det var helt okej. Var väl typ samma koncept som säsongerna förr i tiden. Hette väl Superstars då också.
Citera
2009-09-15, 21:18
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Det var helt okej. Var väl typ samma koncept som säsongerna förr i tiden. Hette väl Superstars då också.

inte riktigt... då tävlade de man mot man... tror att det var Sunneborn som vann den svenska och det var Alsgaard som vann den norska... året efter vann Alsgaard även den svenska...

Men när Ingmar Stenmark var med första gången på glada 80 talet... Hur det var utformat då det minns jag inte...
Citera
2009-09-15, 21:28
Medlem
carlan85s avatar
Ok program dock hästlängder från det gamla med slottet
Citera
2009-09-15, 21:29
Medlem
Jag gillade det,sportfåne som jag är och programledarna var väl utmärkta,la all fokus på deltagarna i stället för på sig själva.
Min favorit var Jesper Blomqvists svanhopp
Citera
2009-09-15, 21:29
Medlem
tyckte det var roligt, bara jag som tyckte samuelsson och ara fuska på dipsen?
Citera
2009-09-15, 21:35
Medlem
PumpkinKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
inte riktigt... då tävlade de man mot man... tror att det var Sunneborn som vann den svenska och det var Alsgaard som vann den norska... året efter vann Alsgaard även den svenska...

Men när Ingmar Stenmark var med första gången på glada 80 talet... Hur det var utformat då det minns jag inte...
Ingemar Stenmark vann den svenska 1996.
Citera
2009-09-15, 21:46
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abschaum
tyckte det var roligt, bara jag som tyckte samuelsson och ara fuska på dipsen?

Nja, är ingen expert men det såg lite suspekt ut, berodde väl på att de lutade sig mer.¨

Citat:

Okej, minns tyvärr inte allt för mycket men minns poängräknandet och grenarna.
Citera
2009-09-15, 21:59
Medlem
Empireofthesuns avatar
Tyckte om programmet riktigt mycket. Fanns väl nån idrottsstjärna som inte borde varit där men annars riktigt roligt, detta ska följas.
Citera
2009-09-15, 22:19
Medlem
Citat:

Första gången var redan på sjuttiotalet. Kjell Isaksson den gamle stavhopparen vann och det var deltagare från olika europeiska länder som kvalificerat sig via nationella tävlingar

Jag vill minnas att det var tio grenar man tävlade i och i en som gick ut på att liggandes på rygg kasta en medicinboll så långt som möjligt. Ricky Bruch drog i så att han kastade förbi hela banan och upp efter sporthallsväggen på andra sidan..

.
Citera
2009-09-15, 22:30
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpkinKing
Ingemar Stenmark vann den svenska 1996.

du har helt rätt... såg inte året då stenis vann... men sunneborn vann året efter och alsgaard 1998...

men stenmark var med i det första superstar, då det gick på svt(har för mig att tommy engstrand var programledare) tror han vann då oxå... men det var länge sedan...

Några av deltagarna skulle nog bytas ut... de är för gamla eller de har tappat sin killerinstinkt...
skulle vart kul med oldisar som verkligen inte ger sig och fortfarande har lite torrt krut...

de jag är skeptiska till
Salming... intressant karraktär... men lite för gammal, kroppen håller nog inte
Ylva Noren(eller vad hon heter) varken intressant eller kunnig
Jesper B njaa
Anders Holmertz... kanske... tror han viker sig dock
Sssan Gunnarsson hon är en stålfarmor men hon var gammal redan för 15 år sedan.

Men jag hoppas de överaskar mig... Det blir säkert bra
Citera
2009-09-15, 22:41
Medlem
PumpkinKings avatar
Citat:
men stenmark var med i det första superstar, då det gick på svt(har för mig att tommy engstrand var programledare) tror han vann då oxå... men det var länge sedan...

de jag är skeptiska till

Ylva Noren(eller vad hon heter) varken intressant eller kunnig

Så var det ja

Ja, den där Ylva Noren var inget att hänga i julgranen. Hon hade sina 15 minuter i sportvärlden i nåt år där men sedan inte ett jäkla dugg. Kändes som att hon sabbade lite den kemi som dom byggt upp i Stenmark laget där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in