• 1
  • 2
2009-09-17, 12:20
Medlem
Rammsbergs avatar
Idag kl. 14 har Expressen en chatt med Jimmie Åkesson från sd om deras politik. Under dagen har det varit turer kring Aftonbladets val att stoppa annonser från sd. Nu har även AB en chatt kl. 14 med chefredaktören Jan Helin om deras stopp för sd:s annonsering.

Jag konstaterar att det har varit mycket sd idag och det måste väl vara unikt att båda de stora kvällstidningarna har chatt om sd samtidigt?

Underlag för diskussion är huruvida Aftonbladet slänger in chatten med Helin på samma tid som den tidigare utlysta chatten med Åkesson för att ge Åkesson begränsat utrymme att framföra sitt politiska budskap?

http://www.expressen.se/nyheter/chatt

http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...icle5808066.ab
Citera
2009-09-17, 13:06
Medlem
Svejks avatar
Ja, Aftonbladets chatt verkar inte särskilt spännande, för vem bryr sig egentligen om vad Helin säger? Men deras taktik verkar lite underlig, att neka annonser samtidigt som de ger ämnet ”SD” en hel chatt.
Citera
2009-09-17, 13:09
Bannlyst
Vilken tillfällighet...

Ok, detta var alltså förklaringen till att de kände att de måste visa fram detta förbud innan kyrkovalet.
Citera
2009-09-17, 13:22
Medlem
L0darens avatar
hoppas alla gar in och staller fragor!
Citera
2009-09-17, 14:27
Medlem
bombaccis avatar
Han svarar ju inte på mina frågor

Typiskt elaka SD anhängare de vågar inte ta en öppen debatt.

Gömmer sig bakom datorn ochs varar inte på mina frågor.

ska nog fortsätta plugga istället.
Citera
2009-09-17, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Har för mig att Moderatorn väljer frågorna?
Citera
2009-09-17, 14:32
Bannlyst
Citat:

Du är nog inte den enda som ställer frågor, dessutom är det rätt att moderatorn väljer bland frågorna - så var det i alla fall när jag själv varit på sådana här chatter som SD-företrädare.
Citera
2009-09-17, 14:36
Medlem
bombaccis avatar
Jag som ville veta vad han skulle ha svarat på hur han ställer sig till utförsäljningen av hyresrätten och hur han ser på "blandäktenskap".

får väl läsa på deras hemsida någon gång då.
Citera
2009-09-17, 14:36
Medlem
Sockerpappans avatar
haha alltså allvarligt... detta tror jag är bra för SD. Kan det bli tydligare att media motarbetar SD, att de censureras och hindras att nå ut med sitt budskap av självutnämnda politruker. på svd sida kunde man rösta om man tyckte det var rätt o göra såhär, 17 % är visst idioter o tyckte det var bra. Men resten.. det här är bra nyheter, en annons hade gått obemärkt förbi för svensson, en censurering av landets största tidning av deras budskap, ja jag tror ytterligare tusentals fick nog idag o lägger sin röst på SD nästa gång.
Citera
2009-09-17, 15:10
Bannlyst
Citat:
Jag som ville veta vad han skulle ha svarat på hur han ställer sig till utförsäljningen av hyresrätten och hur han ser på "blandäktenskap".

Du har ju hans e-postadress om du verkligen vill ha svar!
Citera
2009-09-17, 15:28
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:

Blandäktenskap?
Citera
2009-09-17, 15:34
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Blandäktenskap?

Ja, om jag t ex skulle gifta mig med en arabisk kvinna eller liknande, eller någon av muslismk tro. Hur ser han på sånt?

Nazisterna var ju inte så positiva till sånt, skulle vilja höra jimmies åsikter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in