Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-09-17, 22:47
Medlem
Yohomies avatar
Funkar det? eller är det helt åt helvete? har fått för mig att det är dåligt med kolhydrater innan läggdags? Jag är ju ingen gymkille direkt men vill gärna veta vad träningskillar tycker
Citera
2009-09-17, 22:53
Medlem
Om du bantar så kanske det inte är någon vidare idé att trycka i sig lite mat innan läggdags. Men om du tränar regelbundet och vill bli större så ät mat så ofta du kan
Citera
2009-09-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripcurl
Om du bantar så kanske det inte är någon vidare idé att trycka i sig lite mat innan läggdags. Men om du tränar regelbundet och vill bli större så ät mat så ofta du kan
Varför kan han inte äta mat innan läggdags? Är ändå kcal ut vs kcal in som gäller.
Citera
2009-09-17, 22:55
Medlem
Yohomies avatar
Jag joggar mest 3-4 gånger i veckan för att hålla igång. Inget gymmande.

Tänkte mest om det är bättre enligt er att satsa på tex keso osv innan läggdags istället? Eller spelar det ingen roll för en sån som mig som inte gymmar?
Citera
2009-09-17, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Varför kan han inte äta mat innan läggdags? Är ändå kcal ut vs kcal in som gäller.

Antar att du syftar på 'bantnings'-biten. Du vill ju förbränna så mycket kcal som du bara kan då. Så varför skyffla i sig massor om man inte kommer förbruka något? What's the point? Visst har du viss förbränning under natten. Men under en aktiv dag så förbrukar du ju mer.
Citera
2009-09-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripcurl
Antar att du syftar på 'bantnings'-biten. Du vill ju förbränna så mycket kcal som du bara kan då. Så varför skyffla i sig massor om man inte kommer förbruka något? What's the point? Visst har du viss förbränning under natten. Men under en aktiv dag så förbrukar du ju mer.
Förbränningen jämnar ändå ut sig, så länge han ligger på kaloriunderskott kommer han gå ner i vikt.
Citera
2009-09-17, 23:10
Medlem
BengtZzs avatar
Fettbildningsprocessen av kolhydrat är större om du intar kolhydrat innan läggdags än om du intar kolhydrat när du vaknar.

Lagrar du in mer fett så kommer du också använda mer fett, eftersom det finns mindre kolhydrat att använda då mer kolhydrat har blivit fett.

I ett fettviktförändringsysfte spelar det ingen roll när du äter.
Citera
2009-09-17, 23:10
Medlem
Yohomies avatar
Okej! tack för ett bra svar.
Citera
2009-09-17, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Äter du kolhydrater har din kropp svårare för att bränna fett. Det är sämre att äta på kvällen än på morgonen då du kan använda kolhydraterna som energi.
Citera
2009-09-17, 23:13
Medlem
Yohomies avatar
Citat:

Jag vill bara hålla mig i bra form och så. Därför jag undrade hur det var.
Citera
2009-09-17, 23:14
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusseburt
Äter du kolhydrater har din kropp svårare för att bränna fett. Det är sämre att äta på kvällen än på morgonen då du kan använda kolhydraterna som energi.

Okej! kanske skall satsa på keso och så istället!
Citera
2009-09-17, 23:21
Medlem
Citat:
Okej! kanske skall satsa på keso och så istället!
Keso är jävligt bra. Lite för lite fett för att bli mätt men bra om man inte käkar lchf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in