2009-09-19, 15:06
Medlem
Hej!

Jag befinner mig fr tillfllet i Moskva och kommer befinna mig hr till januari.

Mitt problem ligger i att det kostar oskligt mycket att ta ut pengar frn mitt Visa-kort. Jag r kund hos Swedbank.

Det jag skulle uppskatta r om ngon kan ge tips p det bsta och billigaste stten att ta ut pengar hr. r det gratis att betala med kreditkort till exempel?

Tack p frhand!

med vnliga hlsningar,
Tommy
Citera
2009-09-19, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crotoma
Hej!

Jag befinner mig fr tillfllet i Moskva och kommer befinna mig hr till januari.

Mitt problem ligger i att det kostar oskligt mycket att ta ut pengar frn mitt Visa-kort. Jag r kund hos Swedbank.

Det jag skulle uppskatta r om ngon kan ge tips p det bsta och billigaste stten att ta ut pengar hr. r det gratis att betala med kreditkort till exempel?

Tack p frhand!

med vnliga hlsningar,
Tommy

Jag har SEB, att ta ut med visa kortet i ett icke EU-land med EURO kostar 35:-. Att handla med det kostar ingenting frutom vxlingspslaget d. 1.65% gr till vxlingen. Men med VISAs kurs + vxlingspslag hamnar man ofta nra avistakursen.
Citera
2009-09-19, 15:25
Medlem
Vad menar du med osakligt mycket?
Flera hundra eller?
Citera
2009-09-19, 19:54
Medlem
Eftersom du redan befinner dig utomlands s r det inte s mycket du kan gra. Tipset r vl att betala med kortet dr det r mjligt och undvika kontantuttag. Att betala med kortet kostar inget frutom vxlingsavgiften (som ocks lggs p kontantuttag frutom 35 kr/uttag).

Ett tips till dig nsta gng du ska ka utomlands r att skaffa ett "Visa 2" so har en lgre uttagsavgift (efter 12 fria uttag), eller ett ICA-kort kopplat till Mastercard helt utan uttagsavgifter eller vxlingspslag. Skandiabanken och GE Moneybank har ocks bra kort vid vistelse utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in