2009-09-20, 22:16
Hallå hallå. Nu har jag som sagt bara några kilon kvar tills jag nått min målvikt, jag har självklart blivit smalare på alla ställen, men lår & Rumpa värkar gå väldigt segt..? Med andra ord så är dom väldigt stora jämnfört mot överdelen av kroppen, så ser väldigt konstigt ut. (Jag vet att det inte går o punktförbränna), och allt är ju inte muskler så ja kan greppa tag fettet runtom det. Men finns det nått sätt jag kan ta bort en del muskler i just dessa områden? Alternativt bli smalare genom någon sorts träning?

Tack på förhand, alla råd är välkomna.
Citera
2009-09-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tardiuek
Hallå hallå. Nu har jag som sagt bara några kilon kvar tills jag nått min målvikt, jag har självklart blivit smalare på alla ställen, men lår & Rumpa värkar gå väldigt segt..? Med andra ord så är dom väldigt stora jämnfört mot överdelen av kroppen, så ser väldigt konstigt ut. (Jag vet att det inte går o punktförbränna), och allt är ju inte muskler så ja kan greppa tag fettet runtom det. Men finns det nått sätt jag kan ta bort en del muskler i just dessa områden? Alternativt bli smalare genom någon sorts träning?

Tack på förhand, alla råd är välkomna.
Varför frågar du då? Du måste helt enkelt fortsätta gå ner i vikt för att få bort det.
Citera
2009-09-20, 22:28
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Varför frågar du då? Du måste helt enkelt fortsätta gå ner i vikt för att få bort det.

Det är ju det att jag mest har muskler runtom dom områdena, men det finns som sagt fett runtom. Dom kommer fortfarande vara stora när det fettet är borta, så därför undrade jag om det fanns nått sätt ja kunde ta bort lite muskler därifrån.
Citera
2009-09-20, 22:29
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Det är ju det att jag mest har muskler runtom dom områdena, men det finns som sagt fett runtom. Dom kommer fortfarande vara stora när det fettet är borta, så därför undrade jag om det fanns nått sätt ja kunde ta bort lite muskler därifrån.

Träna inte musklerna.
Citera
2009-09-20, 22:30
Medlem
Citat:
Minska på protein intaget kanske? Sluta använda dig av rövmusklerna(vilket kan bli rätt svårt).
Citera
2009-09-20, 22:31
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Minska på protein intaget kanske? Sluta använda dig av rövmusklerna(vilket kan bli rätt svårt).

Mjo det är ju det, o ja tar inte mycket protein heller ..
Citera
2009-09-20, 22:32
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Träna inte musklerna.

Lite svårt när jag vill gå ner i vikt, är ute o "Powerwalkar" varje dag.
Citera
2009-09-20, 23:11
Medlem
Nojlagets avatar
Är du tjej? I så fall svält inte bort dina rumpmuskler. Det är sexigt!
Citera
2009-09-21, 07:21
Medlem
Fortsätt gå ned i vikt. Finns inget sätt att få bort precis rumpmusklerna. Vill du ha smalare rumpa får du offra dig och bli smalare i resten av kroppen också.

Ofta förbränns fett olika mycket på olika stället på kroppen.
Citera
2009-09-21, 10:51
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Lite svårt när jag vill gå ner i vikt, är ute o "Powerwalkar" varje dag.

Att 'powerwalka' stimulerar inte benmusklerna så som styrketräning.

Men mitt råd är väl att du skiter i att försöka få bort ben & rumpmusklerna, de kommer försvinna i viss mån ändå. Fortsätt bara banta bort allt fett, tills du är nöjd med din kropp. Benen kommer bli smala.
Citera
2009-09-21, 13:11
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison
Fortsätt gå ned i vikt. Finns inget sätt att få bort precis rumpmusklerna. Vill du ha smalare rumpa får du offra dig och bli smalare i resten av kroppen också.

Ofta förbränns fett olika mycket på olika stället på kroppen.

Tack för svar ;>
Citera
2009-09-21, 13:13
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Att 'powerwalka' stimulerar inte benmusklerna så som styrketräning.

Men mitt råd är väl att du skiter i att försöka få bort ben & rumpmusklerna, de kommer försvinna i viss mån ändå. Fortsätt bara banta bort allt fett, tills du är nöjd med din kropp. Benen kommer bli smala.

Alright, tackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in