2009-09-21, 19:37
Medlem
Hej!
Det är så här att jag har typ grisbulkat sen Februari ända fram tills Juli-Agusti då jag gick upp ca 16KG , Sen Juli tänkte jag börja en diet jag började en diet 3-4 gånger och de höll på ca 1 vecka efter det började jag äta som förr igen eftersom det var sommar osv, Jag brukade tappa 2kg redan efter några dagar men jag vet ju att det är vätska , jag gick upp de 2 kg efter att jag började äta vanligt igen , jag började en diet nu i torsdags skrev upp mitt egna matschema men det visade sig vara för lite ska få hjälp av en kompis till mig som är erfaren med kost osv så han ska att ja börjar min diet när han kommer tillbaka till Sverige , så jag har börjat äta vanligt igen men saken är det att jag inte har gått upp något kg men ändå har jag ätit rätt mycket kolhydrater osv ja gick ner ca 2kg på nåra dagar och åt rätt mkt kolhydrater men ändå har jag inte gått upp nått , kan säga att jag har varit sjuk nu i 2-3 dagar men det kan väl inte ha nått me de å göra antar att de va rätt mycket vätska jag hade gått upp med grisbulken så de här är min ''riktiga'' vikt?

Blir lite orolig när jag tappar lite så här i vikt de kan ju la inte va muskler iaf men kan de ha nått me de å gö att ja e sjuk?

Om jag ska sammanfatta texten undrar jag typ vad för vikt jag har gått ner i vätska? jag har ju fyllt på med en hel del kolhydrater efter och ändå inte gått upp äter rätt mycket just nu också, Fettvikt? kan det ju inte vara det vara bara i 2 dagar jag åt så? Muskler? hoppas inte.

Förlåt för den långa texten

MVH
Citera
2009-09-21, 19:38
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Vad väger du nu? haha...
Citera
2009-09-21, 19:41
Medlem
Spejnars avatar
Blir lite orolig när jag tappar lite så här i vikt de kan ju la inte va muskler iaf men kan de ha nått me de å gö att ja e sjuk?

Du tappar inte muskler så snabbt och verkligen inte så lätt. Muskelprotein gör sig kroppen inte av med i första taget. Inta gärna EAA eller protein under sjukdomen för att motverka den lilla effekt som uppstår vid ett troligtvis väldigt stort underskott(man brukar inte vara så hungrig vid sjukdom).

Om jag ska sammanfatta texten undrar jag typ vad för vikt jag har gått ner i vätska? jag har ju fyllt på med en hel del kolhydrater efter och ändå inte gått upp äter rätt mycket just nu också, Fettvikt? kan det ju inte vara det vara bara i 2 dagar jag åt så? Muskler? hoppas inte.

Det är inte muskler i alla fall. Går du inte upp vikten igen efter en vecka med kolhydrater så grattis, du förlorade lite fettvikt som kroppen använde som energi vid underskottet.
Citera
2009-09-21, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar

Du tappar inte muskler så snabbt och verkligen inte så lätt. Muskelprotein gör sig kroppen inte av med i första taget. Inta gärna EAA eller protein under sjukdomen för att motverka den lilla effekt som uppstår vid ett troligtvis väldigt stort underskott(man brukar inte vara så hungrig vid sjukdom).

Det är inte muskler i alla fall. Går du inte upp vikten igen efter en vecka med kolhydrater så grattis, du förlorade lite fettvikt som kroppen använde som energi vid underskottet.

Aha okej , blev glad för att det inte var muskler då iallafall , hade bara 2 dagars underskott , jag har ätit ca 120 gram kolhydrater de dagarna nu kanske upp mot 250. tror ändå att det är vätska för ja gick upp så många kg på nåra månader tror då att en hel del vätska släpptes .

tack för ditt svar!
Citera
2009-09-21, 20:09
Medlem
patgarrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backinthegame
Hej!
Det är så här att jag har typ grisbulkat sen Februari ända fram tills Juli-Agusti då jag gick upp ca 16KG , Sen Juli tänkte jag börja en diet jag började en diet 3-4 gånger och de höll på ca 1 vecka efter det började jag äta som förr igen eftersom det var sommar osv, Jag brukade tappa 2kg redan efter några dagar men jag vet ju att det är vätska , jag gick upp de 2 kg efter att jag började äta vanligt igen , jag började en diet nu i torsdags skrev upp mitt egna matschema men det visade sig vara för lite ska få hjälp av en kompis till mig som är erfaren med kost osv så han ska att ja börjar min diet när han kommer tillbaka till Sverige , så jag har börjat äta vanligt igen men saken är det att jag inte har gått upp något kg men ändå har jag ätit rätt mycket kolhydrater osv ja gick ner ca 2kg på nåra dagar och åt rätt mkt kolhydrater men ändå har jag inte gått upp nått , kan säga att jag har varit sjuk nu i 2-3 dagar men det kan väl inte ha nått me de å göra antar att de va rätt mycket vätska jag hade gått upp med grisbulken så de här är min ''riktiga'' vikt?

Det här var den längsta meningen jag läst på fb, fick knappt någon luft!
Citera
2009-09-21, 20:13
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patgarret
Det här var den längsta meningen jag läst på fb, fick knappt någon luft!
Han skriver som en upphetsad tonårsflicka som ska berätta något jättehäftigt som hon precis hört, sett eller varit med om för väninnorna, så där så att hon pratar så förbannat snabbt att hon sväljer hälften av orden och berättar sju olika meningar samtidigt.
Citera
2009-09-21, 22:20
Medlem
orengs avatar
que? din riktiga vikt är ju det du väger.
Eller vill du veta vad du väger när du har lägre fett eller vätskemängd än en mest deffade byggaren någonsin?

Förstår inte meningen med grisbulk överhuvudtaget... Varför gå upp 10 kilo om man ska ner 9 strax därpå
Citera
2009-09-21, 22:22
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oreng
Förstår inte meningen med grisbulk överhuvudtaget... Varför gå upp 10 kilo om man ska ner 9 strax därpå
Vad definierar du som grisbulk?
Citera
2009-09-21, 22:40
Medlem
orengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Vad definierar du som grisbulk?

"sen Februari ända fram tills Juli-Agusti då jag gick upp ca 16KG"
Att käka hejdlöst mycket mer än vad man behöver. Visst, om man vill behålla den vikten man har uppnått.

Att bulka lagom för att öka i styrka o muskelmassa kan jag helt hålla med om, men att gasa på med dubbla kaloriintaget känns bara meninglöst då man får kämpa som fan för att bli av med allt fett man dragit på sej...
Citera
2009-09-21, 22:55
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oreng
"sen Februari ända fram tills Juli-Agusti då jag gick upp ca 16KG"
Att käka hejdlöst mycket mer än vad man behöver. Visst, om man vill behålla den vikten man har uppnått.

Att bulka lagom för att öka i styrka o muskelmassa kan jag helt hålla med om, men att gasa på med dubbla kaloriintaget känns bara meninglöst då man får kämpa som fan för att bli av med allt fett man dragit på sej...
Det är 6 månader.
Det är drygt 4 veckor per månad. Vi kan räkna med ett halvår då.

Dvs 26 veckor. 26 veckor är 182 dagar.

500kcal överskott per dag varje vecka blir per definition 0.5kg fett per vecka. En vanlig bulk under 26 veckors mätperiod blir alltså 13kg fettvikt. Sedan går han säkert upp 1.5kg i muskler under den perioden också.

Då hamnar vi på 14.5kg extra vikt under en 26 veckors mätperiod på 500kcal överskott per dag.

När jag bulkar så bulkar jag på +1000kcal. Då skenar det iväg ännu mer.

Om man vill bulka så är det minst 500kcal överskott man skall lägga sig på IMO. Så TS har gjort helt rätt.
Citera
2009-09-21, 23:25
Medlem
Glomgolds avatar
Gå tillbaka till grundskolan utan att passera gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in