Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-21, 23:51
Bannlyst
Som rubriken lyder, vilken aktivitetsfaktor bör jag ligga på om jag: har i snitt 10träningspass i veckan med laget (hockey) 1-2pass gym i veckan? Vad kan jag ha för aktivitetsfaktor? Tror själv något på 1.7 eller 1.8 eller är det för lågt?
Citera
2009-09-21, 23:53
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latly
Som rubriken lyder, vilken aktivitetsfaktor bör jag ligga på om jag: har i snitt 10träningspass i veckan med laget (hockey) 1-2pass gym i veckan? Vad kan jag ha för aktivitetsfaktor? Tror själv något på 1.7 eller 1.8 eller är det för lågt?
Jag skulle säga minst 1.7 och t.o.m så högt som 1.9.

Mvh
Citera
2009-09-21, 23:54
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Det låter inte otroligt. Prova, du ser ju på vågen om du hade rätt eller inte.
Citera
2009-09-21, 23:56
Medlem
BengtZzs avatar
Som Glomgold sa, enda sättet att veta är att se det på vågen eller andra metoder att mäta ökad fettvikt.
Citera
2009-09-21, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Jag skulle säga minst 1.7 och t.o.m så högt som 1.9.

Mvh

Okej, för det är 1h och 20min varje ispass som vi har 6st av i veckan, sedan har vi 4 fyspass på ungefär 30-40min i veckan. Sedan lägger jag in två pass gym på egen hand. Så kanske 1.8 är lagomt då? Mitt emellan?
Citera
2009-09-22, 00:18
Medlem
Axons avatar
Citat:
Okej, för det är 1h och 20min varje ispass som vi har 6st av i veckan, sedan har vi 4 fyspass på ungefär 30-40min i veckan. Sedan lägger jag in två pass gym på egen hand. Så kanske 1.8 är lagomt då? Mitt emellan?
Så noga är det inte utan du får laborera lite själv och se vad som händer men gå inte under 1.7 är mitt tips.

Mvh
Citera
2009-09-22, 00:21
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Det låter inte otroligt. Prova, du ser ju på vågen om du hade rätt eller inte.

Snygg dubbelnegation där på mig själv haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in