2009-09-22, 15:38
Medlem
Har tagit på mig ett jäkla monsterarbete och sitter framför dator och arbetar precis hela tiden. Problemet är att jag fått jäkligt ont i handled och axel. Några övningar jag kan göra emellanåt?
Citera
2009-09-22, 15:43
Medlem
Samus-Arans avatar
När man har musarm får man väl ont i underarmen? Tror du ska sikta på att sitta riktigt i första hand
Citera
2009-09-22, 16:07
Medlem
snurreskvätts avatar
Jobbar som systemutvecklare och sitter framför den här jävla burken 8h om dagen.
Hade väldiga problem med "musarm" för några år sedan.

Började träna för två år sedan när jag började på mitt nya jobb. Sedan dess har jag aldrig haft ont.

Axlar och rygg är alltså nyckeln till framgång här.

Citat:
Ursprungligen postat av Samus-Aran
När man har musarm får man väl ont i underarmen? Tror du ska sikta på att sitta riktigt i första hand

Nej, så är det inte. En musarm har inte så mkt med underarmen att göra. I alla fall har jag aldrig haft ont där när jag hade problem.
Återigen, axlar och rygg!
Citera
2009-09-22, 16:24
Medlem
Axons avatar
Googla lateral epicondyalgi (epicondylit).

Musarm är ett kroniskt tillstånd med relativt jobbig prognos som tar lång tid att bli bra ifrån.

mvh
Citera
2009-09-22, 16:25
Medlem
Samus-Arans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurreskvätt
Jobbar som systemutvecklare och sitter framför den här jävla burken 8h om dagen.
Hade väldiga problem med "musarm" för några år sedan.

Började träna för två år sedan när jag började på mitt nya jobb. Sedan dess har jag aldrig haft ont.

Axlar och rygg är alltså nyckeln till framgång här.

Nej, så är det inte. En musarm har inte så mkt med underarmen att göra. I alla fall har jag aldrig haft ont där när jag hade problem.
Återigen, axlar och rygg!

Har för mig min polare som hade musarm hade ont där men antagligen så är väl allt musarm som orsakas av att sitta stilla vid datorn.
Citera
2009-09-22, 20:28
Medlem
pezrulezhaakons avatar
En musarm kan ju inte vara stor i omkrets..... Eller?
Citera
2009-09-22, 23:23
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
En musarm kan ju inte vara stor i omkrets..... Eller?
Den e liten men luktar som en stor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in