Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-22, 19:54
Medlem
fcKRs avatar
Efter ett besök i staterna (samt efter att ha simmat in en stor sten så han skadade foten/fejset) kom min polare hem med en massa Vicodin. Han är en färsking när det kommer till droger men talar hela tiden om att han ska skita i att supa på nästa fest och knapra en massa Vicodin istället. Han försöker få med mig, men jag vill gärna vara säker på dosering, hur man ska inta det och om det finns några potentiella faror med det (vill inte sluta som Dr. House även om han är rätt ball). Jag väger ca 65 kg och min vän likså. Förövrigt ska man inta dem oralt om jag har förstått allt rätt.

Tack på förhand.
Citera
2009-09-22, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fcKR
Efter ett besök i staterna (samt efter att ha simmat in en stor sten så han skadade foten/fejset) kom min polare hem med en massa Vicodin. Han är en färsking när det kommer till droger men talar hela tiden om att han ska skita i att supa på nästa fest och knapra en massa Vicodin istället. Han försöker få med mig, men jag vill gärna vara säker på dosering, hur man ska inta det och om det finns några potentiella faror med det (vill inte sluta som Dr. House även om han är rätt ball). Jag väger ca 65 kg och min vän likså. Förövrigt ska man inta dem oralt om jag har förstått allt rätt.

Tack på förhand.

om båda inte har nån tolerans så borde du kunna ta lika mycket som honom eftersom ni väger lika mycket. men testa dig fram försiktigt, för nu vet jag inte vad din kompis tar för doser.

du kan börja med att ta mindre doser än din kompis och sedan fylla på en aning.
Citera
2009-09-22, 20:19
Medlem
fcKRs avatar
Ah okej, men saken är den att han köpte det efter att ha simmat in i en sten som smärtlindrande, räcker den dosen för att känna eufori som jag vill uppnå?
Citera
2009-09-22, 20:50
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fcKR
Ah okej, men saken är den att han köpte det efter att ha simmat in i en sten som smärtlindrande, räcker den dosen för att känna eufori som jag vill uppnå?
För det första vilken dos ligger han på?
Sen brukar man behöva ta lite mer än vad som behövs för smärtlindring.
Citera
2009-09-22, 23:02
Medlem
Doomeruss avatar
Kan inget annat än hålla med föregående talare.
Testa er för viktigt fram för att kunna avgöra hur mycket som behövs till bästa möjliga rus.
Ett tips. stressa inte, känn efter ett bra tag efter ni tagit. för tar ni oralt kan de ta en stund innan substansen börjar verka.
Citera
2009-09-24, 21:59
Medlem
fcKRs avatar
Är tacksam för alla svar, och kan väl inte annat än lyda era tips. Frågade killen i dag hur många han tog om dagen och han sa 1-2, känns lite väl lite kanske? Och en fråga, hur mycket krävs för överdos? Då menar jag, krävs det stora mängder?
Citera
2009-09-24, 23:01
Medlem
Snöjs avatar
Jag har en liten fråga angående denna "medicin"/preparat;
Efter att ha sett House har jag alltid undrat vad den svenska motsvarigheten är? Har försökt söka litegrann utan att direkt finna ett konkret svar. Jag tänkte ifall Vicodin har ett svenskt namn (som man antagligen känner igen), då jag inte stött på självaste Vicodin här i hemlandet. Skulle det kanske kunna vara Kodein i annat namn?
Citera
2009-09-25, 00:03
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Jag har en liten fråga angående denna "medicin"/preparat;
Efter att ha sett House har jag alltid undrat vad den svenska motsvarigheten är? Har försökt söka litegrann utan att direkt finna ett konkret svar. Jag tänkte ifall Vicodin har ett svenskt namn (som man antagligen känner igen), då jag inte stött på självaste Vicodin här i hemlandet. Skulle det kanske kunna vara Kodein i annat namn?

Samma sak med den svenska versionen utav Percocet.
Kommer fan inte på namnen, men torde ju vara oxykodon/oxycontin.
Citera
2009-09-25, 14:23
Medlem
Psykotons avatar
Vicodin är väl paracetamol+hydrokodon ?
Citera
2009-09-25, 20:49
Medlem
Toxikomans avatar
Det stämmer att varumärket Vicodin innehåller hydrokodon samt paracetamol. Hydrokodon är avsevärt potentare än kodein. Per oralt så ligger hydrokodon endast snäppet under oxikodon (OxyContin/OxyNorm etc.). Bland de "legala" opiaterna så är hydrokodon en av de mest eftersökta i b.la. USA.
Citera
2009-09-25, 21:26
Medlem
Snöjs avatar
Ser man på, tack ska du ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in