Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Självklart kommer muskeln att anpassa sig, men då anpassar den sig på ett sätt som inte är optimalt för muskelbyggning.
Och du kan inte sitta och ge folk ogrundade råd för att det fungerar för dig, det är direkt farligt för vissa.
Jag skrev ju klart och tydligt att det varierar från person till person. Flikade även in vad som funkar på mig själv............tror de flesta andra som läste i tråden uppfattade detta som det var tänkt....dvs som ett allmänt råd.......
ninnyl:
Ok, är det viktigt att göra övningarna lika snabbt också? alltså repsen.. för det känns som att jag även "slarvar" med det..
-Byggning och styrketräning är ju kul på det viset att det alltid diskuteras vad som ger "MAX". Man måste ju ställa allt i relation till vad man har för utgångsläge och vilka mål man har.
Kanske finns det en hastighet i repsen som ger "maximal" effekt?
Kanske finns det ett repsintervall/ set som ger "max" hypertrofi?
Men om man som du, inte uppfattar att det GER något på ett visst sätt att träna, så måste man ju ändra på nåt............eller kan det vara fel.....sebbe?
JAG ANSER: Kör så du har
kontroll över resp rörelse. Dvs fart och vikt ska hållas inom ramen för att du kan kontrollera vikten, och INTE tvärtom.(vikten kontrollerar dig
)
Alla är olika och har olika förutsättningar......till råga på allt har nästan alla olika måldefinition......ovanstående
åsikt betraktar jag som ganska grundläggande.....
Och spejis........coleman BÖRJADE nog inte hux flux med 12or på 180 kg i frontböj.........ganska mycket progressivt tänk där sku jag tro
BM