• 1
  • 2
2009-09-25, 19:33
Medlem
Hur blir det om man inte tränar någon styrketräning alls, men väldigt mycket konditionsträning och samtidigt går upp i vikt? Kommer man att bli fet men med bra kondition? Det är självklart inget jag tänker göra..
Citera
2009-09-25, 20:08
Medlem
-badabing-s avatar
Det kommer bli väldigt svårt att gå upp i vikt om du kör mycket konditionsträning, såvida du inte har remouladsås i vattenflaskan.
Citera
2009-09-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -badabing-
Det kommer bli väldigt svårt att gå upp i vikt om du kör mycket konditionsträning, såvida du inte har remouladsås i vattenflaskan.

jo jag vet, men det är ändå inte omöjligt.
Citera
2009-09-25, 20:19
Medlem
Knappast nåt problem att gå upp i vikt även om man kör hårt kardio 5 dagar i veckan. 2000 extra kalorier varje dag så. Jag vill också veta svaret på detta, vilket effekter får det?
Citera
2009-09-25, 20:50
Medlem
Nojlagets avatar
När jag var i 15-16-årsåldern så tränade jag fotboll 5-6 dagar i veckan, stenhårt. Trots detta blev jag bara fetare. Överätning av godis och vitt bröd is the shit.
Citera
2009-09-25, 20:51
Medlem
Vad är frågan?
Om man både konditionstränar och ligger på kaloriöverskott får man både bra kondition och blir fetare naturligtvis.
Citera
2009-09-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av politburo
Vad är frågan?
Om man både konditionstränar och ligger på kaloriöverskott får man både bra kondition och blir fetare naturligtvis.

Alltså det skulle vara roligt att se ett fetto på 100 pannor med riktigt grym kondition, jag undrar om det är möjligt.
Citera
2009-09-25, 23:02
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetsweeper
Alltså det skulle vara roligt att se ett fetto på 100 pannor med riktigt grym kondition, jag undrar om det är möjligt.

Nothing is impossible.
Citera
2009-09-25, 23:54
Medlem
SMD FBs avatar
Man lägger på sig mer fett men ändå så får man en bättre syreupptagningsförmåga. Men allt går ju till en viss gräns i praktiken.
Citera
2009-09-26, 13:40
Medlem
En större procentuell mängd av viktuppgången kommer att bestå av fettmassa än om viktuppgången skulle ske utan konditionsträning.
Citera
2009-09-26, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livestrong
En större procentuell mängd av viktuppgången kommer att bestå av fettmassa än om viktuppgången skulle ske utan konditionsträning.
Varför det? Varför skulle man få mindre fett bara för att man inte konditionstränade?
Citera
2009-09-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Varför det? Varför skulle man få mindre fett bara för att man inte konditionstränade?

Det handlar om att att konditionsträning sänder motsatta signaler mot styrketräning. Förenklat kan man säga att konditionsträning stimulerar muskelnedbrytning och styrketräning stimulerar muskeluppbyggnad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in