Hur blir det om man inte tränar någon styrketräning alls, men väldigt mycket konditionsträning och samtidigt går upp i vikt? Kommer man att bli fet men med bra kondition? Det är självklart inget jag tänker göra..
Knappast nåt problem att gå upp i vikt även om man kör hårt kardio 5 dagar i veckan. 2000 extra kalorier varje dag så. Jag vill också veta svaret på detta, vilket effekter får det?
När jag var i 15-16-årsåldern så tränade jag fotboll 5-6 dagar i veckan, stenhårt. Trots detta blev jag bara fetare. Överätning av godis och vitt bröd is the shit.
Varför det? Varför skulle man få mindre fett bara för att man inte konditionstränade?
Det handlar om att att konditionsträning sänder motsatta signaler mot styrketräning. Förenklat kan man säga att konditionsträning stimulerar muskelnedbrytning och styrketräning stimulerar muskeluppbyggnad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!