Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-05, 01:26
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Har vi några som skall se bandet när de kommer till Sverige.
Hovet verkar vara 88 biljeter från utsålt https://www.viagogo.com/ww/Concert-T...SAAEgJ3CvD_BwE

Nej, för Purple är numera ett coverband på sig själva. Ska på Träd, Gräs och Stenar istället.
Citera
2022-10-05, 01:43
Medlem
Geomeisters avatar
Jag förstår inte..

Varför bandet inte bjuder in gamla medlemmar som gäster.

Ta Joe Lynn Turner som exempel. Han var sur/arg för att Rainbow reunionen aldrig blev som han önskat. Han har varit med i bandet (Deep Purple), gjort album med Glenn Hughes samt spelat i Rainbow med både Don Airey och Roger Glover. Skulle han verkligen säga nej till att dra 1-2 låtar + Smoke on the Water med Gillan vid enstaka tillfällen?

Nick Simper.. Basisten som är bandets mest bortglömda medlem. Jag tror han skulle tycka det var skitkul att få introduceras in på scen och bara spela vad som helst.

Joe Satriani. Lika aktiv som alltid.. Bara gå på och köra några låtar om han ändå är i samma stad av någon anledning?

Glenn Hughes. Medlemmen som kanske åldrats bäst av alla. Ständigt i nya projekt, men ändå handlar 70 % av hans intervjuer om Deep Purple för snart 50 år sedan. Skit i Hughes + Coverdale-delen och bara lira lite för att det är kul. Tror dagens publik av DP skulle älska det.

I detta skede. Vad är det som stoppar?
Citera
2022-10-05, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag förstår inte..

Varför bandet inte bjuder in gamla medlemmar som gäster.

Ta Joe Lynn Turner som exempel. Han var sur/arg för att Rainbow reunionen aldrig blev som han önskat. Han har varit med i bandet (Deep Purple), gjort album med Glenn Hughes samt spelat i Rainbow med både Don Airey och Roger Glover. Skulle han verkligen säga nej till att dra 1-2 låtar + Smoke on the Water med Gillan vid enstaka tillfällen?

Nick Simper.. Basisten som är bandets mest bortglömda medlem. Jag tror han skulle tycka det var skitkul att få introduceras in på scen och bara spela vad som helst.

Joe Satriani. Lika aktiv som alltid.. Bara gå på och köra några låtar om han ändå är i samma stad av någon anledning?

Glenn Hughes. Medlemmen som kanske åldrats bäst av alla. Ständigt i nya projekt, men ändå handlar 70 % av hans intervjuer om Deep Purple för snart 50 år sedan. Skit i Hughes + Coverdale-delen och bara lira lite för att det är kul. Tror dagens publik av DP skulle älska det.

I detta skede. Vad är det som stoppar?

Stora egon som inte kommer överens.
Skulle vilja se Blackmore och Gillan med de två andra (rip John Lord).
Chansen till det är typ noll antar jag.
Citera
2022-10-05, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Nej, för Purple är numera ett coverband på sig själva. Ska på Träd, Gräs och Stenar istället.

som med en kvarvarande medlem inte är ett "coverband" antar jag? alltså, din retorik är så jävla usel. du har nog bland den sämsta argumenteringsförmågan härinne. dp har tre medlemmar fr den klassiska lineupen, men det är dem du hängt upp dig på. inte ett ord om andra band som bara har en (1) gammal medlem. din beef med purple är skitfånig och blir bara värre när du inte fattar att du säger emot dig själv, tgos som ett exempel. men så är du ju en millennial som skryter om de mesta, skulle inte förvåna mig om du ljuger om din "sommar i L.A" t.ex
Citera
2022-10-05, 17:13
Medlem
Rebali179s avatar
Finns ett klipp från Partille Arena från deras spelning igår.
Bandet kan nästan fortfarande. https://youtu.be/WqeFKxm26Og
Rösten håller nästan som sagt
Citera
2022-10-05, 21:07
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
TGoS har faktiskt fler originalmedlemmar kvar än DP.

Det finns inte en enda originalmedlem kvar.

Men till ämnet: är på plats på Hovet imorgon. Förväntar mig inga stordåd, herrarna närmar sig de åttio, men ser fram emot det som fan.
Citera
2022-10-05, 21:09
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Det finns inte en enda originalmedlem kvar..

Gitarristen hoppade in året efter att de grundades och ersatte ingen. Om det är originalmedlem eller inte, ligger i betraktarens ögon.
Citera
2022-10-05, 21:12
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Gitarristen hoppade in året efter att de grundades och ersatte ingen. Om det är originalmedlem eller inte, ligger i betraktarens ögon.

Nej, det avgörs inte av nån betraktare. Jakob var inte med från början och medverkar inte heller på debutalbumet.
Citera
2022-10-05, 21:20
Avstängd
Adelaides avatar
OnT: Att jag kallar Purple coverband beror främst på att Lord och Blackmore inte är med längre. För det var dessa två som stod för soundet som karaktäriserade Deep Purple. Och inte bara det, resterande medlemmar har valt att fortsätta med nya musiker och släppa mediokra album och sakta förstöra namnet Deep Purple. Jag har inget emot Airey eller den nya snubben. Hade inte de varit ersättare så hade några andra varit det. Gillan, Paice och Glover i all ära också, men det de sysslar med idag (och senaste 20+ åren) är tragiskt. De borde låtit Purple vara ett fint minne istället för ett gäng vilsna gubbar med Rolling Stomes-komplex. Det är mina 2 cent.

Edit: Säga vad ni vill om Träd, Gräs och Stenar, men de bytte namn åtminstone.
Senast redigerad av Adelaide 2022-10-05 kl. 21:22.
Citera
2022-10-05, 22:04
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Men till ämnet: är på plats på Hovet imorgon. Förväntar mig inga stordåd, herrarna närmar sig de åttio, men ser fram emot det som fan.

Ge oss en rapport på hur det var å lät
De klagas på ian gillians röst i början om man läser recensionerna
Citera
2022-10-07, 16:17
Medlem
Geomeisters avatar
Hur var spelningen på Hovet igår?
Citera
2022-10-07, 21:39
Medlem
Sett Partille konserten på YT. Min uppfattning är att det inte håller längre pga ålderdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in