Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-26, 22:49
Medlem
CrazyWorlds avatar
Fireball har snurrat några varv här hemma de senaste dagarna, eller rättare sagt a-sidan. Har en tendens att inte vända direkt, brukar spela en sida ett tag.
Riktigt bra platta. Svårt att säga vilken bästa låten är änsålänge, Anyone's daughter maybe.
Citera
2013-03-27, 13:27
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Fireball har snurrat några varv här hemma de senaste dagarna, eller rättare sagt a-sidan. Har en tendens att inte vända direkt, brukar spela en sida ett tag.
Riktigt bra platta. Svårt att säga vilken bästa låten är änsålänge, Anyone's daughter maybe.

Du har något se framåt emot då, hela b-sidan är grym! The Mule, Fools och No One Came är tillsammans med titelspåret dom bästa låtarna på skivan enligt mig.
Citera
2013-03-27, 21:09
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Samt Place In Line och Rat Bat Blue!

Place in Line måste vara något av det sämsta Purple spelat in. Who Do We Think We Are är en underskattad platta, men just Place in Line hoppar jag alltid. Jag och många med mig tror jag. Riktigt träigt bluesnummer som skulle kunna vara vilket dussinband som helst.
Citera
2013-03-28, 01:24
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Place in Line måste vara något av det sämsta Purple spelat in. Who Do We Think We Are är en underskattad platta, men just Place in Line hoppar jag alltid. Jag och många med mig tror jag. Riktigt träigt bluesnummer som skulle kunna vara vilket dussinband som helst.

Håller inte med.

Gillar man bra gitarrspel så är det en av skivans höjdpunkter. Den må låta ganska enkel i sin konstruktion men avviker faktiskt ganska mycket ändå från "vanliga" blueslåtar. Inte på långa vägar lika skön som Lazy - men som ett dussinband? Icke!
Citera
2013-03-28, 01:26
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Du har något se framåt emot då, hela b-sidan är grym! The Mule, Fools och No One Came är tillsammans med titelspåret dom bästa låtarna på skivan enligt mig.

Synd bara att dom inte utvecklade mitt-partiet i Fools lite mer. Jag älskar när man flummar till en låt, men Fools mellanspel leder ingen vart.
Citera
2013-03-28, 01:29
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld

Gillan har nog aldrig låtit coolare än i den låten!

Fan - på 70-talet kunde ledande hårdrockband släppa en country-låt med äran i behåll! Det skulle aldrig 80-talets pudelrockare våga....

Respekt till Deep Purple alla dagar i veckan!!
Citera
2013-04-17, 20:50
Medlem
Geomeisters avatar
http://www.youtube.com/watch?v=WYE2ZuP1iRg

Några minuters intervju med hela bandet från "Now What!?" bonus-DVD!
Citera
2013-04-23, 23:07
Medlem
Geomeisters avatar
http://www.youtube.com/watch?v=rUSR1gcArwM

10 minuters TV Press Konferans med Ian Gillan och Ian Paice från Paris (bara några dagar gammal!)
Citera
2013-04-24, 23:19
Medlem
Geomeisters avatar
Nu kommer valen... Vilka föredrar du?

Speed King eller Fireball?
Woman From Tokyo eller Stormbringer?
Highway Star eller Burn?
Hush eller Black Night?
Citera
2013-04-24, 23:45
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Nu kommer valen... Vilka föredrar du?

Speed King eller Fireball?
Woman From Tokyo eller Stormbringer?
Highway Star eller Burn?
Hush eller Black Night?

Ouch...

Tuffa val du ställer oss inför.

Fireball vinner med minsta möjliga marginal över Speed King.

Woman From Tokyo vinner över Stormbringer då jag gillar Gillan mer än Coverdale.

Highway Star tar en jordskredsseger över Burn, inte för att jag tycker Burn är dålig på något sätt. Snarare tvärtom, men Highway Star är tillsammans med Lazy min favoritlåt med Purple för tillfället.

Även här ett svårt val. Tror nog Hush vinner marginellt, tycker Black Night är en rätt tråkig låt faktiskt.
Citera
2013-04-25, 16:13
Medlem
Geomeisters avatar
Deep Purples nya "Now What !?" med bonus-skiva är numera inhandlad
Citera
2013-04-26, 17:23
Medlem
shutthefuckups avatar
lyssnar just nu på Now What!
jag säger bara WOW!
Citera